Ik zoek een goede all rouns lens aan te kopen maar tegen eender welke prijs. War denken jullie van de tamron 28-300 (prijs ong 525eur) versus een dito sigma lens sigma
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
lenzen
Collapse
X
-
-
Ik ga mij die tamron volgend jaar kopen. MIjn fotograaf vraagt voor die 28/300Xr 450 €. Ik krijg wel korting omdat ik mijn 300D er ook kocht.
Is geen superlens, maar volgens Jaja wel goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Je kan ze natuurlijk niet vergelijken met de L-reeks van Canon.
In Duitsland gaat er nog ongeveer 100 € af van die prijs.
Ik heb verleden week reeds gevraaagd of er niemand was bij wie ik deze lens eens kon testen. Geen antwoord...Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM
Comment
-
Een goede all-round lens is in pricipe een lens waar je dagelijks mee gaat werken.
Die dus voor 95% van de tijd op je body staat, daarom is in mijn ogen deze lens ook super belangrijk.
Daarom zou ik nooit kiezen voor een superzoom zoals de 28-300 mm, al moet ik zeggen dat ik deze week een fotograaf in mijn studio mocht ontvangen die werkt met de Tamron 28-300 en daar zeer tevreden over is. Ik werk met een D60 van Canon en heb mij als all-round lens een 28-70 mm F 2,8 L USM aangeschaft. Lijkt niet echt super als je dit hoort hé en het is maar een 28-70 ! Maar wat een kwaliteit en alles op 2,8. Deze Tamron start aan F 3,5 om te eindigen op F6,3 bij 300 mm. Ik denk dat dit problemen geeft bij de autofocus.
Een van de grote voordelen van een DSLR is zijn wisseloptiek, waarom zouden we daar dan geen gebruik van maken en ons gewenst zoombereik niet splitsen in twee of drie lenzen. Op aldus naar kwaliteit te streven.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
-
van zo'n 28-300 mag je volgens mij ook de wereld niet van verwachten en zeker niet op 300mm.
visit my website : http://www.freewallpapersite.com
Comment
-
Ik ben het eens met Digipics en fredericom.
De grootste investering bij een DSLR is het lensassortiment. Daar je dit niet zo vaak moet vervangen als je body zou ik hierin toch ook kwaliteit voorop stellen.
Als je nu een geregelde hiker of fietser bent die niet veel gewicht wenst mee te sjouwen, zou ik zeggen OK, maar anders...neen, ik zou het niet doen. Ga dan eerder voor de Tamron 28-200 als je in hetzelfde merk wil blijven.
De wijdte 28-300 spreekt misschien tot de verbeelding, maar dan ga je waarschijnlijk moeten inboeten op andere zaken, vergeet ook niet dat een goede lens je werk achteraf (PS) véél vereenvoudigt.
Als prima all-round lens uit het Nikon gamma ( en betaalbaar) vind ik de AFS 24-85 ( G type). Niet zo spectaculair qua zoombereik, maar wel snel, en scherp over de gehele lijn, en mooi bokeh.Saluti,
Pascal
Comment
Comment