Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fullframe DSLR en waarom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke fullframe DSLR en waarom?

FF camera is net het zelfde als annaloog toestel , daar kan iedereen toch mee omgaan , dat denk ik toch ,alleen is het digitaal , wij waren vroeger niets anders gewoon

Comment

Ik gebruik de D700, en ben uiterst tevreden van:
      AF tracking gekoppeld aan kleur (gebruikt 1005-pixel lichtmeter) en waarbij je niet gebonden bent aan 1 punt
      Hoge ISO prestaties en zeer goede DR
      Nikon flits technologie
      12MP meer dan genoeg voor 99.9% van mijn foto's
      Stevige body
      Mogelijkheid tot grip, waarbij je met AA's naar 8 FPS kan indien nodig

Iets minder vind ik de 95% zoeker
      Afwezige filmmodus? Misschien zou het wel nuttig kunnen zijn om in de natuur filmbeelden te maken met mijn langen tele's...

Comment

Wil je enigszins beslagen ten ijs komen, moet de vraag die hier gesteld wordt, in feite het sluitstuk zijn van eigen onderzoek waaronder o.a. verstaan moet worden: het raadplegen van merkensites (bijv. Canon, Nikon etc.), reviews lezen, bezoeken aan winkels om de camera's die evt. in aanmerking komen in eigen hand te houden etc.
        De (eigen) indrukken die dan opgedaan zijn, kunnen d.m.v. vragen hier worden getoetst. Dan nog zal uit de reacties blijken dat men zijn eigen merk promoot......
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Wie bepaalt of er iemand 'al toe' is aan een fullframe ?

Moet je daar een examen voor doen ?

Zoals gezegd vind ik de 5D MII heel goed. Heel ergonomisch, en de bediening verschilt niet drastisch van de 500D.

t Doet wel raar om de cropfactor kwijt te geraken, maar de kwaliteit van de foto's maakt veel goed.

Enkel bij concerten vind ik hem wat minder.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

ben ook heel tevreden van mijn D700
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Wie bepaalt of er iemand 'al toe' is aan een fullframe ?

Moet je daar een examen voor doen ?
              Hoe ... heb jij er in de winkel eentje meegekregen zonder eerst een multiple choice test en een medisch onderzoek ...

Het is in elk geval wel zo dat je dof anders is op een FF (heb dat toch ondervonden, 2.8 op een 40D is niet hetzelfde als 2.8 op de 5dII) dus je moet hem toch effe gewoon worden ... maar dat duurt niet lang hoor

Ik ben in elk geval nog altijd bijzonder tevreden van mijn 5dII, en heb het mij nog geen enkel moment beklaagd dat ik een 40D door deze FF vervangen heb. Persoonlijk heb ik nog geen enkel probleem gehad met AF, maar ik heb ook nog geen donkere ruimtes (zoals concerten) bezocht met deze camera, dus voor die specifieke toepassing kan ik niets zeggen.

Nu, om heel eerlijk te zijn heb ik wel enkele weken nagedacht voor ik mijn 1dIV gekocht heb ... dat vond ik een veel grotere stap dan naar de 5dII ... camera kost redelijk wat centjes en dan vraag je je toch af of die het wel waard is ... ik heb hem nu enkele weken in gebruik en het antwoord is ... reken maar van YES !

De combinatie 5dII en 1dIV is gewoon super ... eigenlijk veel te duur, maar ben er toch helemaal tevreden mee (kan nu alleen nog bokes met choco eten ... maar je moet er iets voor over hebben hé ... grapje hoor ben van het principe dat de familie eerst komt, pas als er iets overblijft kan je dit gebruiken om je gear te kopen )

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik zou die D700 ook wel eens willen proberen om 't te ondervinden
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

Comment

De combinatie 5dII en 1dIV is gewoon super

Maar het wel een kleinere resolutie (pixels) en een cropfactor van 1.3 als ik het goed heb.
                  Valt dat dan ook weer mee ?
                  Bij de 5DMkII heb je 21mp dat dan weer een beetje in het nadeel van snelheid is hee..
                  En dan het feit van 2 DIGIC 4 processors .... man man , da MOET een vliegmachien zijn !!
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                    De combinatie 5dII en 1dIV is gewoon super

Maar het wel een kleinere resolutie (pixels) en een cropfactor van 1.3 als ik het goed heb.
                    Valt dat dan ook weer mee ?
                    Bij de 5DMkII heb je 21mp dat dan weer een beetje in het nadeel van snelheid is hee..
                    En dan het feit van 2 DIGIC 4 processors .... man man , da MOET een vliegmachien zijn !!
                    Eigenlijk is het verschil tussen 16mpx en 21mpx helemaal niet zo groot hoor, valt best mee 'in real life' eerlijk gezegd
                    Ik gebruik mijn 24-105 op de 5dII (en dat is breed genoeg momenteel, zal wel nog eens een 17-40 kopen denk ik) en zet dan de 70-200 f2.8 IS of de 100-400 IS op de 1dIV (met zijn 1.3 crop heb ik dan nog iets meer bereik ... heb ik meer nodig zet ik de 1.4 TC erop, en met de 100-400 heb ik dan nog altijd AF op de 1d )

