Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instellingen Panasonic FZ38

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• instellingen Panasonic FZ38

Hallo, ik heb na de FZ5 en de FZ18 gehad te hebben nu de FZ38 gekocht. Hierop zijn ook meerdere mogelijkheden voor een point en shoot/automatische stand: de iA, de P, de portret,landschap etc. standen.
    Mijn vraag: Met welke stand hebben jullie de beste ervaring over het algemeen voor deze camera? En in het bijzonder, bijvoorbeeld met zonnig of bewolkt weer ?
    En het verschil in resolutie, doet dat nou echt zoveel als je niet groter print dan hooguit 20x30?
    Ook andere tips m.b.t. instellingen voor de FZ38 zijn welkom,
    alvast bedankt!

Re: instellingen Panasonic FZ38

Als je echt wat meer over fotografie wilt leren, zul je uit de volautomatische standen moeten. Van de P stand kun je eventueel nog wat leren, maar veel beter is b.v. A stand, waarbij jij het diafragma kiest en de camera automatisch de juiste sluitertijd instelt, of de S stand, waarbij jij de sluitertijd instelt, en de camera daarbij het beste diafragma kiest.
    Mijn vrouw bezit de fz18 en heeft met dat toestel de basis van de fotografie geleerd. Vandaag de dag schiet zij meestal met een EOS 50D; toch is die fz18 nog steeds in gebruik, omwille van de goede prestaties, en het "all-in-one" (wat een zoom! ) systeem.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Working...
    X