Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

    Ik kocht de mijne bij Studio73. Uitstekende service en scherpste prijs. Misschien toch'ns online overwegen?

    Comment


    • #17
      Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

      Zoals ik had gezegd ben ik vandaag eens naar VD Borre gaan kijken of ze hun prijs zouden aanpassen aan de laagste prijs die ik kon vinden, en inderdaad, de verkoper waaraan ik het had gevraagd is naar de winkelmanager gestapt en ik kan in VD Borre de set krijgen voor 899€, de prijs van foto rubens, i.p.v. 999€ . Ze hadden die wel niet binnen, en ook niet in stock, dus ik zou zeker 14 dagen moeten wachten , geen optie ik ben te ongeduldig.

      Bij de lokale speciaalzaak was het 1099€ voor de kit, en alle accessoire kosten er ook nog eens een pak meer. service krijg je dan wel, ik heb de lenzen eens mogen testen, camera's in mijn handen gehad en zo ...

      Ik denk dat men keuze nu wel vast ligt, ik ga een uitstapje naar Wilrijk maken en bij Foto Rubens gaan om mijn materiaal. Ik ga maandag eens bellen of ze alles liggen hebben, en dinsdag of woensdag ga ik er om gaan.

      Iedereen bedankt voor de bemerkingen, het BD forum heeft me goed geholpen

      Het wordt dus:

      Een "Canon EOS 550D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS (Met gratis SDHC 8gb & camera tas)" en nog een "Sandisk SDHC Extreme 16gb" en nog een rugzak van "Lowepro" welk model zie ik ter plekke wel (heeft iemand ervaring met deze rugzakken?).
      ~ "Beginner" - Tips en kritiek altijd welkom! ~ Canon Eos 550D / 18-55mm IS / 55-250mm IS / 50mm 1.8

      Comment


      • #18
        Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef89 Bekijk bericht
        en nog een rugzak van "Lowepro" welk model zie ik ter plekke wel (heeft iemand ervaring met deze rugzakken?).
        Ik heb een Lowepro minitrekker 100 en 200. De 200 heb ik gekocht omdat ik op de duur niet meer alles in de 100 kreeg, met de jaren teveel vodden gekocht Maar de 100 heb ik bewaard om op lange tochten met geselecteerd materiaal toch iets minder zwaar en minder log beladen te zijn. Het overtuigende van deze rugzak is dat ik in Schotland eens verrast ben door een zware bui en zelf letterlijk druipnat was, overal! Met een bang hart keek ik in de rugzak die van binnen poederdroog bleek.

        Djienbe

        Comment


        • #19
          Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
          Ik heb een Lowepro minitrekker 100 en 200. De 200 heb ik gekocht omdat ik op de duur niet meer alles in de 100 kreeg, met de jaren teveel vodden gekocht Maar de 100 heb ik bewaard om op lange tochten met geselecteerd materiaal toch iets minder zwaar en minder log beladen te zijn. Het overtuigende van deze rugzak is dat ik in Schotland eens verrast ben door een zware bui en zelf letterlijk druipnat was, overal! Met een bang hart keek ik in de rugzak die van binnen poederdroog bleek.

          Djienbe
          Ik hoopte om binnenkort ook zulke leuke anekdotes over mij en mijn materiaal te kunnen vertellen maar ... ik ga nog 2 à 3 weken moeten wachten eerdat de 550d weer binnen is bij Foto Rubens en dan zijn het voor mij ver herexamens, en ik heb er wel enkele ... dus ik denk dat ik ga mogen wachten to begin september
          ~ "Beginner" - Tips en kritiek altijd welkom! ~ Canon Eos 550D / 18-55mm IS / 55-250mm IS / 50mm 1.8

          Comment


          • #20
            Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

            scherpe prijs, kijk eens in mijn handtekening

            in mijn tas: D200 met grip, de Nikkors AF-S 35 f/1.8 en 12-24 f/4 de AF-D 50 f/1.8 en een manuele 135 f/2.8 voor een totaal van minder dan 1400€
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #21
              Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

              Voor mijn fotomateriaal zijn er steeds 2 winkels waar ik met vertrouwen en goede prijs terecht kom:
              * Grobet in Antwerpen (Eiermarkt, niet ver van Fnac, bereikbaar met trein/metro)
              * Studio 73 (zie boven, verschillende winkels)

              Beiden hebben een onlinewinkel maar je kan het tevens in de winkel zelf bekijken en ophalen.

              Comment


              • #22
                Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

                Nog niet vermeld maar denk ook even aan een Canon 50 F1.8 om aan te kopen. Kost iets van 80-100€ afhankelijk van waar je het koopt. Een lichtsterke prima is (volgens mij) een must als je een dSLR bezit.

                succes
                Canon R | Leica Q
                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                [/COLOR]

                Comment


                • #23
                  Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                  Nog niet vermeld maar denk ook even aan een Canon 50 F1.8 om aan te kopen. Kost iets van 80-100€ afhankelijk van waar je het koopt. Een lichtsterke prima is (volgens mij) een must als je een dSLR bezit.

                  succes
                  Alleen zou ik wel eerder een 35mm kiezen voor op een crop camera.
                  Ik heb zelf ook een 50mm en vind die op een crop niet zo ideaal.
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                  Comment


