Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervangen AA filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervangen AA filter

    het glaasje voor de sensor van mn D3000 heeft een krasje dat zichtbaar is op mn foto's
    ten gevolge van een mislukte poging om het te reinigen

    ik gebruik mn toestel enkel maar voor macro en zelden voor andere toepassingen dus al die kleine stofdeeltjes zijn heel vlug zichtbaar

    iemand enig idee hoeveel me dit zou kosten?

  • #2
    Re: Vervangen AA filter

    Ik denk dat dit meteen de waarde zal zijn van een nieuwe sensor.
    Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

    Comment


    • #3
      Re: Vervangen AA filter

      Oorspronkelijk geplaatst door MansonGT Bekijk bericht
      het glaasje voor de sensor van mn D3000 heeft een krasje dat zichtbaar is op mn foto's
      ten gevolge van een mislukte poging om het te reinigen

      ik gebruik mn toestel enkel maar voor macro en zelden voor andere toepassingen dus al die kleine stofdeeltjes zijn heel vlug zichtbaar

      iemand enig idee hoeveel me dit zou kosten?
      Als het enkel het glas voor de sensor (de zgn. low-pass filter assembly) is, kan dat vervangen worden, maar de kost is hoger dan de nieuwprijs van een D3000: reken toch op 450 Euro all in bij een firma zoals Lifepixel. Ik heb dat daar verleden jaar laten voor mijn 1Ds, maar voor die camera was het natuurlijk nog wel de moeite. M.a.w, je kan beter een nieuwe D3000 kopen.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Vervangen AA filter

        Kun je het niet oplossen door een stofverwijderingsfoto te maken. Bij alle Nikons, die ik heb/gehad heb, is deze optie aanwezig. In de handleiding staat hoe het moet.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Vervangen AA filter

          Er zit gewoon een kras op de spiegel dan? Ik gok op 200 euro zoiets, voor een 5D kost het allesinds iets rond die prijs. Met wat hebt ge geprobeerd te kuisen, een vork?

          Comment


          • #6
            Re: Vervangen AA filter

            Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
            Er zit gewoon een kras op de spiegel dan? Ik gok op 200 euro zoiets, voor een 5D kost het allesinds iets rond die prijs. Met wat hebt ge geprobeerd te kuisen, een vork?

            Een spiegel is geen sensor.

            Comment


            • #7
              Re: Vervangen AA filter

              Is het geen hardnekkig stof dat nog op de sensor zit ipv een kras?

              Met wat heb je dan gekuist?
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Vervangen AA filter

                Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                Als het enkel het glas voor de sensor (de zgn. low-pass filter assembly) is, kan dat vervangen worden, maar de kost is hoger dan de nieuwprijs van een D3000: reken toch op 450 Euro all in bij een firma zoals Lifepixel. Ik heb dat daar verleden jaar laten voor mijn 1Ds, maar voor die camera was het natuurlijk nog wel de moeite. M.a.w, je kan beter een nieuwe D3000 kopen.
                het is inderdaad enkel het glas, als het zo duur is zal ik deze kost echt niet doen,
                ander en beter en in het vervolg laten reinigen ipv het zelf te doen
                dank je voor het nuttige antwoord dleemans!

                voor de geïnteresseerden:
                de kras is vermoedelijk veroorzaakt door het rubberen darmpje van men stofzuigertje

                Comment

                Working...
                X