Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e hands spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2e hands spiegelreflex

    Hey iedereen

    Mijn eerste post is al meteen een vraag. Ik denk (en hoop) dat ik hier wel een eerlijk antwoord kan verwachten van ervaren personen...

    Ik heb al een aantal jaar een digitaal, compact fototoestel. Maar ik zou nu toch graag een spiegelreflex camera kopen, vanwege de hogere kwaliteit van foto's.
    Fotografie heeft mij altijd al geboeid en daarom zou ik graag zelf al 'spelender wijs' mooie foto's willen leren nemen. Het is ook voor meer alledaagse dingen zoals familiefeesten, optredens, uitstapjes,... Het zou dus gewoon een startersmodel moeten zijn, niet al te duur, niet al te ingewikkeld. Maar natuurlijk wel prijs-kwaliteit
    Nu heb ik al zitten kijken en een nieuw toestel kopen lijkt mij nogal duur (ik ben nog steeds studente) en dacht daarom tweedehands te kopen. Nu zijn mijn belangrijkste vragen: waar en wat? Ik weet niet welke sites te vertrouwen zijn en welke niet, er zijn er namelijk zo veel! En wat is een goed startersmodel? Ik heb een budget van ongeveer €300... Ik heb al veel goede dingen gelezen over de NikonD50, iemand ervaring mee?

    Ik hoop dat iemand mij zal kunnen helpen bij mijn investering

    Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groet,
    Stephanie

  • #2
    Re: 2e hands spiegelreflex

    Oorspronkelijk geplaatst door StephanieS Bekijk bericht
    Hey iedereen

    Mijn eerste post is al meteen een vraag. Ik denk (en hoop) dat ik hier wel een eerlijk antwoord kan verwachten van ervaren personen...

    Ik heb al een aantal jaar een digitaal, compact fototoestel. Maar ik zou nu toch graag een spiegelreflex camera kopen, vanwege de hogere kwaliteit van foto's.
    Fotografie heeft mij altijd al geboeid en daarom zou ik graag zelf al 'spelender wijs' mooie foto's willen leren nemen. Het is ook voor meer alledaagse dingen zoals familiefeesten, optredens, uitstapjes,... Het zou dus gewoon een startersmodel moeten zijn, niet al te duur, niet al te ingewikkeld. Maar natuurlijk wel prijs-kwaliteit
    Nu heb ik al zitten kijken en een nieuw toestel kopen lijkt mij nogal duur (ik ben nog steeds studente) en dacht daarom tweedehands te kopen. Nu zijn mijn belangrijkste vragen: waar en wat? Ik weet niet welke sites te vertrouwen zijn en welke niet, er zijn er namelijk zo veel! En wat is een goed startersmodel? Ik heb een budget van ongeveer €300... Ik heb al veel goede dingen gelezen over de NikonD50, iemand ervaring mee?

    Ik hoop dat iemand mij zal kunnen helpen bij mijn investering

    Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groet,
    Stephanie
    BD ,daar word veel aangeboden, voor zover ik weet zeer betrouwbaar
    Budget lijkt me nogal klein voor cam en lens.
    Wacht maar rustig af,er komen nog reacties.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: 2e hands spiegelreflex

      Welkom op het forum Stephanie , een occasie D50 is zeker geen slecht toestel om mee te beginnen, maar daar ben je zonder lens natuurlijk niet veel mee, ik denk dat de 2de hands D50 toestellen moet kunnen vinden aan ong 150€, daarnaast moet je natuurlijk nog een allround lensje hebben wil je met je 300€ hunnen toekomen, ik denk hierbij aan een Sigma of Tamron 18-200, daar kan je als beginnende fotografe zeker al mee verder, je hebt dan zowel wat breedhoek als télé. Dergelijk superzoomlenzen hebben natuurlijk ook hun beperkingen, beter 2 lenzen die dergelijke brandpuntsafstanden overbruggen dan maar één enkele maar dan betaal je een pak meer.
      Ik heb nog een 2de hands D50 die ik eigenlijk niet meer gebruik en als backup camera in de kast ligt, je mag altijd vrijblijvend eens komen proberen ( omgeving Herentals )
      Maar je zal zeker nog meer info en mogelijkheden krijgen van andere leden hier.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: 2e hands spiegelreflex

        Gisteren werd hier een uitstekende instapcamera aangeboden: klik!
        (Op het subforum "Aangeboden" kan je niet reageren zoals in dit topic. Daar kan dat alleen via privéberichten. Klik op de naam van de topicstarter en volg het menu.)

        Ik heb dezelfde camera en ben daar zeer tevreden over.

