Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid Continue opname met Canon 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelheid Continue opname met Canon 450D

    Hey,

    Ik heb al een tijdje mijn Canon 450D, heel tevreden over, maar juist een probleem: in de handleiding staat dat het toestel in te stand 'Continue opname' tot 3,7 fps kan trekken.
    Ik krijg spijtig genoeg op geen enkel manier meer fotos getrokken dan ongeveer 1 per seconde: het toestel begint met snel twee fotos te trekken en gaat dan door aan een snelheid van ongeveer 1 foto per seconde, wat volgens mij niet klopt.

    Zijn er mensen met hetzelfde toestel die ook deze problemen hebben?

    Voor de volledigheid: ik krijg hetzelfde resultaat bij volle zon, op de laagste resolutie, dus echt niets helpt... Het geheugenkaartje is een SanDisk UltraII SDHC (15MB/s) dus daar kan het normaal ook niet aanliggen...

    Bedankt voor de feedback!

    Wim

  • #2
    Re: Snelheid Continue opname met Canon 450D

    Is de hoge-iso ruisreductie misschien ingeschakeld in de persoonlijke voorkeuzen?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Snelheid Continue opname met Canon 450D

      Kan het wellicht ook aan de focussnelheid van de lens liggen? Of een stabilasatie in de lens die aanstaat? (dat heeft bij mijn camera wel invloed namelijk...)
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Snelheid Continue opname met Canon 450D

        hier lukt dat wel

        als je trekt in jpg moet dit lukken, normaal kan ie tot een 40 tal foto's na elkaar nemen voor ze buffer vol is, in raw 6 foto's, als je na een dergelijke burst je triggerhappy vinger van de knop haalt is ie wel even bezig met wegschrijven ( zelfs met snelle kaart) voor je weer verder kan ( met "trage " kaart duurt dit wel te lang...)

        ikzelf heb 1 extreme III kaart en 1 "gewone" kaart, de snelle kaart is enkel nuttig voor dergelijke bursts vind ik.

        toch eens proberen met zoveel mogelijk " nabewerkingsopties" uitgeschakeld ( zoals high iso ruisreductie) , in jpeg, en kijken wat dit geeft , of probeer toch eens met een ander kaartje
        Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

        Comment


        • #5
          Re: Snelheid Continue opname met Canon 450D

          ik ken de 450D niet zo, maar heeft deze 2 burst modussen zoals de 40D? Bij de 40D heb je continue opname, en snelle continue opname. Als je op snelle zet dus 3 vierkantjes op elkaar "H" eronder voor high speed dan kun je de burst snelheid halen zoals genoteerd op papier, maar wel in gecontroleerde omgeving ( licht,lage iso, ... )

          Verder eens kijken in de handleiding ook.

          Mvg,
          Oli
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Snelheid Continue opname met Canon 450D

            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            ik ken de 450D niet zo, maar heeft deze 2 burst modussen zoals de 40D? Bij de 40D heb je continue opname, en snelle continue opname. Als je op snelle zet dus 3 vierkantjes op elkaar "H" eronder voor high speed dan kun je de burst snelheid halen zoals genoteerd op papier, maar wel in gecontroleerde omgeving ( licht,lage iso, ... )

            Verder eens kijken in de handleiding ook.

            Mvg,
            Oli
            Ik denk niet dat de 450d deze 2 opties heeft. Ik vermoed ook de ISO ruisreductie of andere nabewerkingen.
            Die H heb ik op de 50d ook en da's echt een mitrallette!
            Canon 5D2 en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Snelheid Continue opname met Canon 450D

              Enkel in JPG bij mij en dan nog niet in de volledige resolutie. Moet wel zeggen dat sinds ik er een performanter SD kaartje heb ingestoken het iets beter gaat. (9MB schrijven ipv 4MB, camera gaat maximaal tot 12MB)
              Rudy,

              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

              Comment


              • #8
                Re: Snelheid Continue opname met Canon 450D

                http://gdlp01.c-wss.com/gds/6/030000...00d-imh-en.pdf

                Op pagina 68 staan onderaan tips waarom je moet letten en hetgene je burst rate kan verlagen.

                Mvg,
                Oli
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Snelheid Continue opname met Canon 450D

                  Hallo allemaal,

                  Bedankt voor de grote response op mijn vraag!

                  Het was inderdaad de hoge-iso ruisreductie setting die het hem gedaan heeft: heb die afgezet en kan terug aan volle snelheid opnames pakken.

                  Groeten,

                  Wim

                  Comment

                  Working...
                  X