Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

500d of 50d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 500d of 50d

    Hello,

    een vraagje hier, ik ben terug van plan om een nieuwe spiegelreflex te gaan halen in vervanging van mijn g11.
    Nu heb ik een paar dingen als ik er op let die de keuze kunnen bepalen maar geraak er niet zo uit.
    De keuze zal zijn tussen een 500d of een 50d, beide met een 17-85 en 50 1.8.
    nu heb ik bij beide toestellen voor en nadelen.
    500d: voordelen, ik kan mijn geheugenkaartjes (sd) en mijn draadafstandsbediening houden
    nadelen, ik ben bang dat ik hem wat moeilijk ga vinden in de hand liggen aangezien ik vroeger een 400d heb gehad, toen wel met grip dus dat was iets beter maar toch.
    50d: voordelen, ik heb hem al vastgehad en ligt echt super in de hand, dus een grip is niet nodig
    nadelen: ik verlies de draadontspanner en moet nieuwe kaartjes halen, en cf is redelijk aan de prijs merk ik.

    is het nu verantwoord om toch voor de 50d te gaan, al was het om de ergonomie of zijn er nog echte goede verschillen die de 50d echt meer de moeite maken?
    oh ja, er komt ook een 270ex op voor kleine feestjes maar dit zal bij beide toestellen wel goed te doen zijn denk ik.

    alvast bedankt om te lezen....

    bart
    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
    500px site: https://500px.com/crazy_b

  • #2
    Re: 500d of 50d

    Weet niet wat het prijsverschil tussen een 7D en een 50D nog is...(anders moeite van overwegen waard), maar vind een draadontspanner en cf kaartjes nu niet dé reden om voor een bepaalde camera te kiezen.

    CF kaartjes via internet scheelt tot 80% op de winkelprijs...(afhankelijk van periode, type, etc.)

    Draadonstpanners kosten je ook de kop niet...

    Dus als je eigenlijk de 50D wil...dan zou ik die nemen
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: 500d of 50d

      Ja denk ik ook wel zoals je zegt, dat zal het niet zijn die kleine dingen, maar is er niet meer verschil in kwaliteit of beeldkwaliteit tussen de 50d en de 500d?
      Niet dat de grote van de body het enige merkbare verschil is.
      Vraag me gewoon af of er nog veel verschillen zijn tussen deze 2 toestellen buiten de grote.

      greetz
      Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
      500px site: https://500px.com/crazy_b

      Comment


      • #4
        Re: 500d of 50d

        Dat kan ik niet voor je beantwoorden Ben geen Canon gebruiker...en de 50D hoor ik sinds de 7D bijna nooit meer wat over...
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: 500d of 50d

          Je spreekt van de vervanging van je G11, dat zou ik persoonlijk niet doen. Een G11 is (zoals je waarschijnlijk wel weet gezien je het hebt) een fantastische compact. Wanneer je lange wandelingen, fietstochten.... enz wil doen of doet zul je algauw teruggrijpen naar je G11 ipv altijd je "zware" en "tamelijk veel plaats innemende"reflex mee te nemen.
          Ook als wij in het buitenland ergens naar binnen gaan waar fotograferen verboden is, dan is de geluidloze G ook superhandig .
          Jij doet natuurlijk wat jij wil, maar ik zou het wel weten ! T'is maar een tip .
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: 500d of 50d

            heb zelf de 500D gehad en ben overgestapt op de 50D

            --> een wereld van verschil alhoewel de prijs dicht bij elkaar ligt

            Met de 50D kan je dan misschien niet filmen, de kwaliteit van de body is stukken beter, is dan ook bestand tegen stof en vocht

            Ook het 2de lcd schermpje is zéér handig om mee te werken.

            De bediening van de knoppen is ook totaal anders, als je het doorhebt veel handiger ( 1draaiknop en 1 drukknop)

            Als je geen interesse hebt in de filmfunctie, niet twijfelen en voor de 50D gaan

            groeten, Marc
            1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

            Comment


            • #7
              Re: 500d of 50d

              Een xxxd en een xxd verschillen wel op ene paar vlakken, in zoveree dat eens je de xxD in de hand gehad hebt(en gebruikt) je zelden nog terug keert naar de xxxd familie.
              Een paar zaken op een rijtje :
              - extra instelwiel achteraan
              - beter gebouwd (steviger zeg maar)
              - lcd scherm bovenaan
              - gemaakt voor normale handen ...en toch is het waar
              - de 500d heeft trouwens de joystick ook niet

              ...en dan heb ik het alleen nog maar over het gebuiksgemak...

              Comment


              • #8
                Re: 500d of 50d

                Ik heb ook voor die keuze gegaan en een 50D gekocht. Als je ze beide in de hand neemt is er toch wel een aanmerkelijk verschil, de 50D voelt 'veel natuurlijker' aan in mijn handen (moet wel zeggen dat ik in de prehistorie een EOS1 analoog gehad heb).
                En er is natuurlijk een prijsverschil maar ik heb dat opgelost door wat door te sparen
                7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

                Comment


                • #9
                  Re: 500d of 50d

                  Ja nu ik mis echt wel het scherptediepte gevoel bij de g11, en denk dat deze niet meer veel gebruikt zou worden na aanschaf van een spiegelreflex, heb namelijk nog een compact die niet zo slecht is.
                  Nu komen er toch wel wat verschillen uit blijkbaar die ik over het hoofd zag, dan is de 50d toch wel de beter keuze.
                  Want de filmfunctie zegt me echt niets, heb ik nog op geen enkele camera gebruikt zelfs.
                  Zou het dan toch de 50d gaan worden?
                  Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
                  500px site: https://500px.com/crazy_b

                  Comment


                  • #10
                    Re: 500d of 50d

                    Zou het dan toch de 50d gaan worden?
                    Je koopt wel een toestel van 2 jaar oud, kijk ook eens in welke tijd van het jaar er nieuwe modellen worden aangekondigd

                    Comment


                    • #11
                      Re: 500d of 50d

                      De 50D blijft een fantastisch toestel, zelfs al zou er een nieuwe xxD gelanceerd worden. Niet echt meer te vergelijken met de 7D, maar da's nog altijd een andere prijsklasse.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #12
                        Re: 500d of 50d

                        Bediengemak (ergonomie) tussen xxx(x)D en x(x)D toestellen is HET grote verschil (instelwiel, joystick, extra LCD, handligging, etc..).
                        Ik zou niet twijfelen...
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 500d of 50d

                          topic mag toe, ben hem vandaag gaan halen, de 50d met de 17-85, zonnekap en de 50mm 1.8 en 2 kaartjes, let the fun begin :-)

                          groeten en bedankt voor de info, heeft me sneller doen beslissen.

                          bart
                          Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
                          500px site: https://500px.com/crazy_b

                          Comment


                          • #14
                            Re: 500d of 50d

                            Succes ermee
                            7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

                            Comment


                            • #15
                              Re: 500d of 50d

                              Sukses met je aanschaf. Ik ben ervan overtuigd dat je een wijze beslissing hebt genomen.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                              Comment

                              Working...
                              X