Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste bevindingen Sigma set voor Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste bevindingen Sigma set voor Canon

Zo, wat vind ik er als tester nu van??

Klein, licht, kompakt en goedkoop!! De tele is echt klein, als ik die naast de Canon 70-210 zet, de helft!! De breedhoek is ook lekker kompakt, nauwelijks groter dan een Canon 50 mm 1.8 mkII
    Bij beide lenzen zit de bijpassende zonnekap, die via een bajonet systeem vergrendeld worden, je moet wel de de focusring goed vasthouden om op en af te draaien, anders kan je de af beschadigen.
    Bij beide lenzen draait de frontpartij mee met het focussen, al is dat bij digitale cameras van minder belang, tenzij je toch een polarisatiefilter wil gebruiken.
    Het autofocussen gaat goed, redelijk snel, met een aanvaardbaar geluidsniveau.

Beeldkwaliteiten:

Aangezien de lichtsterkte beperkt is, kan je deze lens voor binnenopnames eigenlijk enkel met flits gebruiken, op 50 mm 5.6 is echt wel donker.
    Scherpte is aanvaardbaar wide open, op de uiterste standen van de wide lens iets softer, maar zeker niet slecht. De tele is scherper over het hele bereik, wat ook wel te verwachten is natuurlijk.
    Kleur en kontrast zijn volgens mij ook neutraal.

Als voorlopig besluit stel ik dat het een goed starterskit is voor iemand die de d300 zonder de kitlens koopt, of goedkoop de 10D wil uitrusten.

De kwaliteit algemeen moet niet onderdoen voor andere consumerlenzen naar mijn gevoel, maar staan niet op het Sigma EX niveau, laat staan op het Canon L niveau. maar toegegeven, alleen de zonnekappen van mij L lenzen hebben meer gekost dan dit set.

Beelden heb ik nog niet online staan, de fotos die ik gemaakt heb zijn echt te pover om te publiceren. Het weer zit niet mee, en de volgende dagen is mijn programma zeer gevuld.
    groeten
    Rudy

Bedankt voor je eerste bevindingen.
    Keep us posted...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Rudy, bedankt voor je bevindingen. Het is eigenlijk precies wat ik er van dacht.

Comment

Deze nog eens boven gehaald.
        Wie heeft ondertussen deze kit gekocht en wat vind je er van?
        Heb ergens een 300d zonder lens gevonden vandaar.

Zijn er al albums gemaakt met deze lenzen?
        Ik heb hier enkele test foto's gezien maar daar hadden ze nogal wat last van chromatische abberatie.

Laat maar van je horen!!

groeten,

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

als het beetje meezit heb in de loop van volgende week de 18-50 in mijn bezit. verwacht levering van koopdigitaal.nl maar één van mijn andere lenzen zijn nog niet binnen dus is nog even afwachten

zal in elk geval mijn bevindingen posten zodra ik ze binnen heb
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ik ben ook zeer geinteresseerd in meer info.
            Is er al iemand die meer uitgebreid getest heeft?
            Foto's?
            Waarom raden sommigen (Otto) deze set af?
            mijn fotosite

Comment

Originally posted by JanVG
              Foto's?
              Hij heeft ze hier toch zelf voorgesteld?
              ik heb het over die sigma kit he met 18-50mm f3.5-5.6 DC Sigma lens + 55-200mm f4-5.6 DC Sigma lens.

Comment

Originally posted by mir
                Foto's?
                Hij heeft ze hier toch zelf voorgesteld?
                ik heb het over die sigma kit he met 18-50mm f3.5-5.6 DC Sigma lens + 55-200mm f4-5.6 DC Sigma lens.

Ook Otto beseft dat dit low-cost lenzen zijn, en zo moet je ze ook beschouwen. Ik vond ze van middelmatige kwaliteit, maar aangezien ik net in die testperiode mijn nieuwe 1d in handen kreeg, was de test voor mij van korte duur.
                De 18-50 gaat enkel op 1.6 crop kameras, dus op de 1d werkt ie niet zonder immense vignetering.
                Beschouw deze lenzen echt als starters, als je een dslr hebt, zal je snel genoeg beter willen. Maar, ze kosten dan ook niks hé!!!

Comment

ik zal me maar voorlopig bij de 300d en kitlens houden en dan een uitkijken voor een telelens misschien de Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM lens die kost ongeveer 359€

We zien wel.
                  Zal al blij zijn als de camera binnen is en eindelijk terug foto's kan nemen!

Comment

Originally posted by mir
                    ik zal me maar voorlopig bij de 300d en kitlens houden en dan een uitkijken voor een telelens misschien de Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM lens die kost ongeveer 359€

We zien wel.
                    Zal al blij zijn als de camera binnen is en eindelijk terug foto's kan nemen!
                    Goed uitgangspunt!!! Allen oppassen met die 55-200, dat is bvb GEEN usm zoals de betere lenzen dit hebben, het ding is redelijk traag en lawaaiering in vergelijking met bijvoorbeeld de 24-85 of zo.

Comment

[/quote]
                      Ook Otto beseft dat dit low-cost lenzen zijn, en zo moet je ze ook beschouwen. Ik vond ze van middelmatige kwaliteit, maar aangezien ik net in die testperiode mijn nieuwe 1d in handen kreeg, was de test voor mij van korte duur.
                      De 18-50 gaat enkel op 1.6 crop kameras, dus op de 1d werkt ie niet zonder immense vignetering.
                      Beschouw deze lenzen echt als starters, als je een dslr hebt, zal je snel genoeg beter willen. Maar, ze kosten dan ook niks hé!!!

