Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 nieuwe Sony Alpha's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 4 nieuwe Sony Alpha's

Volgens sonyalpharumors komen er in September 4 nieuwe Sony's.

1) A55 (translucent) 16MP
    2) A33 (translucent) 14MP
    3) A560 14MP
    4) A580 16MP

Hier meer details

Hopelijk komen deze geruchten ook uit.
    Nog altijd geen nieuws over A700 vervanger.
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Re: 4 nieuwe Sony Alpha's

Gewoonlijk komen de meer concrete "geruchten" op deze site ook uit, en de opgegeven timing lijkt in elk geval niet onlogisch aangezien de a550 blijkbaar al discontinued is op de site van Sony-Japan.

Voor de opvolger van de a700 hadden ze eerder al eind dit jaar als lanceerdatum opgegeven.
    Het lijkt een interessant jaareinde te gaan worden .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Heb op Wikipedia eens rondgelezen (nuja, Wiki, kan je dan zeggen...). Zo'n OLED ontwerp (ik hoor elders dat dit zou gebruikt worden voor de EVF - pin me er nu niet op vast...) lijkt me moeilijk, wegens de levensduur, de blauwe kleuren schijnen ook een probleempje te zijn (naast nog zo'n paar dingen).

Op zich zijn de specificaties interessant, ware het niet dat ze die EVF meekrijgen. Maar het is door die pellixspiegel dat ze net ook die 10 fps en dergelijke aankunnen, zoals de Canon F-1 High Speed enz vroeger (Olympische Spelen van '76 ofzo meen ik gelezen te hebben).

Heb de indruk dat een EVF steeds iet of wat vertraging heeft ten opzichte van een optische zoeker (toch bij onze pa zijn HX1, versus mijn bescheiden A350...)

Het nieuwe autofocussysteem intrigeert me wel. Laten we alleen hopen dat Sony geen problemen ermee heeft in het begin zoals Canon met de 7D...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

worden zo goed als zeker eind augustus aangekondigd
        ze brengen beide reeksen op de markt als een soort testcase voor OVF, diegene die geen OVF wenst kan nog kiezen voor de andere.
        OVF 95% coverage is een tegenvaller had 100% verwacht.
        Als OVF goed aanslaagt is this the end van de spiegel
        fuji heeft wel een beter systeem in zijn compacts voor AF, ze hebben de AF sensor geïntegreerd in de beeldsensor.

Comment

laatste geruchten, ingebouwde GPS voor diegene die dat nodig vinden
          Photorumors also got confirmation about the camera specs we posted a while ago (+ some new specs). We also know that the A55 will be officially called A55 and the A580 will be called A580v. That because they have built-in GPS! Sony α33: * 14MP sensor * ISO range of 100-12800 * 1080i video *

24-augustus press-conference

Comment

Ik zag op die Japanse of Chinese website die men op SAR vermeldt dat er mogelijk ook een NEX-7 en A77 zitten aan te komen. De eerste zou nog even worden achtergehouden om de NEX-3/5 verkoop niet in de weg te zitten, de tweede...daar is zoals gewoonlijk nog maar weinig van bekend. We zullen nog maar wat wachten zeker, tot we weten wat de A77 en NEX-7 inhouden ? Als die nog beter zijn ben ik bereid nog even te sparen...

Maarre, er zitten toch een paar dingen die ik niet geloof of doenbaar vind.

Cell line NEX3 / 5 fruit species-specific cell
            (Bij SAR stond er dat de batterij van de NEX-toestellen zou gebruikt worden.)
            Men kan toch even goed de degelijke batterij van de A200/A300/A350, A450/A500/A550/A700/A850 en A900 gebruiken ? Die zou een stuk meer uithouding moeten geven...
            a55 later there will be a77, the new 7 series only focus not only stronger response than a55
            ...Kan iemand hier ook maar iets zinnigs uit opmaken ? Ik zou zo denken dat het gaat om een net iets verbeterde AF.

Die geruchten bevestigen de Minolta line-up van vroeger...3 als instap, 5 als prosumer, 7 als semi-pro en 9 als getal voor de professionele camera's.

