Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

    hey,

    we hebben op het werk een canon 5D mark 2 aangekocht. Nu krijg ik deze niet meer aan de praat via mijn pc... ik heb al zitten googelen en contact opgenomen met Canon maar zonder resultaat... weet er iemand raad? onder XP werk hij wel.

    Bij het installeren van de driver geeft hij telkens een fout

    bij vista geeft hij de onderstaande fout:
    - Digital still camera Failed

    bij windows 7 geeft hij deze foutmelding:
    - MTP USB Device Failed

  • #2
    Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

    Ik kan je aanraden Linux te installeren. Ik denk niet dat er een systeem is waarop je gemakkelijker foto's kan overzetten. Om het even welke camera die ik al heb aangesloten wordt herkend en start het overzetprogramma.

    over Windhoos en wat het allemaal goed en slecht doet ken ik niet veel.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

      Ik heb de 5D MKII nog niet aangesloten op de computer, ik gebruik altijd een kaartlezer.
      Daarom heb ik ook nog niets gemerkt van problemen met Windows 7.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        Ik kan je aanraden Linux te installeren. Ik denk niet dat er een systeem is waarop je gemakkelijker foto's kan overzetten. Om het even welke camera die ik al heb aangesloten wordt herkend en start het overzetprogramma.

        over Windhoos en wat het allemaal goed en slecht doet ken ik niet veel.
        beginnen ze weer

        Als je de foto's wil downloaden, zou ik ook gewoon kaartlezertje gebruiken...
        Wel vreemd want ben pas overgeschakeld naar Windows 7 en nog nooit zo'n goeie plug-and-play gezien
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          beginnen ze weer

          Als je de foto's wil downloaden, zou ik ook gewoon kaartlezertje gebruiken...
          Wel vreemd want ben pas overgeschakeld naar Windows 7 en nog nooit zo'n goeie plug-and-play gezien
          we beginnen niet weer. Dat zou impliceren dat we rustpauzes houden

          maareuh, heb je de plug en play van Linux Mint al gezien? Ik die van Windows 7 wel. Beter dan xp en vista dat wel, maar...
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

            Het zou een probleem met rechten kunnen zijn. Ben je zeker dat je de software of driver als administrator uitvoert en dat er geen policiec op de computer staan die niet-administrators verhinderen om USB apparaten te installeren ?
            Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              Wel vreemd want ben pas overgeschakeld naar Windows 7 en nog nooit zo'n goeie plug-and-play gezien
              Toen ik mijn printer (Canon IP5000) aansloot heeft Windows 7 die netjes voor mij geïnstalleerd zonder dat ik er iets voor moest doen (ik moest zelfs geen software zoeken, dat ging automatisch).

              Maar de scanner kreeg ik niet aan de praat op Windows 7 (die was al wat ouder, en ik heb die dan maar naar het containerpark gebracht), de nieuwe scanner installeren gaf ook geen problemen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                Inderdaad kaartlezer wordt hier ook altijd gebruikt (welliswaar geen 5D helaas :P )


                Voordeel: Je hoeft niet bang te zijn dat de camera beschadigd omdat hij naast de pc ligt...je gebruikt de batterij van je camera niet tijdens overzetten.
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                  Ik heb nog nooit geprobeert van zo over te zetten steek het kaartje rechtstreeks in de PC, of via een kaartlezer in de laptop.Heb wel maar een 7D.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                    Hier een 5D mk2 gebruiker met Windows 7
                    Gaat prima via camera naar PC.
                    Ik denk dat je toch iets "mist"in het besturingsprogamma.

                    gr.ron.
                    http://exhi-fotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                      overschakelen naar Linux is GEEN oplossing... dat is het probleem niet oplossen.

                      Bij Canon geven ze aan dat het mss iets te maken kan hebben met de USB host drivers... Dus deze verschuiven het probleem door naar de computer-fabrikant (DELL)... dus hierbij weten we dat er nooit een uitkomst komt omdat ze mij van hier naar daar zullen sturen...

                      ik heb de link nodig naar mijn pc om de remote shooting te kunnen gebruiken... dus een kaart-lezer is ook niet echt een oplossing...

                      groeten steven

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                        Oorspronkelijk geplaatst door verbruggen_s Bekijk bericht
                        overschakelen naar Linux is GEEN oplossing... dat is het probleem niet oplossen.

                        Bij Canon geven ze aan dat het mss iets te maken kan hebben met de USB host drivers... Dus deze verschuiven het probleem door naar de computer-fabrikant (DELL)... dus hierbij weten we dat er nooit een uitkomst komt omdat ze mij van hier naar daar zullen sturen...

                        ik heb de link nodig naar mijn pc om de remote shooting te kunnen gebruiken... dus een kaart-lezer is ook niet echt een oplossing...

                        groeten steven
                        Zijn al de updates binnen gehaald?
                        Geeft hardware [configuratie scherm]geen gele uitroeptekens?
                        Anders.......wel rigoureus opnieuw windows installeren.

                        gr.ron.
                        http://exhi-fotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                          Probeer is in apparaatbeheer de camera te verwijderen, en daarna plug je de camera weer in een USB poort, nu zou je moeten een vensterje krijgen dat er nieuwe hardware gevonden is en beetje later dat de hardware kan gebruikt worden.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                            ja die zaken hebben we allemaal al getest ....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D Mark 2 connectie probleem met vista en W7

                              geen problemen hier, sluit hem steeds aan op pc met vista erop
                              wel cd installeren met de soft op van canon en bestand herkenning (raw) anders zijn de foto s niet te zien op je pc (afbeeldingen)

                              greets
                              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                              www.korandoke.be

                              Comment

                              Working...
                              X