Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop éérste DSLR camera, Canon EOS 500D of EOS 550D ? En welke extra lens ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop éérste DSLR camera, Canon EOS 500D of EOS 550D ? En welke extra lens ?

Beste fotografie liefhebbers ,

Net zoals de meeste onder jullie hou ik ook van fotografie .
    Ik neem al aantal jaren graag foto's van vanalles en nog wat.
    Mijn huidig toestelletje is een dig.compact canon ixus 80IS 8 megapix.

Maar na een tijdje wil je u meer gaan verdiepen zodat je niet bij beperkingen blijft zitten.

Ik wil dus een extra dig camera aankopen ,mijn eerste DSLR !
    Om geen miskoop te doen kom ik hier om wat extra informatie en raad vragen van de pro's onder jullie die er al veel ervaring mee hebben.

Ik zou dus graag een CanonEOS 500D of EOS 550D kopen
    alsook wil ik een extra lens bijkopen waarmee ik in één keer al goed op weg ben voor bepaalde zaken.
    Mijn intresse gaat uit naar straatfotografie(tele),planten en beestjes(macro) , en portret en natuurfotografie.
    Ik had is gelezen dat een canonlens 30 -700 daar goed zou voor zijn of is er nog iets anders ?

Groetjes,
    Wim

Re: Aankoop éérste DSLR camera, Canon EOS 500D of EOS 550D ? En welke extra lens ?

De keuze 500 of 550 laat ik me buiten.

Maar een Canon 30-700 moet nog uitgevonden worden, bedoel je een 70-300 misschien?
    Ik zou de camera kopen met de kitlens, 18-55 IS, dan je het toestel eigen maken, je belangstelling bepalen en dan naar een bijpassende lens gaan zoeken, nu iets erbij kopen, omdat je denkt dat je iets interessant lijkt, kan misschien een miskoop worden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: Aankoop éérste DSLR camera, Canon EOS 500D of EOS 550D ? En welke extra lens ?

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      De keuze 500 of 550 laat ik me buiten.

Maar een Canon 30-700 moet nog uitgevonden worden, bedoel je een 70-300 misschien?
      Ik zou de camera kopen met de kitlens, 18-55 IS, dan je het toestel eigen maken, je belangstelling bepalen en dan naar een bijpassende lens gaan zoeken, nu iets erbij kopen, omdat je denkt dat je iets interessant lijkt, kan misschien een miskoop worden.
      Het is inderdaad de 70 -300 canonlens
      Volgens bepaalde gebruikers zou die toch al de basis hebben voor allerhande fotografie
      en je dan maar een lens nodig hebt, dat dan weer goed is voor je budget ipv 3 verschillende dure lenzen aan te schaffen in begin.

Het is misschien beste da ik begin met de gewone kitlens 18-55 IS begin, en dan achteraf met andere lens men foto's ga vergelijken.
      Als ik iets wil doen wil ik het soms te goed doen !, vandaar da ik denk van da ik met een gewone kitlens bv ni genoeg zoombereik ga hebben of niet zo goed macro kan.
      Maar ik zal me dan wel op tijd is informeren bij afdeling objectieven hier .
      alvast bedankt voor je reactie .

Comment

Ik heb nu bijna 2 maand de Eos 550D + lens 18-200 IS.

Voor macro opnamen moet ik wel zo'n 45 cm van het onderwerp af staan en dan met de tele dichter halen, anders krijg ik op stand "macro" niet scherpgesteld.

ik was geen voorstander van de kitlens 18-55 omdat die niet genoeg tele biedt. Ik had vroeger een Konica-Minolta met 12 optische zoom en dit wilde ik nu ook bij mijn DSLR. (18-200 = 11 keer zoom)

Gisteravond heb ik (met behulp van statief) foto's gemaakt van vuurwerk. Een beetje met de sluitertijd geëxperimenteerd en heel wat mooie foto's geschoten.

Dus de 550D heeft mij nog niet teleurgesteld, ik heb al meer dan 2000 foto's!!

Comment

Working...
        X