Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als je de G11 goed vindt (en die is goed), dan zou ik voor de S90 gaan.
Dezelde sensor (iets groter van formaat dan de gewone compactcamera's), RAW mogelijkheid, dezelfde beeldkwaliteit en zelfs een lichtgevoeligere lens.
Met de S90 kan je volledig automatisch te werk gaan maar de camera is ook bedoeld voor deze die alles manueel willen instellen (o.a. een instelwiel rond de lens en eentje op de a achterkant van de camera).
Het bereik van de zoom van de SX20 (28 - 560 mm) is wel veel groter dan van de S90 (28-105 mm). Als je dit bereik niet nodig hebt, is de S90 de betere camera (kwalitatievere foto's / betere sensor en ook lichter). Het is echt een camera die je altijd kan meehebben en die mooie resultaten geeft. Ik heb de S90 gekocht als aanvulling op mijn DSLR en ben er zeer tevreden van. De prijs bij Digicamshop (339 euro) is mooi meegenomen! Ik betaalde die enkele maanden geleden meer dan 100 euro meer.
Comment