Nu is het nog de vraag wat hiervan waar is:

16.7 megapixel APS CMOS - lijkt me mogelijk. De D400 zou ook zoiets gebruiken meen ik.
            15 points AF system - niet uitgesloten. Voor een snelle burst mode heb je liefst ook een degelijk AF-systeem.
            Center ***triple cross*** sensor - geen idee, eerlijk gezegd.
            ***Double cross*** sensor x2 at left/right - idem.
            12 normal sensor(F5.6) - idem.
            FullHD 1080 60i - voor de hand liggend: video kan je nu niet meer laten ontbreken.
            Translucent mirror inside, can reflex light during power on - geen idee...
            Translucent mirror can be open to clean the sensor - logisch.
            EVF super-clear, specific unknown pixel, image quality is only worse than the A900 only - dat zou wel heel erg knap zijn, maar lijkt me bijna onmogelijk. Tenzij ze met een EVF van 10 megapixel ofzo afkomen . Dit wil ik nog wel eens zien...de A900 heeft een van de beste zoekers op de markt, en doet niet onder voor een D3S en 1Ds III
            10FPS continous shooting with AF - mogelijk, als het AF-systeem dit aankan.
            AFC just like Nikon’s 3D tracking system – fast and reliable - zou leuk zijn.
            SONY claims that would be better than 50D’s AF - mogelijk, maar of het waar is ?
            SUPER FAST AF speed at center point - logisch...
            ISO100-25600, ISO6400′s noise just like a900′s ISO400 - beetje overdreven tenzij er ineens heel erg veel vooruitgang is geboekt qua ruis. Anderzijds ruist de A900 wel relatief veel.
            Support NEX’s hand-held night shot(Multi-shot) - zou wel handig zijn voor de mensen met bibberhandjes (zoals ik ).
            Support a700′s Quick Navi access mode - uitstekend!
            Support DOF, however EVF becomes dim during small aperture - ook maar logisch zeker ?
            Use NEX3/5 battery - niet logisch volgens mij. Je kan evengoed de degelijke Alpha DSLR batterij gebruiken zoals die tot nog toe is gebruikt geweest. De A450 haalt er 1000 foto's (minstens!) mee als je de OVF gebruikt, dus die batterij heeft behoorlijk wat capaciteit. Mijn A350 heeft een rating van 730 foto's op 1 batterij, maar ik kan er net iets minder dan het dubbele uithalen...dat zegt genoeg.
            a55 priced at about 900-1000USD - lijkt mij geloofwaardig.
            Last edited by JorisVdB; 18 augustus 2010, 10:44.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

nog 6 dagen en we weten alles tot in detail, persvoorstelling p 24 augustus.

G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                16.7 megapixel APS CMOS - lijkt me mogelijk. De D400 zou ook zoiets gebruiken meen ik.
                ISO100-25600, ISO6400′s noise just like a900′s ISO400
                Klinkt goed! Als die 16.7MP sensor werkelijk zo zuiver is, zie ik een extra cyclus APS-C nog wel zitten (D400)

Comment

'k Zeg het maar, maar ik ken iemand die van plan is om van een D80 naar een D400 te gaan (de D300S vindt hij niet zo indrukwekkend...ziet liever wat nieuwere technologie), en vandaar ben ik op Nikonrumors gekomen. Daar las ik dat die D400 blijkbaar ook 16 MP zou gaan hebben. Dus Sony & Nikon werken weer samen, once again .

Klinkt inderdaad goed, maar ik heb moeite om het te geloven...if it sounds too good to be true, it probably is luidt het gezegde hé Frank . Ok, de A900 en D3X presteren nu niet zo heel goed op hoge ISO, maar dat een APS-C camera hen verbetert ?

Nog 5 dagen en een kleine tien uur (heb gerekend op een aankondiging rond 12h )...

Vraag me af wat de NEX-7, A77 en A7XX (of zijn die twee laatste nu hetzelfde ?) gaan inhouden.
                  Last edited by JorisVdB; 18 augustus 2010, 14:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Als OVF goed aanslaagt is this the end van de spiegel.
                    Volgens mij is dat al sinds de eerste SLR aangeslagen, hoe gaan we dan door de zoeker kijken als er geen spiegel inzit.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zo zien ze eruit (HX1 achtig als je het mij vraagt )

De A55 en A33!

Comment

Inderdaad, en véél te klein . Misschien tesamen met de NEX-7 de A77 en A7XX aankondigen ? Ze zijn dan toch bezig ...met de '7'.

Comment

Hier zijn ze dan. Artikel van dpreview
                          de: A55 en A33
                          en de: A580 en A560
                          Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

10fps voor een "betaalbare" prijs ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C.ust Bekijk bericht
                              10fps voor een "betaalbare" prijs ...
                              Dat vond ik ook een bijzonder leuke eigenschap, maar DPR denkt er iets anders over in hun gedetaileerd preview:

Naturally though, we have some criticisms - when shooting fast action the A55's 15-point AF system cannot deliver on the promise of its 10fps shooting rate, and the lack of live view refreshes except at its lowest 3fps setting makes panning very hard to judge.

Verder ziet het er een heel goed toestel uit

Comment

Working...
                              X