Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

info storage devices

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• info storage devices

Hoy,

Vrijdag komt mijn Canon EOS 300d aan en daarom was ik dit weekend effe aan het zoeken naar welke compact flashes ik zou kopen. Nu dacht ik er ook aan om een storage device te kopen. Het gaat hem dus over een kleine draagbare device waar je je cf in kan stoppen en dan een kopie van je cf op een interne harde schijf zit.
    Lijkt mij handiger dan mijn laptop meezeulen op reis of op stap en bovendien valt de prijs wellicht behoorlijk mee vergeleken met bvb cf's van 512M of 1G... Dan kom ik altijd wel toe met een cf van 128 of 256M

Zijn er personen die zo'n device hebben en gebruiken? Welke? Opmerkingen erover?

Nog een klein vraagje: zal ik het verschil merken tussen een ultra cf en een gewone op mijn eos 300d?

Alvast bedankt,
    Trogie

ik heb een digital dataplayer van PIN (= CINEMADISK) deze heeft een slot voor een CF card en een USB2 aansluiting. Je kan hem dus zowel als USB2 cardreader gebruiken en als externe HD (40GB) en als CF-backup toestel.

in the field sleur ik mijn laptop ook niet meer overal mee .. gewoon de knop CF backup induwen en een 2,5 minuten later is de hele inhoud van mijn 256 MB CF card op de HD van die digital data player

op vakantie kan je op hotel die player op de TV aansluiten om je foto's op TV te bekijken, je kan er zelf MP3's mee afspelen en zelf videoclips va nDVd kwaliteit mee op TV afspelen .. een ideaal presentatie tool.

het is geleverd met een batterij, lader op 220/110 volt en een 12 volt car adapter, een USB2 kabel en een afstandsbediening.

in the field als je geen TV bij de hand hebt kan je de inhoud van je HD en je CF card via een DOS-like scherm (LCD) doornemen zodat je kan zien welke files in welke directory staan, ter controle dat je kaartjes wel degelijk gecopieerd zijn.

in praktijk hou je best toch 2 kaartjes van minstens 256 MB bij de hand zodat je kan verder fotograferen terwijl de volle kaart wordt gebackupped. als je de shot van je leven kan maken, is 2,5 minuut immers vééééél te lang.

tot nu toe heeft mijn digital dataplayer nog nooit forfait gegeven, nog nooit is er een foto verloren gegaan doordat ik dacht dat ze gebackupped was en dit niet het geval was. en dat is ondertussen bijna een vol jaar .. ik ben dus héééél tevreden

BTW, ik gebruik hem ook om handig data van een PC naar een andere te versjouwen .. vb. van thuis naar kantoor en vice verca, en aangezien het zonder drivers plug & play is voor een W2k en XP machiene kan ik hem zelf gebruiken op locatie bij klanten

Comment

Ik zou toch eerder eerst kijken naar een kaartje van 512 en aansluitend daarop een ImageTank of zoiets. Je mag niet vergeten dat je met een 6MP toestel op weg bent, en met 256 loop je niet zo ver...

En zoals eerder al aangehaald, zorg altijd voor 2 kaartjes, dan hoef je ook niet te wachten tijdens het loaden naar je storage device.

Greetz
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Klinkt wel okee dus, die opslagschijven. Kennen jullie ook een site waar de verschillende soorten apparaatjes worden vergeleken? Ik begin ook wel geinteresseerd er in te raken, maar wil eerst wel eens een vergelijkende test zien.

Comment

http://www.insidecomputer.com/digital_storage_comparison_chart.htm

http://hotmp3gear.com/Reviews.htm

Cypho
          Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Comment

Working...
          X