Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 550d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 550d

dag forumbezoekers,

Vandaag naar de winkel gegaan om te gaan kijken naar een spiegelreflexcamera. daar rade de man een canon 550d aan boven de nikon dacht ik. Hij zegt dat er veel meer mogelijkheden zijn dan met de nikon. het is wel een feit dat je mooie instellingen hebt. maar 1 ding ben ik bang, als ik de aankoop maak, dat ik het niet betreur. aangezien dat velen dit toestel gebruiken als filmcamera ipv. een fototoestel. dan begin ik eerder te denken dat de kwaliteit van het foto trekken op niet veel zal trekken:s

Re: canon 550d

Wat is je vraag nu eigenlijk?

Comment

Ik zou maar naar een andere winkel gaan.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

wat mijn vraag is. Klopt dit als ik het zo zeg van die film functie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Underclass_Hero Bekijk bericht
          wat mijn vraag is. Klopt dit als ik het zo zeg van die film functie?
          Ik heb er net een gekocht (2 weken geleden) en betreur het mij geenszins.
          De kwaliteit is super (zowel van foto's als scherpje, etc) en de filmfunctie is een aardigheidje.
          Als je geen glider of steadycam hebt, is zo'n filmpje met de 550D wel behoorlijk shaky, tenzij je een ongelooflijk vaste hand hebt (al maakt het manueel scherpstellen het hele gedoe niet makkelijker).
          Kortom, om mooie filmpjes met de 550D te maken, zou je eigenlijk al wat van filmen moeten kennen.

Je kan foto's nemen in de filmfunctie. De kwaliteit van deze foto's is beduidend lager dan de kwaliteit foto's die je neemt in andere standen (bv, automatisch, av, tv, m).

Ik zou zeggen, kopen die 550D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Truant Bekijk bericht
            Ik heb er net een gekocht (2 weken geleden) en betreur het mij geenszins.
            De kwaliteit is super (zowel van foto's als scherpje, etc) en de filmfunctie is een aardigheidje.
            Als je geen glider of steadycam hebt, is zo'n filmpje met de 550D wel behoorlijk shaky, tenzij je een ongelooflijk vaste hand hebt (al maakt het manueel scherpstellen het hele gedoe niet makkelijker).
            Kortom, om mooie filmpjes met de 550D te maken, zou je eigenlijk al wat van filmen moeten kennen.

Je kan foto's nemen in de filmfunctie. De kwaliteit van deze foto's is beduidend lager dan de kwaliteit foto's die je neemt in andere standen (bv, automatisch, av, tv, m).

Ik zou zeggen, kopen die 550D.
            Dank je truant voor de informatie. ik hoop alleszins dat ik het niet zal betreuren

Comment

ik heb ook een canon 550d en ik ben er zeer tevreden om.
              ik heb deze niet gekozen voor de filmfunctie, ik zie dat als een extraatje
              je koopt beter een camcorder om te filmen

kwaliteit van de foto's is inderdaad super, verder heb ik ook helemaal niks aan te merken op de 550d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeydon Bekijk bericht
                ik heb ook een canon 550d en ik ben er zeer tevreden om.
                ik heb deze niet gekozen voor de filmfunctie, ik zie dat als een extraatje
                je koopt beter een camcorder om te filmen

kwaliteit van de foto's is inderdaad super, verder heb ik ook helemaal niks aan te merken op de 550d

dank u jaydon. ben je ook tevreden met het aantal fps dat je kan nemen? want ik heb al vaak horen zeggen dat dat eerder een beperking is van het toestel:s nu 3.7 fps vind ik al redelijk wat. Mijn digitaal toestel kon dat zelf niet dusja.

Comment

Heb ook sinds enkele maanden de 550d, de filmfunctie is zoals reeds gezegd een extraatje (ik heb hem nog niet 1 keer gebruikt).
                  Verder is het gewoon een supercamera, goede fotokwaliteit, duidelijke knoppen om instellingen te wijzigen... Ik zou hem je zeker aanraden als 1e dslr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                    Heb ook sinds enkele maanden de 550d, de filmfunctie is zoals reeds gezegd een extraatje (ik heb hem nog niet 1 keer gebruikt).
                    Verder is het gewoon een supercamera, goede fotokwaliteit, duidelijke knoppen om instellingen te wijzigen... Ik zou hem je zeker aanraden als 1e dslr
                    dank u ook voor de quote ik denk dat dat een goed instapmodel zal zijn althans ik hoop dat toch

Comment

dank u ook voor de quote ik denk dat dat een goed instapmodel zal zijn althans ik hoop dat toch
                      je zal er geen spijt van hebben, neem hem wel eens een keer vast mocht je dat nog niet gedaan hebben, voor sommigen is de ergonomie van canon niet zo prettig, maar da's persoonlijk, voor mij ligt ie perfect in de hand...

Comment

oeie ja de body 550d heb ik nog niet in de handen genomen maar wel de 500d en die lag redelijk goed. mr kdenk niet dat er veel verschil is in beide bodys.

ik neem de duo kitlens van 18-55mm en 55-250mm voor 1099 € is dat een redelijke prijs?

Comment

dank u jaydon. ben je ook tevreden met het aantal fps dat je kan nemen? want ik heb al vaak horen zeggen dat dat eerder een beperking is van het toestel:s nu 3.7 fps vind ik al redelijk wat. Mijn digitaal toestel kon dat zelf niet dusja.
                          ben ik zeker tevreden over maar dat kan verschillen van persoon tot persoon

zelf had ik voor mezelf een lijstje opgesteld wat ik zeker van eigenschappen wou in de camera, dan wat rondkijken en wat camera's kiezen die qua eigenschappen voor je het beste zijn en dan de winkels afgelopen om ze allemaal eens vast te houden

het is nl ook belangrijk dat de camera goed in de hand ligt

maar ik ben dus tevreden ermee

veel succes in je zoektocht

Comment

oeie ja de body 550d heb ik nog niet in de handen genomen maar wel de 500d en die lag redelijk goed. mr kdenk niet dat er veel verschil is in beide bodys.

ik neem de duo kitlens van 18-55mm en 55-250mm voor 1099 € is dat een redelijke prijs?
                            Dat moet goedkoper te doen zijn, nu zelfs met gratis tas en geheugen enz... :
                            Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Ikzelf heb hem met de 18-135 (fotografeer vaak shows en repetities van een bevriende band, en dan is er niet echt tijd om constant te wisselen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                              Dat moet goedkoper te doen zijn, nu zelfs met gratis tas en geheugen enz... :
                              Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Ikzelf heb hem met de 18-135 (fotografeer vaak shows en repetities van een bevriende band, en dan is er niet echt tijd om constant te wisselen)
                              awel ja hij doet er nog een tas , een cleaning ding lens en sd 8gb

Comment

Working...
                              X