                  • #24
                    Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                    Alleen zou ik wel eerder een 35mm kiezen voor op een crop camera.
                    Ik heb zelf ook een 50mm en vind die op een crop niet zo ideaal.
                    Kun je ook aangeven waarom de 35mm beter zou zijn op een CF?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

                      Voor mijn materiaal ga ik altijd bij A&C. Misschien soms iets hoger van prijs maar service is er wel heel goed. Alleen mijn D300s body komt niet van daar. Bij A&C was hij niet binnen en ze hebben mij dan aangeraden eens bij Mac in Deinze te gaan luisteren. Daar was hij wel binnen. Maar achteraf wel een mooie uitleg gekregen bij A&C over mijn nieuw toestel. Iets wat ik bij Mac niet gekregen had wegens te druk Dus zéér tevreden over A&C Heb er mijn ouders vandaag ook om hun eerste reflex gestuurd.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

                        Anderhalf jaar geleden mijn Pentax K200 D + nog wat andere spullen besteld via de website van Foto Konijnenberg. Betaald met Mastercard en thuis laten leveren.
                        Alles is prima verlopen. Netjes en veilig verpakt geleverd. Van Foto Konijnenberg zou ik geen schrik hebben.
                        Als je een winkel zoekt in het Gentse die ook een goede service geeft, kan je misschien eens gaan kijken bij http://www.spectorcenterluxcolor.be/?page=index
                        Ben er vandaag nog geweest. Zag dat hij vooral Nikon en Canon verkocht
                        Pentax K200D

                        Comment


                        • #27
                          Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

                          Probeer ook uw lokale handelaar eens?Ge zou er nog kunnen van verschieten.
                          Ik ben zaterdag naar Foto Rubens geweest voor een eos550d body en zou daar 679 eurokes betaald hebben.
                          Daarna ben ik naar de winkel geweest waar ik al eens foto's laat afdrukken endaar kosste ie 650.Spijtig voor mij kon geen van beide hem ook effectief leveren maar ja dan wacht ik wel even.
                          Zeker voor een eerste camera zou ik toch gaan kijken in de lokale fotohandel, die mensen hebben dikwijls meer tijd en zin om u ergens mee te helpen.
                          Wel zien dat de eigenaar ook zelf reportages maakt eh :-)
                          Canon 70D en wat lenzen

                          Comment


                          • #28
                            Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

                            Zucht ...

                            We zijn nu drie weken verder en ik heb nog maar eens gebeld naar foto rubens of ze de Eos 550D binnen hebben, maar alles wat ze mij konden vertellen was dat ze begin september een nieuwe lading binnen krijgen en ze daarmee waarschijnlijk zelfs niet alle bestelling die er al zijn gaan kunnen afwerken ... de volgende levering zou al voor eind september zijn en als ik nu bestel zou ik er misschien eentje hebben.

                            Ondertussen is bij hen de prijs voor de 550D met 50€ naar omhoog gegaan tot 950€.

                            Mijn tweede keuze was A&C in Gent, daar kan ik hem voor 958€ krijgen, tegen pakweg half september.

                            Het voordeel dat ik mij kan doen van naar Wilrijk te rijden wordt dan wel heel klein ... behalve als je accessoires meerekent, want die zijn precies goedkoper bij foto rubens:

                            Is dit het zelfde geheugenkaartje voor 60€ minder of ben ik mis ... ?

                            Foto Rubens en A&C

                            Als ik dan nog een rugzak wil zal daar dan ook wel verschil op zitten neem ik aan ...
                            ~ "Beginner" - Tips en kritiek altijd welkom! ~ Canon Eos 550D / 18-55mm IS / 55-250mm IS / 50mm 1.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door haasje Bekijk bericht
                              Probeer ook uw lokale handelaar eens?Ge zou er nog kunnen van verschieten.
                              Ja in de onaangename zin dan hier ...

                              Bij mijn lokale fotowinkel was het verschil enorm: voor 550d met standaard lens was het 900 € terwijl dat bij de meeste winkels zo rond de 750€ ligt, dus naar de prijs van mijn kit durf ik zelfs niet vragen ...
                              ~ "Beginner" - Tips en kritiek altijd welkom! ~ Canon Eos 550D / 18-55mm IS / 55-250mm IS / 50mm 1.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: Waar tegen een scherpe prijs mijn eerste dslr kopen ?

                                Ik moet zeggen dat Studio 73/Foto Rubens veel kans loopt om mij als toekomstige klant te hebben. Lijkt mij een heel betrouwbare winkel met goede service.

                                Ook belangrijk: een groot aanbod van Lowepro (tassen/rugzakken/...voor je materiaal - ben nogal fan van Lowepro ).

                                Heb je al eens naar Tecqmenne in Dendermonde gebeld ? Ik weet niet hoeveel zijn 550D + 18-55 + 55-250 kit kost, maar je kan het altijd eens vragen of proberen er een beetje af te krijgen.

                                Zowat al mijn materiaal (behalve mijn fototas denk ik) komt van bij Tecqmenne. Hele goede service en enorm vriendelijk, wel niet zo heel erg veel in voorraad (alhoewel waarschijnlijk wel meer dan ik denk).
                                Last edited by JorisVdB; 24 augustus 2010, 12:27.
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X