Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A550???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony A550???

Ik ben nu een kleine 3 jaar bezig met fotografie en vindt het nog steeds een boeiende hobby waar heel wat zelfstudie bij komt kijken...
    Mijn huidige toestel (A100) maakt mooie plaatjes, zolang het buiten is en er voldoende licht is. Telkens het wat donkerder wordt en ik de ISO moet opschroeven komt er al vrij vlug (storend vanaf ISO400, echt niet toelaatbaar vanaf ISO800) ruis in de foto. Daarom had ik gedacht aan een upgrade van de body (of nog drastischer te switchen van merk).

Aangezien ik ook al wat extra centjes heb gestoken in lenzen e.d. is een overstap naar een ander merk niet voor de hand liggend, maar als het moet, dan moet het
    Uit verscheidene test blijkt de Sony A550 goed te scoren in het algemeen, maar heeft iemand een idee hoe dit werkelijk is. Ik heb al op dpreview gekeken, maar dat is mij allemaal een beetje te technisch.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik in RAW fotografeer. Ik weet niet of dit invlod heeft op de ruisonderdrukking ingebouwd in de camera.

alvast bedankt,

grt.
    Raf
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Re: Sony A550???

is een vrij goed toestel met goede LV-functie
    daar zijn verschillende soorten ruisonderdrukking methodes ingebouwd in de camera.

-degene welke ingebouwd zijn in de sensor, deze hebben een (positieve) invloed op RAW beeld.

-En ruis onderdrukking algoritmes gebruikt voor jpeg conversie, maar deze hebben geen invloed op RAW

dan heb je nog de NR voor lange sluitertijden (rond 1sec en groter) en deze hebben ook (positieve) invloed op RAW

toestel presteert vrij goed op hoge ISO, weet niet welke RAW-converter je gebruikt maar er is sinds een paar maand een update van IDC (sony raw-converter) voor hoge ISO gereleased, is geen verbetering voor de a100 wel voor de andere toestellen.
    LR3 (lightroom) of laatste versie PS (photshop) of PS-elements geeft beste resultaten op hoge ISO voor sony.

Verder kan ik zeggen dat vrijwel zeker in augustus een aantal nieuwe toestellen in de a5xx reeks voorgesteld worden.
    De a5xx zal uitgerust zijn met HD-sensor (video) welke sensor weet ik niet, mogelijk nex5 (14mp) of beter. Zeer goede sensor vooral op hoge ISO.

Comment

Ik denk dat je zowel met a550 als met een a450 héél aangenaam verrast zal zijn als je van een a100 komt, op verschillende vlakken.

Ga er eens eentje proberen, je zal snel merken dat dat ruim een generatie verschil is op technisch vlak (AF-snelheid en precisie, LCD-scherm, ruisprestaties, en bij mij dus ook in die volgorde van belang ).

Als je geen liveview en uitklappend scherm nodig hebt, dan zou ik zeggen: spaar wat uit en ga voor de a450 die verder op technisch vlak hetzelfde biedt. De a450 is de no-nonsense fotografenversie van de a550.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

bedankt voor de reacties. heb ze op dpreview nog eens naast elkaar vergeleken en het zal dan toch de 550 worden. LV is geen must maar kan in sommige gevallen wel handig zijn. Verder heeft de 550 blijkbaar een beter en groter schermpje.

grt,
        Raf
        Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

ik heb 2weken geleden de overstap van A200 naar A450 gemaakt.
          eigenlijk wilde ik eerst ook de A550 aanschaffen, maar uiteindelijk is het de 450 geworden.

de live vieuw die in de 550 zit heb ik niet persé nodig, de A450 heeft ook live vieuw maar dan moet je wel handmatig scherpstellen.

Qua prestaties is de A450 een wereld van verschil met de A200, die dan weer erg verwant was met de A100.

ruis is veel minder op hogere iso en hij is ook veel sneller.

ook de tot 7 FPS vind ik wel leuk. Hoewel hij dan ook maar 1x scherpsteld bij de eerste foto...

Al bij al, k ben erg tevreden met mn 450, en heb geen spijt dat t geen 550 of 500 geworden is.
          Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

Comment

Working...
          X