Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaringen sony cybershot HX-1?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaringen sony cybershot HX-1?

    hallo,

    ben op zoek naar een digitale camera met de volgende eisen:
    - véél (optische) zoom
    - groothoeklens
    - goede nachtfoto's
    - snel

    In een fotozaak raden ze me de sony cybershot HX-1 aan? De 20x optische zoom, de groothoeklens, de 10 fps en het kantelbaar scherm lijken me alvast super. De gezichtsherkenning, het filmen,...interesseert me minder (wil vooral mooie foto's kunnen maken en zelf ook het een en het ander kunnen instellen). Een reflexcamera vind k persoonlijk te lastig (lenzen wisselen+groot+duur). In sommige reviews wordt gezegd dat er ruis optreedt als je veel inzoomt en de nachtopnamen zouden ook nogal korrelig zijn?

    Wat zijn jullie ervaringen?

  • #2
    Re: ervaringen sony cybershot HX-1?

    Dit is een reeks van die z.g. "superzooms" die recent getest zijn. De Sony is daar -jammer genoeg- niet bij, maar misschien heb je d'er wat aan?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #3
      Re: ervaringen sony cybershot HX-1?

      Hier staat de dpreview van de Sony HX-1
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

      Comment


      • #4
        Re: ervaringen sony cybershot HX-1?

        Ik denk dat BD lid Rudy er eentje gehad heeft, misschien eens contacteren?
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: ervaringen sony cybershot HX-1?

          Ok, doe ik. De beeldkwaliteit (dpreview van hierboven) baart me een beetje zorgen...Bedankt.

          Comment


          • #6
            Re: ervaringen sony cybershot HX-1?

            Ik heb 'm zelf niet, maar m'n vader wel (heb gekocht als Nieuwjaarsgeschenk).

            Snel bij het afdrukken (sneller dan een gemiddeld compactje), focust ook accuraat en vrij snel. Als face detection belangrijk is...dat werkt prima. Ook op de televisie (nieuwslezers enz), ook tot een bepaalde hoek langs de zijkant herkent hij een gezicht (ook afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk). Bouwkwaliteit is ook goed (voor een compact - niet zo stevig als mijn A350 natuurlijk). In- en uitzoomen gaat relatief snel. Je moet ook weten dat die lens een enorm bereik heeft. Dat is ook de zwakke kant neem ik aan: minder goed optisch gezien. Als je dat grote zoombereik niet nodig hebt zou ik de Sony HX5V voorstellen.

            Heb er alleen nog geen afgedrukte foto's van gezien, toegegeven.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment

            Working...
            X