Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuw toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf nieuw toestel

    Beste BD'ers!

    Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben van plan om een spiegelreflex toestel aan te kopen, vooral om aan reisfotografie & natuurfotografie te gaan doen.

    Mijn budget ligt rond de 1000€, mijn vraag is wat volgens jullie een goed "instap"model is, en welke lenzen / speciaaltjes er handig zijn bij reis-/ natuurfotografie.

    Mijn voorkeur gaat uit naar Canon & Nikon.

    Alvast bedankt!
    -- Nikon D90 + 18-105VR --
    Mijn foodblog: www.tafel.be

  • #2
    Re: Aanschaf nieuw toestel

    Canon 550D en een groothoek en macrolens ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf nieuw toestel

      als je voor nikon gaat is een D5000 een zeer goed "instapmodel"
      Daarbij enkele goede lenzen
      www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf nieuw toestel

        Mijn voorlopige keuze ligt tussen de 550d en een Nikon d90. Maar ik moet nog eens goed kijken naar de verschillen tussen beide toestellen.

        Ik heb tevens op zolder mijn vader z'n analoog materiaal ontdekt en hier zitten nog de volgende lenzen bij:

        Tamron AF Aspherical 28-200mm 1:3,8 – 5,6
        Qsigma AF Super wide2 1:2,8 f= 24m

        Ik vermoed (?) dat deze enkel zullen passen op een canon.

        Heeft iemand ervaringen met een van deze toestellen?

        Alvast bedankt!
        Last edited by anarchy9x; 17 augustus 2010, 16:07.
        -- Nikon D90 + 18-105VR --
        Mijn foodblog: www.tafel.be

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf nieuw toestel

          Ik ben net terug van een van de lokale fotowinkels hier in Tielt.

          En men raadde mij aan om een Nikon D90 te combineren met een 18-105VR lens, ipv een 18-55. Het is een set die ze verkopen samen met een 4gb kaartje voor 949€ en krijg ook 30% op alle bijhorende dingen die ik koop (vb draagtas, statief etc).

          Ik vind het op zich geen slechte prijs, op digicamshop.be staat een soortgelijke set (zelfde body en lens) met 8gb en draagtas + extra accu, aan dezelfde prijs.

          Dan ben ik op zich toch meer geneigd om te gaan voor een online winkel, maar verlies ik mss wel belangrijke uitleg (als leek) wanneer ik het toestel ontvang in de plaatselijke winkel.
          -- Nikon D90 + 18-105VR --
          Mijn foodblog: www.tafel.be

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf nieuw toestel

            Oorspronkelijk geplaatst door anarchy9x Bekijk bericht


            Ik vind het op zich geen slechte prijs, op digicamshop.be staat een soortgelijke set (zelfde body en lens) met 8gb en draagtas + extra accu, aan dezelfde prijs.

            Dan ben ik op zich toch meer geneigd om te gaan voor een online winkel, maar verlies ik mss wel belangrijke uitleg (als leek) wanneer ik het toestel ontvang in de plaatselijk winkel.
            das een goeie verkoper geweest, had je hem van tevoren je budget verteld?
            als je online koopt zit er toch ook een handleiding bij?
            alleen online kan je het toestel niet even vasthouden en das toch ook wel belangrijk.
            ga met de online aanbieding terug naar die lokale winkel en vraag of ze je hetzelfde aanbod kunnen doen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf nieuw toestel

              Wel ik heb het toestel wel even in m'n handen gehad, en in de winkel zelf even kunnen testen wat de lens + camera kan qua bereik enzo. Dus op zich hoeft het niet noodzakelijk meer dat ik hem daar koop, alleen kan het in de toekomst mss wel handig zijn.

              Maar het is wel een serieus prijsverschil als ik die set online bekijk met accu, 8gb en draagtas, wat op zich toch ook wel zo'n 100€ of meer bedraagt.
              -- Nikon D90 + 18-105VR --
              Mijn foodblog: www.tafel.be

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf nieuw toestel

                De kogel is door de kerk. Ik heb me een Nikon D90 + 18-105mm VR besteld online. Zien wat het geeft!

                Ik wil alvast iedereen bedanken voor de reacties op dit topic!
                -- Nikon D90 + 18-105VR --
                Mijn foodblog: www.tafel.be

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf nieuw toestel

                  Daar zul je geen spijt van hebben..;een toptoestel en de kitlens is ook een zeer goed lensje om te beginnen...succes!!

                  en proficiat met je aankoop!

                  Dirk
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment

                  Working...
                  X