[/quote]

Wat bedoel je met middelmatig? Kan je dat objectiveren? Dat ze technisch minder presteren dan een lens die 10x zoveel kost wil ik geloven. Maar is ze 10x minder goed?
                      Wat zijn de alternatieven? Een prachige L lens van Canon 17-40 4L, of nog beter, de voorganger ervan, die een fortuin kost of een ton weegt? Van de kitlens bij de 300D hoor ik ergelijke opmerkingen veel minder. Ik zou ze dadelijk kopen, mits ik ze kon gebruiken op mijn 10D.
                      En ondertussen maar kwijlen bij alle foto's die je had kunnen maken? Ik vind mijn slechtste foto nog steeds diegene die ik niet heb kunnen maken (omdat ik mijn apparaat niet bij had, of de juiste lens niet had, of...). In mijn hoofd wordt die foto later natuurlijk wel geïdealiseerd tot mijn beste foto
                      mijn fotosite

Comment

Hallo Jan test de lenzen uit dan weet je het.

Sigma EOS Set 18-50mm f3.5-5.6 DC + 55-200mm f4-5.6 DC

Deze beide lenzen worden uitsluiten als set verkocht. Uitermate geschikt voor de Canon EOS 300D.

Sigma lens 18-50mm F 3.5-5.6 DC

SPECIFICATIES:

Lensvatting(en) Canon EOS 300D, 10D, D30 en D60
                        Lensopbouw (groepen/elementen) 8 / 8
                        Beeldhoek (graden) 76,5-31,7
                        Aantal diafragmalamellen 7
                        Kleinste diafragma (groothoek) f21
                        Kortste instelafstand (cm) 25
                        Vergrotingsmaatstaf 1:3,5
                        Filtermaat (mm) 58
                        Afmetingen diameter x lengte (mm) 67,5-60
                        Gewicht (gram) 245

Sigma lens 55-200mm F 4-5.6 DC

SPECIFICATIES:

Lensvatting(en) Canon EOS 300D
                        Lensopbouw (groepen/elementen) 10 / 9
                        Beeldhoek (graden) 29,0-8,1
                        Aantal diafragmalamellen 8
                        Kleinste diafragma (groothoek) f22
                        Kortste instelafstand (cm) 110
                        Vergrotingsmaatstaf 1:4,5
                        Filtermaat (mm) 55
                        Afmetingen diameter x lengte (mm) 70-84,6
                        Gewicht (gram) 310
                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

[/quote]

Wat bedoel je met middelmatig? Kan je dat objectiveren? Dat ze technisch minder presteren dan een lens die 10x zoveel kost wil ik geloven. Maar is ze 10x minder goed?
                          Wat zijn de alternatieven? Een prachige L lens van Canon 17-40 4L, of nog beter, de voorganger ervan, die een fortuin kost of een ton weegt? Van de kitlens bij de 300D hoor ik ergelijke opmerkingen veel minder. Ik zou ze dadelijk kopen, mits ik ze kon gebruiken op mijn 10D.
                          En ondertussen maar kwijlen bij alle foto's die je had kunnen maken? Ik vind mijn slechtste foto nog steeds diegene die ik niet heb kunnen maken (omdat ik mijn apparaat niet bij had, of de juiste lens niet had, of...). In mijn hoofd wordt die foto later natuurlijk wel geïdealiseerd tot mijn beste foto
                          [/quote]

juist ja, het is moeilijk "kwantificeerbaar", en ieder heeft zijn voorkeuren. een instaplens zal voor sommigen onbruikbaar, voor anderen zal de meerprijs van een 17-40l niet in verhouding staan.
                          YMMV, zoals soms gezegd word.

Comment

Als je een spiegelreflex koopt weet je vooraf toch dat je goed glas moet kopen en voor 200 of 300 Euro koop je dat niet.De lens is één van de belangrijkste onderdelen van je camera...
                            Danny's Photosite

Comment

Heb net bij grobet de 18-50 gekocht voor 102 Euro, kon de prijs niet geloven....
                              Ik had al een 35-70 AF en een fixed 24 mm zonder AF, de 35-70 heb ik nu verkocht en de 24 heeft er op het eerste zicht een zeer zware concurrent bij, heb enkel nog wat binnenopnamen gemaakt, verassend hoe je een 18mm kan stil houden op 1/10 tot 1/20e, 50 mm lijkt me prachtig scherp en dat ding gaat ook nog eens tot op 25 cm, not bad at all.
                              Op 18mm stand volle opening heb ik een 4 gloeilampen gefotografeerd en er is absoluut geen reflectie van deze lampen te zien, mijn 24mm had dat wel.
                              Fujifilm S1pro, sigma 135-400AF 5.6, schneider xenar 105mm f3.5 on bellows,50 mm F3.5 dedicated macro lens by Minolta, nikon 200 f4.0 AI manual focus, 24mm f2.5 tamron mf, a 50mm 1.4 nikon AI mf and an 18-50mm Sigma DC AF zoom (yup the 102 euro lens)

Comment

Working...
                              X