Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kx hd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kx hd

Hallo
    Ik heb gelezen dat de KX drie beelden met verschilende sluitertijden naeen kan opnemen. Die beelden zouden dan in het toestel
    'verenigd ' worden tot 1 HDR beeld in Jpeg. Automatisch ?
    Kan deze sluitertijd bracketting ook worden toegepast in RAW en vervolgens op de computer worden omgezet tot 1 HDR foto?
    Ik gebruik meestal (bijna altijd) Aperture 3 op mijn MAC.
    Iemand ervaring daarmee en vooral met de mogelijkheid om 3 of meerdere opnamen met verschillende sluitertijden op de Pentax KX (mijn eventueel 2° toestel naast mijn K10D)
    Groeten uit Brugge.

Re: Kx hd

[Mod-LesC]Ik heb deze post verplaatst van "Gezocht" () naar Camera's omdat je tenslotte een vraag stelt waarop je een antwoord wil. Je kunt namelijk niet antwoorden op een "Gezocht" post.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris_brugge Bekijk bericht
      Hallo
      Ik heb gelezen dat de KX drie beelden met verschilende sluitertijden naeen kan opnemen. Die beelden zouden dan in het toestel
      'verenigd ' worden tot 1 HDR beeld in Jpeg. Automatisch ?
      Kan deze sluitertijd bracketting ook worden toegepast in RAW en vervolgens op de computer worden omgezet tot 1 HDR foto?
      Ik gebruik meestal (bijna altijd) Aperture 3 op mijn MAC.
      Iemand ervaring daarmee en vooral met de mogelijkheid om 3 of meerdere opnamen met verschillende sluitertijden op de Pentax KX (mijn eventueel 2° toestel naast mijn K10D)
      Groeten uit Brugge.
      Hallo.
      Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.
      De functie "hdr" in het toestel zelf kan alleen in jpeg, met statief (sr wordt uitgeschakeld).

Comment

hdr functie op camera is voor jpeg
        daarnaast heb je de mogelijkheid om via bracketing een aantal opnames (reeks) te maken met verschillende belichting en dat is bruikbaar voor RAW HDR

Comment

Working...
        X