Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Kevin Barret had the unique chance to interview the Sony SLT development team. You can read the post at Photoclubalpha (Click here)! Some interesting notes: - "It’s not impossible to include Manual Exposure control for video, however we chose not to include it in these models because of some basic limitations to Aperture and Shutter
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Ik heb de 580 nu sinds begin oktober (moet één van de eerste a580's in België zijn geweest) en heb nu +/- 3000 shot's met de mijne. Ik ben eigenlijk voor 95% akkoord met hetgeen in deze review staat.
Ik kom van een a100 die ik 4 jaar heb gehad en de overschakeling was even wennen maar dit is echt een top camera. Wat ik wel mis t.o.v. de 100 is de grotere zoeker en de "complete" P mode die de 580 mist.
Nog geen enkel moment spijt gehad.
Nikon D700, wat glas en Sony RX100
BD2424BE Klik voor meer!
Ja, op dat gebied is het het een of het ander - momenteel heb je bij Sony ofwel een mooi groot pentaprisma en geen (deftige) live view, ofwel een kleinere penta-Dachspiegel ('pentamirror') met Quick AF Live View. Maar inderdaad niet beiden tegelijk, tenzij je een SLT neemt...
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Ja, op dat gebied is het het een of het ander - momenteel heb je bij Sony ofwel een mooi groot pentaprisma en geen (deftige) live view, ofwel een kleinere penta-Dachspiegel ('pentamirror') met Quick AF Live View. Maar inderdaad niet beiden tegelijk, tenzij je een SLT neemt...
Geen SLT voor mij. De a55 is meer een videocamera dan dslr voor mij. Ik heb beide uitvoerig getest en de 580 is echt meer als echt fototoestel geschikt imho.
Nikon D700, wat glas en Sony RX100
BD2424BE Klik voor meer!
Mercikes voor alle informatie die ik hier las, maar mijn dilemma is nog niet opgelost.
Sinds een paar weken zit ik te denken me een nieuwe camera aan te schaffen zodat mijn vriendin deze kan gaan gebruiken. Ik heb nu een A350 met een Sony lens van 18-250 mm.
En ja ik twijfel tussen de A 580 en de A55, maar k denk dan ook aan meerdere dingen.
Die gps en filmfunctie hoeven voor mij niet op een camera. Dus dat zal zeker niet meespelen. Ik gebruik mijn camera vooral voor evenementen reis-, natuurfotografie. Maar ook wel voor model- en sportfotografie.
Mijn voorkeur gaat nu naar de A 580, ook omdat ik schrik heb van die digitale zoeker.
Zo zie ik dat de A 350 en de A 580 dezelfde batterijen gebruikt (ik heb er drie) maar ik zie wel zo scheel dat ik nog nergens terugvond welke geheugenkaarten er gebruikt worden. Kan iemand daar een antwoord op geven? Ik heb nu Compact Flash.
5d2 is enkel geschikt voor statische opnames (statief) bij constante belichting, in tegenstelling tot de a33/a55 totaal niet geschikt voor bewegende objecten en wijzigende lichtsituaties. Heb nog niets de beeldkwaliteit (video mode) van de panasonics en de sony's zien evenaren.
Lap, ik keek scheel. Blijkbaar gebruiken beide camera's geen Compact Flash meer. Grmmblll. Waarom altijd die veranderingen. Net hetzelfde met die batterijen. Waarom niet 1 type batterij? (bij mijn overstap van de A100 naar de A350 had ik dat probleem)
Comment