Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Microdrive heeft het koud (=kapot)?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Microdrive heeft het koud (=kapot)?

Ik heb problemen met mijn microdrive sinds het weer kouder is geworden.. toeval of niet, ik weet het niet. Ik bedoel het weer zoals vandaag (10 graden). Ben in oktober naar Turkije op vakantie geweest, er was geen enkel probleem.
    Wanneer ik mijn Fuji M603 met de 1GB MD aanzet, hoor ik 5 tikjes van de MD en dan een foutmelding op het scherm dat de MD niet kan gelezen worden.
    Ik heb het ook in een CF II kaartlezer geprobeerd, zelfde probleem.
    Als ik het een paar keer uit het toestel haal en een beetje verwarm gaat het wel. Soms na 3 tikjes. Wanneer het werkt, is er geen enkel probleem meer.
    Ik weet niet meer of die 3 tikjes er vroeger ook waren, ik dacht van niet. Kan er iemand bevestigen?
    Heeft er iemand ook een gelijkaardig probleem gehad?
    Iemand al een MD laten herstellen?

Nog een paar tests gedaan en ja hoor... Als je het een beetje verwarmt, werkt het weer. Toch teruggestuurd naar de leverancier. Ik hoop dat ik het snel terug krijg.

Comment

je kan ook naar de Bahama's verhuizen, dan doet hij het altijd

Comment

Een Microdrive is een kleine harde schijf, dus heel gevoelig waar het schokken en dergelijke betreft.
        Het tikken is bij een harde schijf (ondervonden bij men portable) een voorbode van naderende crash.
        Misschien moet ik dat opwarmen ook es proberen bij men portable

All is beauty,
        but beauty is not all.
        Nikon D100-F80
        50mm f1.8
        24-120mm f3.5-5.6
        80-200mm f2.8
        SB-24 flash

Didier Van Acker
        http://www.photograaf.be
        photograaf@pandora.be

Comment

Originally posted by 3spark
          Ik heb problemen met mijn microdrive sinds het weer kouder is geworden.. toeval of niet, ik weet het niet. Ik bedoel het weer zoals vandaag (10 graden). Ben in oktober naar Turkije op vakantie geweest, er was geen enkel probleem.
          Wanneer ik mijn Fuji M603 met de 1GB MD aanzet, hoor ik 5 tikjes van de MD en dan een foutmelding op het scherm dat de MD niet kan gelezen worden.
          Ik heb het ook in een CF II kaartlezer geprobeerd, zelfde probleem.
          Als ik het een paar keer uit het toestel haal en een beetje verwarm gaat het wel. Soms na 3 tikjes. Wanneer het werkt, is er geen enkel probleem meer.
          Ik weet niet meer of die 3 tikjes er vroeger ook waren, ik dacht van niet. Kan er iemand bevestigen?
          Heeft er iemand ook een gelijkaardig probleem gehad?
          Iemand al een MD laten herstellen?

Er zijn de laatste paar maanden enorme partijen afkeurde mircodrives naar Duitsland verscheept. Deze werden onder allerlei labels aangeboden als Microdrive 1 of 2 GB. En deze drives zijn zeer gevoelig voor temperatuurschommelingen en bij temepraturen onder de 18 graden werken ze niet.

De bijnaam van deze spotgoedkope drive going prijs tussen de 50 tot 150 Euro is "griepdrive"
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

@Otto Knap

Het is een 1GB IBM Microdrive, in januari gekocht bij een grote informaticawinkel. Heb het serienummer op de website van Hitachi gechecked, waarborg tot in 2005. Ik denk dat het een originele is... ik hoop het toch. En Echt goedkoop was het toen toch niet. Heb je een link naar waar je dit gehoord hebt? Ik heb gegoogled maar niets gevonden.

Bedankt

Comment

@Otto Knap

Het is een 1GB IBM Microdrive, in januari gekocht bij een grote informaticawinkel. Heb het serienummer op de website van Hitachi gechecked, waarborg tot in 2005. Ik denk dat het een originele is... ik hoop het toch. En Echt goedkoop was het toen toch niet. Heb je een link naar waar je dit gehoord hebt? Ik heb gegoogled maar niets gevonden.

Bedankt
              Als het een Hitachi is heb je tenminste twee jaren garantie. Gewoon terugbrengen. en de garantie claimen.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Het is een IBM maar via de support site van IBM ben ik op de Hitachi site gekomen. Ik heb het vandaag opgestuurd voor herstelling onder waarborg.
                Ik hoop dat ik het niet lang zal moeten missen, want met mijn bijgeleverde XD kaart van 16MB zal ik niet ver geraken

Comment

Het is een IBM maar via de support site van IBM ben ik op de Hitachi site gekomen. Ik heb het vandaag opgestuurd voor herstelling onder waarborg.
                  Ik hoop dat ik het niet lang zal moeten missen, want met mijn bijgeleverde XD kaart van 16MB zal ik niet ver geraken
                  Als je problemen met opslagruimte hebt, zal je hier wel iemand vinden die je tijdelijk een kaartje wil uitlenen. (heb je het al gevraagd aan de verkoper van de Microdrive?)

Ik heb hier nog een splinternieuwe ingepakte Kinston CF256Mb liggen. Die heb ik als back-up kaartje gekocht indien bij één of ander fotoshoot mijn Toshiba Xpro 1Gig het laat afweten.
                  Nog niet nodig gehad dus maar ik raad het wel iedereen aan. Sommige fotoshoots kan je immers niet overdoen.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

@Hombre
                    Da's heel vriendelijk maar mijn broer heeft nog een reserve CF liggen denk ik. Het zal wel lukken.

Comment

Working...
                    X