Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krijgt Nikon D300s update?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Krijgt Nikon D300s update?

Die 50mm f/1.4 is super op een D700. Maar die 17-50mm F2.8 is een DX lens als ik mij niet vergis. Gemaakt voor op een crop camera. Die gaat ook wel op een D700 maar dan verlies je bijna de helft van de pixels omdat de camera dan zelf de uitsnede maakt.

Comment

Optie is de 28-75 2.8 (tamron) die kan wel op FF en is niet duur

Anders moet je eens tss je foto's kijken op welk bereik je meestal schiet en daarop je keuze baseren, mss volstaat enkel de 50 mm

EN je de vraag stellen waarom je FF wil gaan. Heb zelf lang getwijfeld om van de D200 de sprong naar FF te maken maar omdat ik geen super vergrotingen afdruk (max 30-40 en anders op canvas) en ik niet aan bereik wou inboeten is het een D300 geworden (ondertussen 2e) Heb wel nagenoeg al m'n DX-lenzen van de hand gedaan (in case of )

De D200 is en blijft mijn body voor buiten (en als back up)
      Last edited by Tootsie; 20 juli 2010, 11:19.
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
        Als je altijd maar wilt wachten op een nieuw model wat nog uit moet komen, dan sta je continu met lege handen....
        Inderdaad En aan de huidige D300s kan echt wel weinig verbeterd worden dat de foto beter zal maken. Of je moet naar FF gaan natuurlijk

Comment

*Zucht*

Ik had de FF al voor mezelf uitgesloten, maar 't zou wel erg handig zijn.
          Ik maak vaak foto's op het werk die op spandoeken en beursstanden enzo moeten komen en dus vele meters groot moeten zijn.
          Overbodige luxe is het dus wel niet.

Maybe next time zeker, want een extra lens zal ik niet los krijgen en ik wil uiteindelijk wel iets van zoom.

Is er eigenlijk een groot beeldkwaliteitsverschil tussen een kleinformaat en fullframe (buiten de resolutie dan)?

Hmmmm… mss voor thuis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Slicktrix Bekijk bericht
            *Zucht*

Ik had de FF al voor mezelf uitgesloten, maar 't zou wel erg handig zijn.
            Ik maak vaak foto's op het werk die op spandoeken en beursstanden enzo moeten komen en dus vele meters groot moeten zijn.
            Overbodige luxe is het dus wel niet.

Maybe next time zeker, want een extra lens zal ik niet los krijgen en ik wil uiteindelijk wel iets van zoom.

Is er eigenlijk een groot beeldkwaliteitsverschil tussen een kleinformaat en fullframe (buiten de resolutie dan)?

Hmmmm… mss voor thuis
            Als je die body doorschuift naar een andere afdeling hebben ze daar toch ook een lens nodig
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

We hebben nog het kitlensje liggen van bij aankoop jammer genoeg…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                Alle lenzen passen op de D700, alleen zijn DX- lenzen niet ideaal, en je boet in aan bereik.
                Je boet niet in aan bereik, maar aan pixels.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als ik het goed begrijp wordt er een deel van de CMOS niet belicht?
                  Hoe komt het dat dit enkel bij de DX lenzen zo is?

Comment

Omdat DX lenzen speciaal ontworpen zijn voor een kleiner beeldoppervlak.
                    Ze zullen je FX sensor wel belichten. Maar als je de camera niet automatisch de uitsnede laat maken zul je zeer sterke vignetering zien.

Comment

zou je dat ook hebben als je een dx lens gebruikt op een oudje met film bv een F4

Comment

Aha, een automatische crop… dat verklaard veel.
                        Nu snap ik het wat, bedankt voor de uitleg.

Comment

Working...
                        X