Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

    probeer via Apparaatbeheer eens al je USB-poorten te verwijderen en dan opnieuw op te starten...
    Dan worden de USB-poorten opnieuw geinstalleerd.

    Vervolgens camera opnieuw aansluiten...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

      Hier 50d op een pc met windows 7> geen probleem. Heb wel recentste drivers afgehaald van de canonsite om alle problemen te vermijden.

      Succes!
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

        Hier een 7D op Win7.

        Gezien mijn pc bijna de hele dag opstaat (voor seti@home en einstein@home), herstart ik vooraleer de foto's over te zetten.
        Anders durft het al eens zijn "camera was disconnected ..."

        Een oorzaak heb ik nog niet gevonden, alle laatste updates zijn geinstalleerd, beveiligingsprogramma's in- en uitgeschakeld, etc
        Hetgeen wel durft te helpen is een andere usb poort te gebruiken.

        Waarom??? weet ik veel, maar overzetten via een kaartlezer is geen probleem, dus hou ik het daarbij.
        Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

          Oorspronkelijk geplaatst door verbruggen_s Bekijk bericht
          ja die zaken hebben we allemaal al getest ....


          Je bent ook zeker dat de camera op PC staat en niet op printer ?
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

            Bij mijn toestel (wel een ander merk) moest ik in het menu van het toestel de USB-mode op ptp zetten om hem onder vista aan de praat te krijgen.

            Weet niet of Canon ook zo'n setting heeft, anders eens elke usb setting testen en kijken welke werkt

            Comment


            • #21
              Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

              Hier ook een 5DII onder windows 7 die perfect werkt. Als hij onder XP normaal werkt en onder Win 7 niet, dan ligt het iig niet aan de camera zijn USB interface.

              Comment


              • #22
                Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                ik heb ondertussen nog maar eens contact opgenomen met Canon en ik moet hem binnen brengen voor reparatie... Want het probleem met de USB host driver is het niet omdat de camera op andere pc-merken (andere bios,...) ook een probleem geeft...

                Dusja geen camera voor een paar weken...

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                  Oorspronkelijk geplaatst door verbruggen_s Bekijk bericht
                  ja die zaken hebben we allemaal al getest ....
                  Het wordt hier al veel gezegd: kaartlezer!
                  Die werkt bij mij prima op XP en vista.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                    Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
                    Hier een 5D mk2 gebruiker met Windows 7
                    Gaat prima via camera naar PC.
                    Ik denk dat je toch iets "mist"in het besturingsprogamma.

                    gr.ron.
                    De tijd van Windows bashing is lang door, een PC (Mac whatever ...) hoort gewoon te werken, punt.

                    Heb sinds eind vorig jaar een 7D en een (DELL) PC met Windows 7 (64 bit ), alle Canon software draait prima
                    (enkel de Canon printer plugin in DPP heeft enkele maanden gevraagd).

                    Veel plezier met Linux
                    Last edited by palombian; 6 augustus 2010, 20:15. Reden: typo

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                      Try a Mac!
                      Geintje, heb hem wel maar op 7 op de laptop werkt hij ook!
                      http://www.fotohans.eu

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Het wordt hier al veel gezegd: kaartlezer!
                        Die werkt bij mij prima op XP en vista.
                        hij wil de camera aansturen via de computer dus het is niet enkel om foto's te downloaden... vandaar dat hij hogerop al stelde dat de camera echt op de computer moet aangesloten worden
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                          Eindelijk hebben we onze camera terug, nu is het probleem nog steeds niet opgelost. In de winkel hebben we een test gedaan op een Windows vista 32bit -systeem en hier werkte de camera. bij ons op kantoor, nog steeds hetzelfde probleem. We hebben wel 64-bit systemen bij ons op het werk (enkel XP - 64bit werkt).

                          Weet heeft er iemand hier ondertussen al een oplossing voor. En niet afkomen met een kaartlezer want we hebben de remote-shooting nodig van de EOS-utility. Dus ik zou graag deze camera aan de praat krijgen op systemen met vista 64bit en w7 64-bit.

                          En kaart lezer kan enkel nuttig zijn voor het overzetten van de data!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                            Zie ook: http://forum.belgiumdigital.com/f21/zoombrowser-ex-cannot-detect-camera

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                              Oorspronkelijk geplaatst door verbruggen_s Bekijk bericht
                              ja die zaken hebben we allemaal al getest ....
                              Probeer eens een andere USB-poort.
                              Kijk naar Microsoft.net Framework > client 4.
                              En ik gebruik Windows 7, 64 bit en ik had ook moeilijkheden.
                              Plus liefst ALLE Canon-software installeren.
                              (dus eerst alles verwijderen en dan alles installeren)
                              Last edited by theokus; 13 september 2010, 19:57.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                                Alles van in de voorgaande stappen heb ik eens getest, zonder succes. heeft er soms iemand al problemen ondervonden door kaspersky (anti-virus)....

                                Hiermee heb ik ook al enkele testen gedaan (uitschakelen,...) maar ook zonder resultaat...

                                Comment

                                Working...
                                X