        De instapcamera's van de grote merken zullen jou niet teleurstellen.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: 2e hands spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door StephanieS Bekijk bericht
          En wat is een goed startersmodel? Ik heb een budget van ongeveer €300... Ik heb al veel goede dingen gelezen over de NikonD50, iemand ervaring mee?
          Beste Stephanie,

          Met een budget van 300€ kan je inderdaad een nikon D50 met lens op de kop tikken... Ik heb er zelf nog zo ééntje liggen en gebruik het nog steeds. Je zal er veel plezier aan beleven.

          d'r staat er ééntje te koop op tweedehands.be , je zou er een bod van 250€ op kunnen doen, dan hou je nog iets over van je budget... (een 50mm f1.8 lensje is ook iets wat je op termijn wilt, die vind je voor een 80€...)
          de 18-55mm kitlens is best ok, doch als je een 18-70mm lens vind op een D50 dan moet je niet aarzelen...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: 2e hands spiegelreflex

            Die Nikon was een goed toestel. Dat is het dus nog. Instap kitlenzen zijn er ook zat te
            koop. Met 300 euro kom je vast wel toe. Veel geluk met je zoektocht en daarna nog
            meer plezier aan het fotograferen.

            Comment


            • #7
              Re: 2e hands spiegelreflex

              Die NikonD50 spreekt mij nu wel erg aan. Heb nog wat op internet rondgekeken en wordt overal aangeraden als 'goede instapcamera'. Ik ben hier dus zeker voor te vinden!
              Heeft iemand van jullie nog tips? Dingen waar ik rekening mee moet houden bij het kopen van een tweedehands? En wat is het beste kwa kitlens? Ik lees overal 18-55mm... Is dit ok?

              Sorry voor de vele vragen, maar ik wil geen kat in een zak kopen

              Groetjes!

              Comment


              • #8
                Re: 2e hands spiegelreflex

                Oorspronkelijk geplaatst door StephanieS Bekijk bericht
                Die NikonD50 spreekt mij nu wel erg aan. Heb nog wat op internet rondgekeken en wordt overal aangeraden als 'goede instapcamera'. Ik ben hier dus zeker voor te vinden!
                Heeft iemand van jullie nog tips? Dingen waar ik rekening mee moet houden bij het kopen van een tweedehands? En wat is het beste kwa kitlens? Ik lees overal 18-55mm... Is dit ok?

                Sorry voor de vele vragen, maar ik wil geen kat in een zak kopen

                Groetjes!
                zowel 18-55 (VR) als de 18-70 als de 18-105 Vr zijn goede kitlenzen.
                Waarbij de 18-105 en 18-70 optisch wel iets beter zijn.

                D50 is een zeer goede instapcamera
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: 2e hands spiegelreflex

                  Ik had een budget van 500 euro voor de body + een betere lens dan dat kitlensje
                  En heb een Canon 450D met 2 orginele batterijen op de kop kunnen tikken voor 275 euro.
                  Nu heb ik nog 225 euro voor een lens. Deze heb ik 2dehands ook al gevonden voor 200 euro en 250 euro, de 2de is wat jonger.
                  Dus als je zoekt, dan vind je wel alles. Maar 300 euro vind ik toch wel zeer weinig voor body + lens. Welk compact toestel heb je nu? Kan je misschien nog aan een 100 euro verkopen en ligt je budget wat hoger?
                  Anders zou ik nog even doorsparen tot je ook 500 euro hebt. Met 500 euro kan je al heel wat doen.
                  Groeten
                  Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2e hands spiegelreflex

                    Voor 300 euro kan je best tweedehands een camera + objectief kopen. Op marktplaats staan er redelijk wat aangeboden binnen jou budget. De D50 + 18-55 of D70 + 18-70 zijn goede keuzes, waarbij die laatste een iets betere keuze zou zijn.
                    http://www.mariorentmeester.nl &
                    http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                    | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2e hands spiegelreflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door StephanieS Bekijk bericht
                      Die NikonD50 spreekt mij nu wel erg aan. Heb nog wat op internet rondgekeken en wordt overal aangeraden als 'goede instapcamera'. Ik ben hier dus zeker voor te vinden!
                      Heeft iemand van jullie nog tips? Dingen waar ik rekening mee moet houden bij het kopen van een tweedehands? En wat is het beste kwa kitlens? Ik lees overal 18-55mm... Is dit ok?

                      Sorry voor de vele vragen, maar ik wil geen kat in een zak kopen

                      Groetjes!
                      kijk als het toestel geen tekenen van valschade vertoont... als er valschade is, niet kopen.
                      neem enkele foto's, kijk als het toestel goed scherp stelt, bekijk de lens, geen zichtbare schade, zit de rubber nog goed vast? dat duid op een weinig gebruikt toestel... Batterij klepje ok?
                      de 18-55mm is goed, 18-70mm nog beter... Laat je niet verleiden tot een 28-80mm of zo... vraag dan prijs zonder lens en je vind wel een 18-55mm voor een 50€, een 18-70mm voor een 100€
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2e hands spiegelreflex

                        kijk eens in de koopjes hier op BD: D70 en lens samen 250€ prima deal!
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2e hands spiegelreflex

                          Beste Stephanie,

                          Ik heb als startersmodel een sony 230 met kitlens 18 - 55mm nieuw gekocht voor 299 euro bij vandenborre.

                          Gtz

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2e hands spiegelreflex

                            Vers aangeleverd, een beetje boven het budget: KLIK!
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2e hands spiegelreflex

                              @Jos

                              Vers aangeleverd, een beetje boven het budget: KLIK!
                              Dan kan ze hem beter nieuw kopen, die kit kost bij Bastiaens 449 euro...
                              D800 en een goed glasservies

                              Comment

                              Working...
                              X