Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel: Budget 400€

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw toestel: Budget 400€

Beste

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag wat meer advies willen omtrent een fototoestel dat ik wil kopen.

Ik zou graag in staat zijn om mooie scherpe foto's te trekken van zowel vakanties als landschappen, de natuur, monumenten, personen enz. Een hele boel dingen dus Ik zou graag niet te veel geld uit geven maar toch iets fatsoenlijks willen. Ik denk om de reden van het budget dat daarom de SLR's al uit de boot vallen?

Ik ben niet bang om met instellingen te spelen of om dmv. cursussen/zelfstudie bij te leren over fotografie. Ik heb al zitten rondkijken en heb een aantal toestellen in gedachten maar het is natuurlijk moeilijk om te weten of ze aan mijn eisen gaan kunnen voldoen.

Zoals ik al vermeld heb zou ik graag scherpe, kleurrijke foto's trekken. De mogelijkheid om te zoomen vind ik ook belangrijk en voor hoeverre het mogelijk is om bijvoorbeeld scherp te stellen op een voorliggend object om zo de achtergrond onscherp te stellen zou ook geapprecieerd worden.

Momenteel dacht ik aan de volgende toestellen

Panasonic FZ38
    Nikon s8000
    Olympus SP-800

De Sony NEX-3 lijkt me ook een toestel met vele mogelijkheden maar voldoet het om de standaar16mm f/2.8 lens te gebruiken?

Indien er andere toestellen zijn die volgens jullie eveneens geschikt zijn voor mij mogen jullie die altijd meedelen.

Alvast heel erg bedankt
    Vriendelijke groeten en nog een prettige avond

Re: Nieuw toestel: Budget 400€

bij foto konijnenberg kun je voor 400 euro al met een dslr naar buiten stappen.
    Deze geven toch nog altijd de mooiste foto's, als je de juiste instellingen hebt toch
    een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
      bij foto konijnenberg kun je voor 400 euro al met een dslr naar buiten stappen.
      Deze geven toch nog altijd de mooiste foto's, als je de juiste instellingen hebt toch
      Is dit dan een degelijke dlsr met lens?

Comment

Ben momenteel nogal sterk geinteresseerd in de Olympus SP-800. Heeft iemand hier ervaring mee?

Comment

Ik wil de keuze niet moeilijker maken, maar de Canon PowerShot G11 is een fantastische compactcamera. Ik weet niet of je de specificaties al vergeleken hebt?
          Je betaalt bij Digicamshop 449 euro. Met andere recente compactcamera's heb ik geen ervaring.

Comment

Panasonic LX3.

Comment

Bedankt allemaal voor de tips

Ben er helaas nog niet helemaal uit..

Lastige keuze..

Comment

Voor max. € 400 zou ik deze met de 2 kitlenzen kopen.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Heb gisteren voor 299€ de Canon SX20 IS gekocht. Ben er tot nu al heel tevreden over. Nu is mijn vraag, de geheugenkaartjes, is dat minimum Klasse 6 dat ik nodig heb en is dit dan voldoende? Of zijn andere beter?

Bedankt!

Comment

Working...
                  X