Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

550D timelapse software?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 550D timelapse software?

Hey ik heb een 550D, maar ik heb ergens gelezen dat er software is waar je je canon met een laptop/pc kan aansluiten en je dan kan instellen dat hij om de 2 min een foto moet nemen bijvoorbeeld. Welke software is dat, en hoe doe je het precies?

alvast bedankt

Re: 550D timelapse software?

Met de 550D is het programmaatje "Eos Utility" bijgeleverd op cd-rom. Als je je 550D verbindt met het bijgeleverde USB-kabeltje met je PC/laptop en dan het programma "Eos Utility" opstart, dan kan je in het beginscherm kiezen voor " Camera settings/Remote Shooting". Het is dit laatste dat je nodig hebt...

Hiermee kan je de camera instellen om zelf om de x seconden, minuten een foto te nemen en door te sturen naar de pc.

Kan interessant zijn als je een opengaande bloem wil volgen, ...

Comment

het eerste is mij duidelijk maar hoe maak je van al die foto's vervolgens een timelaps filmpje?

Alvast bedankt!

Comment

gewoon in een progje goeien (windows movie maker, quicktime pro, pinnackle studio, ...)

google effe

klikkie
        nikon stuff

Comment

Hallo,

Binnenkort breken ze een 3 tal huizen af over mijn deur,ik zou daar graag een timelapse video van maken .Om de hoeveel seconden moet ik een foto nemen.
          Tips en goede raad welkom.

Daaaaag,

Robert
          Panasonic TZ 7 - FZ 35
          Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robur Bekijk bericht
            Hallo,

Binnenkort breken ze een 3 tal huizen af over mijn deur,ik zou daar graag een timelapse video van maken .Om de hoeveel seconden moet ik een foto nemen.
            Tips en goede raad welkom.

Daaaaag,

Robert

In ieder geval zorgen voor genoeg batterijen, witbalans niet op automatisch, eerder daglicht gebruiken om dezelfde kleuren te behouden, A stand en een diagfragma van 5.6 of 8, autofocus na scherpstelling op manueel plaatsen, beeldstabilisatie uitschakelen + foto opname tonen ook uitschakelen(spaart de batterij), foto nemen op een lage resolutie +- tussen de 3 a 5 megapixels om zoveel mogelijk foto's op je geheugen kaartje te krijgen(in JPEG), eens uitrekenen hoelang je filmpje gaat duren.
            Er bestaat een formule die je dan kan uitrekenen om de hoeveel seconden je een foto moet nemen, heeft te maken met 25 beelden per seconde, bv voor een filmpje van 15 sec , 15x25=375 beelden dit deel je door een uur (3600 sec / 375) = 9,6sec, is dus om de 10 sec een foto een uur lang voor een filmpje van 15 sec.
            Misschien beter een video-camera gebruiken en versneld laten afspelen
            Last edited by Bloatenaas; 12 augustus 2011, 21:45.
            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Working...
            X