Ik kan wel direct zeggen welke foto met de 5dII gemaakt is en welke met de 1dIV ... er is een kleurverschil (in de RAW's hé, in post processing maak je ze beide identiek, dan zie je het verschil niet meer) ... het is moeilijk uit te leggen, maar de 5dII is iets meer gesatureerd van zichzelf, de 1dIV is een fractie zachter in zijn kleuren (alles standaard laten staan en puur de RAW bekijken in Bridge)

En ja ... de 1dIV is gewoon een vliegmachien ... 10 fps is indrukwekkend (heb ik niet echt nodig, maar is handig om achter de hand te hebben) ... je foto's lijken dan op zo'n stapel kaarten die je door je vingers laat glijden waar telkens het volgende beeldje iets verder 'wandelt' ... schitterend gewoon.

Nu je kan ook HD filmen ... maar dat heb ik nog niet gedaan met de 1dIV, wel met de 5dII en dat vond ik echt meevallen, maar je moet een externe micro aansluiten.

Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                      Wil je enigszins beslagen ten ijs komen, moet de vraag die hier gesteld wordt, in feite het sluitstuk zijn van eigen onderzoek.
                      De (eigen) indrukken die dan opgedaan zijn, kunnen d.m.v. vragen hier worden getoetst.
                      geheel mee eens.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

moest ik opnieuw kunnen kiezen, sowieso Nikon D700 (of een 2e handse D3)
                        en ja, ik heb nu Canon.

Comment

Er zijn verschillende mensen die beide d700 en 5dii hebben. Zij verkiezen dan meestal de 5dii voor portret werk in studio en de d700 voor actie/sport.

Beide toestellen zijn dan ook zeer goed.
                          Maar vergeet niet dat lenzen belangrijker zijn, dus niet een dure body kopen en dan maar een goede lens erbij om te starten.
                          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Heb nog eens goed zitten kijken, vergelijken...lezen...

De reden dat ik Nikon redelijk snel had afgeschreven was in mindere mate de lagere pixelcount en in meerdere mate de base ISO van 200 (wat me voor studiowerk iets minder ideaal lijkt, maar als 200 de base ISO is, dan zal deze dus net zo ruisvrij zijn als een andere DSLR op 100 ISO?)

Moet zeggen dat ik toch wat meer van Nikon gecharmeerd ben geraakt Alhoewel ik denk dat de 5D voor studiowerk beter zal zijn, sta ik toch net vaker buiten de studio als erin (en de Sigma Camera is óók een parel in de studio)...en moet ik ook zeggen dat ik toch al niet de creatieve geest ben die met de mooiste studio opnamen op de proppen gaat komen zoals ik hier wel eens langs zie komen...waardoor ik denk dat de Nikon zeker goed aan zal sluiten...ook ben ik al een tijdje smoorverliefd op de 24-70 van Nikon...

@Bouk/Buster, ik denk dat jullie de vraag van dit topic niet helemaal snappen. Zal hem nog eens duidelijk(er) maken.

Slechte camera's worden niet meer gemaakt.
                            Lenzengamma van Nikon en Canon ontlopen elkaar, voor mijn toepassing, niet (veel).
                            Ik heb vrije keuze, ben nog niet merkgebonden aan een cameraproducent die fullframe camera's maakt.
                            Ik wil een fullframe, met name om de ruisprestaties van dit type camera's én de grotere zoeker (ben altijd zo ontgoocheld als ik van mijn analoogje af mijn crop weer vastpak )

Ik weet dus heel goed wat ik "nodig" heb en wat er te koop is, enkel de veelal technische reviews en informatie op het net geeft geen doorslag, dus dan ga ik naar de gebruikers. Logisch toch (het heeft me al een schat aan info opgelevert, en zelfs stiekem al iets laten dromen van een D700 )
                            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              IOok ik gebruik maar 1 focuspunt, werkt het snelst
                              die foto van de schommel....
                              Idie het ook tijdens aktie goed doet (schommel bv)
                              k maak foto's van kinderen die met een noodgang schommelen.
                              Anne ging namelijk razend hard op de schommel
                              WOW die schommel heeft precies indruk gemaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                                Er zijn verschillende mensen die beide d700 en 5dii hebben. Zij verkiezen dan meestal de 5dii voor portret werk in studio en de d700 voor actie/sport.

Beide toestellen zijn dan ook zeer goed.
                                Maar vergeet niet dat lenzen belangrijker zijn, dus niet een dure body kopen en dan maar een goede lens erbij om te starten.
                                Lenzen worden meegenomen in de overweging en daar zullen geen half/half lensjes bijzitten. Gebruik op de huidige camera ook enkel EX-glas (24-70/70-200).
                                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                                X