Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grauw beeld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Grauw beeld

Vandaag gemerkt: als mijn batterij van m'n D3000 helemaal leeg is zie ik een grauw geel/bruin korrelig beeld door de zoeker.

Als'k mijn batterij oplaad is alles weer ok.

Iemand een idee waar dit vandaan komt?
    It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

-Douglas Adams-

Re: Grauw beeld

Geen idee waar dit vandaan komt, maar wat ik wel weet is dat dit ook bij de D70 en de D300 het geval is. En waarschijnlijk dus ook bij alle andere Nikon's. Niets om je zorgen over te maken. Blijkbaar heeft een helder zoekerbeeld wel iets van stroom nodig.
    Maar de eerste keer dat je dat merkt is het wel even schrikken. Ik wist niet wat ik zag op mijn D300.
    Nikon D800 + D500, veel glas, licht, ballast, ...

Comment

Was inderdaad even schrikken .
      Ben opgelucht dat dat normaal blijkt te zijn, bedankt voor je reactie.

Als er nog iemand is die weet hoe dit komt, ik hoor het graag.
      It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

-Douglas Adams-

Comment

Als je wil dat een lithium-ion accu lang meegaat, maak die dan nooit te ver leeg omdat ze daar niet tegen kan.
        Gedeeltelijk ontladen, en elke keer bijladen zorgt voor een veel langere levensduur dan wanneer je ze leeg maakt en dan pas opnieuw laadt.

Je kan de accu dus best terug laden na elke fotoshoot, en als je dan niet 100% zeker bent voor de volgende fotoshoot dan kan je de accu vooraf even terug in de lader steken. De accu wordt niet overladen, want de lader controleert de spanning van de accu (van elke aparte cel in het accupack, want bij geen enkele lithium-ion accu mag de spanning hoger worden dan 4,2V per cel).

Luister dus niet naar de verkopers, want in bijna elke winkel geven die de verkeerde adviezen als het over lithium-ion accu's gaat...
        Last edited by Black B@ndit; 1 augustus 2010, 22:25.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Dat grauwe zijn de zwarte deeltjes die normaal je focuspunten en eventueel batterijindicatie in je zoeker aangeven. Die worden door een kleine spanning op hun plaats gehouden, valt die weg, gaan ze zich verspreiden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Luister dus niet naar de verkopers, want in bijna elke winkel geven die de verkeerde adviezen als het over lithium-ion accu's gaat...
            en dat zijn?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
              Dat grauwe zijn de zwarte deeltjes die normaal je focuspunten en eventueel batterijindicatie in je zoeker aangeven. Die worden door een kleine spanning op hun plaats gehouden, valt die weg, gaan ze zich verspreiden.
              Hoe verzin je het.

Er zit een lcd in, waarop de zoekerpunten staan, en dat wordt troebel als er geen spanning op staat.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                en dat zijn?
                grt,bouk.
                In elke winkel geven ze de raad om de accu eerst 24 uur te laten laden, dat is onzin, want een lithium-ion accu mag maar tot 4,2V per cel geladen worden, bij een hogere spanning is het zelfs mogelijk dat die explodeert. Elke lader voor lithium-ion accu's zal dus de laadstroom onderbreken zodra de accu geladen is, 24 uur laden kan dus gewoon niet, laad de accu tot de lader aangeeft dat de accu geladen is, en dan is ze klaar voor gebruik.
                Verder raden ze nog altijd aan om de accu eerst een paar keer helemaal leeg te maken voor je ze terug in de lader steekt, dat is het slechtste wat je met een lithium-ion accu kan doen. Dat was vroeger wel juist voor een nikkel-cadmium accu, en in mindere mate geldt het ook nog voor een nikkel-metaalhydride accu, maar voor een lithium-ion accu geldt dat zeker niet. Een lithium-ion accu kan niet tegen een te lage spanning, de levensduur wordt dan veel korter, ze kan zelfs defect raken als de spanning te ver zakt.

De eerste keer laden tot de lader aangeeft dat ze geladen is, nooit te ver ontladen, en bijladen na elke fotoshoot, dat is de raad die ze moeten geven voor lithium-ion accu's.

Je mag ze dus altijd terug in de lader steken als je foto's hebt gemaakt, op die manier vertrek je altijd met 100% capaciteit naar de volgende fotoshoot.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Working...
                X