Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krijgt Nikon D300s update?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Krijgt Nikon D300s update?

Ik overweeg de upgrade van een D70s naar de D300s om de voor de hand liggende redenen.

De D300s is nu al zo'n jaar op de markt al ik me niet vergis…
    Wanneer zou deze een update krijgen?
    Ik zou niet graag nu ééntje kopen om dan binnen 3 maand vast te stellen dat er een nieuwer model uit komt.

Of is het moeilijk om iets te weten te komen over de plannen voor nieuwe toestellen van Nikon?
    Wat zijn de geruchten dan?

Re: Krijgt Nikon D300s update?

Oorspronkelijk geplaatst door Slicktrix Bekijk bericht
    Ik overweeg de upgrade van een D70s naar de D300s om de voor de hand liggende redenen.

Ik zou niet graag nu ééntje kopen om dan binnen 3 maand vast te stellen dat er een nieuwer model uit komt.

Of is het moeilijk om iets te weten te komen over de plannen voor nieuwe toestellen van Nikon?
    is weinig van geweten, de d300 is nu juist 3 jaar op de markt (augustus 2007) normaal zou ik iets nieuw verwachten gezien in september ook photokina plaats vind. (werelds grootste fotobeurs) . Maar niets is zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Slicktrix Bekijk bericht

De nieuwe camera zal D3100 zijn.
      Als we wisten wanneer, an verkochten ze géén enkel toestel meer.
      Nerdi

Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Mijn glazen bol zegt: niet voor Q2 2011.

Comment

volg het hier/zoek het hier : http://nikonrumors.com/
          als je niets kan vinden is de kans zeer klein dat er al sprake van is.
          www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            De nieuwe camera zal D3100 zijn.
            Die D3100 zal wel de opvolger van de D3000 zijn veronderstel ik.
            Ik ben op zoek naar de opvolger van de D300s,…
            Dus de D310, D400,… of wat zou het nog kunnen zijn.
            En de vraag dan is, zal die upgrade de moeite zijn om nog te wachten tot volgend jaar, en voor dezelfde prijs,…
            Teveel onbeantwoorde vragen om te wachten naar mijn gedacht:"Kopen maar!" :-)

Cheers!
            Last edited by Slicktrix; 19 juli 2010, 16:32.

Comment

Opvolger van de D300s wordt de D400.

Hoogstwaarschijnlijk volgt die onder de vleugels van de D4 in 2011 (Nikon werkt digitaal in cycli van 4 jaar met halverwege een kleinere update als de stand van de technologie dat verantwoordt of vereist)

Comment

Ik heb gelezen dat de D3100 ergens in de lijn ligt van de D3000 en D5000, dus niet de D300s.
                Ik heb mijn D300s in februari van 2010 gekocht.
                Ik koop liever een toestel dat al een tijdje op de markt is en z'n diensten al bewezen heeft ipv van een gloednieuw model. Mijn D70 was zo'n eerste model en hier waren nogal wat kinderziektes aan.

Als je van een D70s naar een D300s gaat zal je al een gigantisch verschil merken aan zowat van alles. Bouw, prestaties, kwaliteit. Wachten op een D400 ? moet je natuurlijk zelf uitmaken maar den D300s is al toppie.
                https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

ik zou gewoon de D300s kopen, heb er ook ééntje gekocht een aantal maanden geleden en totaal geen spijt van. Super toestel, groot verschil met de D80.
                  Gewoon gaan met die banaan, ik denk ook dat een nieuw model nog niet voor binnenkort is.
                  Groeten,
                  Koen
                  Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

Comment

Ga gewoon voor die D300s. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn aanschaf. Het is onbeschrijflijk hoe groot het verschil is tussen mijn D50 en mijn D300s. Ik wacht trouwens altijd een beetje met aanschaf totdat het product even op de markt is. Als er een D400 of zoiets komt bestaat de kans dat daar nog kinderziektes in zitten. De D300s heeft zich ondertussen al meer dan bewezen en is echt een toptoestel! Je kan trouwens blijven een aankoop uitstellen. Er komt altijd wel een nieuw toestel. Je kan ofwel blijven gefrustreerd wachten ofwel een D300s kopen en direct genieten van de prachtige resultaten die je zult behalen. Het is nu trouwens de moment: er loopt nog tot eind juni een cashback actie op de D300s. Dit scheelt alweer een pak in de portemonee

Comment

Wacht tot de opvolger er is, en koop dan pas de D300s - van het verschil kun je een misschien al wel een reisje maken, of een aanbetaling doen voor een lens

Waarom wil je eigenlijk van camera veranderen?

Comment

't Is een toestel voor op het werk. We kunnen ons huidig toestel doorschuiven naar de stock die ook een spiegel reflex nodig hebben. De ideale gelegenheid dus om het onze een upgrade te geven… We kunnen de extra pixels wel gebruiken, de foto's worden gebruikt voor drukwerk.

Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar de D700 maar dan moeten de lenzen ook vervangen worden en dat krijg ik niet verkocht aan het management.

Comment

Als je altijd maar wilt wachten op een nieuw model wat nog uit moet komen, dan sta je continu met lege handen....
                          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar de D700 maar dan moeten de lenzen ook vervangen worden en dat krijg ik niet verkocht aan het management.
                            Waarom

Alle lenzen passen op de D700, alleen zijn DX- lenzen niet ideaal, en je boet in aan bereik.

Verder MF/AF/AF-D/AF-S... past allemaal hoor
                            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Ik had begrepen dat als je full-frame gaat je andere lenzen moet aanschaffen.
                              Klopt dat dan niet?
                              Vraag me niet waar ik dat haal, ik dacht dat ergens gehoord te hebben.

Concreet ik gebruik vaak een 50mm F1.4 en een 17-50mm F2.8.
                              Met een full frame is er geen kropfactor meer waarmee ik rekening moet houden.
                              Dus verlies ik wat zoom, maar dat kan me niet schelen.
                              Maar mijn lenzen zouden dus even goed moeten werken,… er zijn toch lenzen die speciaal gemaakt worden om met die kropfactor rekening te houden?

Comment

Working...
                              X