Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen d90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen d90

    Hallo,

    sinds kort heb ik een probleem. Het groene lampje (voor het sd kaartje) blijft knipperen als het toestel (Nikon D90) uit staat. Ik heb al een nieuwe sd kaartje geprobeerd, maar dit helpt niet. Als ik het kaartje verwijder, knippert het lampje niet meer, maar mijn batterij loopt wel leeg. Verder werkt het toestel wel perfect.

    Ook andere lenzen geprobeerd, je weet maar nooit, maar geen verbetering.

    Kent iemand dit probleem, of moet ik ermee terug naar Konijnenberg, dit zou wel jammer zijn omdat wij over twee weken op vakantie vertrekken.

    alvast bedankt voor de hulp,

    Gino

  • #2
    Re: problemen d90

    Hetzelfde probleem voorgehad met mijn D60. Na een algemene reset was het probleem opgelost. misschien dit ook eens uitproberen.
    Groeten. Ronald

    Comment


    • #3
      Re: problemen d90

      Heb ik ook aan gedacht, maar de d90 blijkt geen reset knop te hebben. alvast bedankt voor de snelle reactie

      Gino

      Comment


      • #4
        Re: problemen d90

        Normaal kan je die ook een reset geven, je moet in je boekje kijken hoe dat moet het is gewoonlijk een combinatie van twee knoppen.
        Of anders wachten tot hier iemand post hoe het moet.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: problemen d90

          D90 heeft wel reset knoppen:
          ter hoogte van de lcd staan er 2 knoppen met een groen puntje naast, deze twee tegelijkertijd induwen
          en camera wordt gereset

          steven
          "You never fail because you made a mistake
          You only win because you try"
          - Marcus Hilton (bekend danser)
          FLICKR

          Comment


          • #6
            Re: problemen d90

            Voila
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: problemen d90

              ja, die twee reset knoppen ken, maar dat is geen harde reset, dat verandert alleen de instellingen.

              Comment


              • #8
                Re: problemen d90

                Bij een reset worden alle waarden terug op af fabriek gezet natuurlijk, wie zegt dat hij niet volledig herset is?
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: problemen d90

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ginonikon Bekijk bericht
                  Hallo,

                  sinds kort heb ik een probleem. Het groene lampje (voor het sd kaartje) blijft knipperen als het toestel (Nikon D90) uit staat. Ik heb al een nieuwe sd kaartje geprobeerd, maar dit helpt niet. Als ik het kaartje verwijder, knippert het lampje niet meer, maar mijn batterij loopt wel leeg. Verder werkt het toestel wel perfect.

                  Ook andere lenzen geprobeerd, je weet maar nooit, maar geen verbetering.

                  Kent iemand dit probleem, of moet ik ermee terug naar Konijnenberg, dit zou wel jammer zijn omdat wij over twee weken op vakantie vertrekken.

                  alvast bedankt voor de hulp,

                  Gino
                  Batterij even verwijderen en dan terug plaatsen zou eventuaam kunnen helpen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: problemen d90

                    Hey Gino, ik veronderstel dat je een nederlandstalig manual boekje hebt van uw D90.Kijk eens op pagina 75 reset met 2 knoppen. Hopelijk voor u lukt het daarmee.

                    mvg Yves.
                    What you see is what you get

                    Comment


                    • #11
                      Re: problemen d90

                      Zit er in Nikons geen 2de kleine batterij in? Bij Canons wel.. mss die eens proberen uithalen.
                      Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                      Comment


                      • #12
                        Re: problemen d90

                        Aan iedereen bedankt voor de reacties, maar wordt meer dan waarschijnlijk een trip naar Konijnenberg. De twee groene reset knopjes blijken ook niet te werken.

                        mvg
                        Gino

                        Comment


                        • #13
                          Re: problemen d90

                          Reset naar factory default:

                          Zie volgende link

                          Wat ik ook eens zou doen is de SD kaart in het toestel eens formateren.
                          Je weet maar nooit dat het toestel niet goed naar kaart kan schrijven.

                          Suc6
                          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: problemen d90

                            Zoals ik al dacht, link gevolgd, full reset voor de d90 staat er niet bij, toch bedankt

                            Comment

                            Working...
                            X