Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fullframe DSLR en waarom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke fullframe DSLR en waarom?

in die grip voor D700 (de MB-D10, zelfde als voor D300) gaan toch ook de gewone D700-batterijen en AA's, nee ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
      in die grip voor D700 (de MB-D10, zelfde als voor D300) gaan toch ook de gewone D700-batterijen en AA's, nee ?
      Inderdaad, ik heb 2 x de EN-3e zitten in mijn toestel en grip.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Inderdaad:

EN-EL3e met 5 FPS
        AA's met 8 FPS (wel snel "leeg" maar na 15 minuutjes in de lader zijn ze weer vol )
        EN-EL4a met 8 FPS (Heeft dure MH-21 lader nodig, biedt wel veel langere autonomie dan de AA's)

Comment

Maar 1 EN-EL4A is goedkoper als twee EN-EL3E

Voordeel van AA's te kunnen gebruiken als de accu's leeg zijn is dan overigens ook mooi meegenomen
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

maar je moet wel de D3-lader hebben/kopen

en zijn dat Nikon-batterijen ?

mijn reserve is thirdparty en werkt even goed, maar stukken goedkoper
            net zoals bij D70 (batterijen gaan al 6 jaar mee)
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Imerk wel dat ik me nog aardig in moet lezen op de betekenis van de afkortingen op de lenzen, waar dat bij Canon veel duidelijker is (lijkt?)
              Canon laat gewoon een aantal technische termen weg

Hier een lijst met Nikon afkortingen:

Comment

je koopt het best zo'en PDK-1 kit
                daar zit de EL4A batterij in, de lader ervoor en het afdek klepje voor de EL4A te gebruiken in de grip
                en die batterij gaat merkelijk stukken langer mee dan twee EL3E batterijen
                je kan het best eigenlijk de D700 kopen in vorm als kit samen met die PKD-1 en de grip
                dat komt goedkoper uit

Comment

100% D700!

Ook voor gebruik bij het schommelen
                  www.fotofolio.be

Comment

Zijn Nikon batterijen...en in het pakket, de Nikon PDK-1 Power Drive Kit (450 euro) zit een grip, de betreffende D3 accu én lader. Nog extra accu kost dan 120 euro (van het type D3...)

Heb nu ook veel third paty batterijen, maar zijn er ook al twee overleden in een jaar tijd...een derde wordt vaak niet eens door de camera herkent (en is pas nieuw...) Merk ook dat mijn originele batterij van de camera langer mee gaat. Voor mij dus even geen third party meer als het op batterijen aankomt

edit: lees net de post van Gert pas...die kit had ik overigens nog niet gezien...interessant (extra edit...in NL zelfs goedkoper bij Konijn....)
                    Last edited by jeroen.k; 19 augustus 2010, 12:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Canon laat gewoon een aantal technische termen weg

Hier een lijst met Nikon afkortingen:

http://imaging.nikon.com/products/im...ossary2.htm#ed
                      Precies...wat een lijst haha...gelukkig is mijn wishlist niet zo denderend...dan kom ik er nog wel uit met de verschillende termonologie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Zijn Nikon batterijen...en in het pakket, de Nikon PDK-1 Power Drive Kit (450 euro) zit een grip, de betreffende D3 accu én lader. Nog extra accu kost dan 120 euro (van het type D3...)

Heb nu ook veel third paty batterijen, maar zijn er ook al twee overleden in een jaar tijd...een derde wordt vaak niet eens door de camera herkent (en is pas nieuw...) Merk ook dat mijn originele batterij van de camera langer mee gaat. Voor mij dus even geen third party meer als het op batterijen aankomt

edit: lees net de post van Gert pas...die kit had ik overigens nog niet gezien...interessant (extra edit...in NL zelfs goedkoper bij Konijn....)
                        ik ben met die prijs van konijn langs geweest bij mijn vaste fotohandelaar en heb die kit zelfs nog wat goedkoper gekregen (wel de prijs van konijn in België)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                          Ik zou die D700 ook wel eens willen proberen om 't te ondervinden
                          Peter, kijk binnenkort op www.rbihf.be , z(al pas eind september zijn dat de speelkalender af is) naar het U18 team, daar speelt mijn zoon in. Als die in Turnhout ijshockey komen spelen spreken we eens af...?
                          Huurptijs : 1 Duvel/uur.
                          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                          BE-Wommelgem
                          .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            denk niet dat u al toe bent aan een fullframe.
                            grt,bouk.

Dergelijke arrogantie is misplaatst, en werkt de tegen der heropleving van de economie ! Laat iedereen zijn vrijheid.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

1. Ik heb de D700 gekocht in de vakantie voor het ijshockey dat binnenkort terug begint, deze body is daar heel geschikt voor, de goede iso-prestaties en de volle kleuren zullen prachtige plaatsjes opleveren als ik de vele knopjes goed stel. Ik heb al getest in de manege en je hebt ruim diafragma over, gedaan met altijd op 2.8 te trekken.

2. De body is niet te groot, ideaal voor mijn mollepootjes, wel zwaarder dan mijn 20D.

3. Het menu is beter dan dat van mijn 20D, mede omdat het groter is en ik dus zonder bril makkelijk alles terugvind.

4. DOF anders op FF... Zal komen omdat 70mm ook 70mm en geen 105mm?

Ik vind het tot nu toe een droom van een toestel, wel een flinke hap uit mijn budget zodat geen geld is om nog andere lenzen bij te kopen.

Veel suk6!
                              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                              BE-Wommelgem
                              .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                                1. Ik heb de D700 gekocht in de vakantie voor het ijshockey dat binnenkort terug begint, deze body is daar heel geschikt voor, de goede iso-prestaties en de volle kleuren zullen prachtige plaatsjes opleveren als ik de vele knopjes goed stel. Ik heb al getest in de manege en je hebt ruim diafragma over, gedaan met altijd op 2.8 te trekken.

2. De body is niet te groot, ideaal voor mijn mollepootjes, wel zwaarder dan mijn 20D.

3. Het menu is beter dan dat van mijn 20D, mede omdat het groter is en ik dus zonder bril makkelijk alles terugvind.

4. DOF anders op FF... Zal komen omdat 70mm ook 70mm en geen 105mm?

Ik vind het tot nu toe een droom van een toestel, wel een flinke hap uit mijn budget zodat geen geld is om nog andere lenzen bij te kopen.

Veel suk6!
                                Als je de 20D en een D700 met elkaar vergelijkt zal er wel een verschil op zitten zoals een appel en een peer denk ik .
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                                X