Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon EVIL

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon EVIL

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
    als nikon met een kleinere sensor gaat komen, gaat die denk ik nooit van de grond komen vrees ik.
    Maar natuurlijk wel

Kleinere sensor betekent kleinere objectieven, en da's waarover het 'm gaat in dit segment: compactheid hand in hand met goede kwaliteit. Als Nikon de D3s eigenschappen kan overzetten op zo'n kleine sensor zijn ze zo vertrokken.

Zet anderzijds op zo'n NEX ietwat objectief van betekenis, en je bent nog even "lomp" bezig als met een DSLR...

Laat de grote sensoren waar ze thuishoren: in de DSLR waar ze tenvolle kunnen profiteren van het allerfijnste glaswerk ipv brakke 18-200/250/270 superzooms
    Last edited by frank207be; 17 juli 2010, 22:41. Reden: DSLR

Comment

Dat laat me denken aan de contax G1 en G2, die objectieven waren juweeltjes, klein maar super, helaas ook duur

Comment

Met een 2,5x cropfactor kunnen ze het geheel wel compact houden (camera en lens). Als die sensor echt goed presteert, dan kunnen ze die eigenschappen ook gebruiken om een DSLR nog beter te maken. Ze zullen er wel voor zorgen dat er nog een reden blijft om DSLR's te kopen, anders schakelen al die klanten over op het goedkopere systeem en verdienen ze minder (dat kan zeker niet de bedoeling zijn).

Er worden nu heel wat DSLR's verkocht aan mensen die maar een heel klein deel van de positieve eigenschappen benutten, die zijn dan beter af met zo'n compact toestel.

Voor de camerafabrikanten is het ook weer een manier om de kassa te laten rinkelen, bij die nieuwe generatie camera's hoort ook een reeks nieuwe lenzen en andere toebehoren.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Met een 2,5x cropfactor kunnen ze het geheel wel compact houden (camera en lens). Als die sensor echt goed presteert, dan kunnen ze die eigenschappen ook gebruiken om een DSLR nog beter te maken. Ze zullen er wel voor zorgen dat er nog een reden blijft om DSLR's te kopen, anders schakelen al die klanten over op het goedkopere systeem en verdienen ze minder (dat kan zeker niet de bedoeling zijn).

Er worden nu heel wat DSLR's verkocht aan mensen die maar een heel klein deel van de positieve eigenschappen benutten, die zijn dan beter af met zo'n compact toestel.

Voor de camerafabrikanten is het ook weer een manier om de kassa te laten rinkelen, bij die nieuwe generatie camera's hoort ook een reeks nieuwe lenzen en andere toebehoren.
          ik weet niet waar ze meer aan verdienen dslr of compact , je moet weten dat er merken zijn die geen dslr verkopen allen compacten bouwen, dat is een kosten baten analyse ik denk dat er evenveel kan verdiend worden aan een compact dan aan een dslr, een dure gaat ook meer kosten om te maken, maar om die uit te sluiten en op dat systeem alleen verder te gaan denk ik niet, daar zijn er voor de fotografen veel te veel voordelen aan ik denk, alleen al de grote die toch veel prettiger voeld in je grote handen,en de prijs zal toch niet onder de 600 euro liggen , beetje de prijs van een goede dslr want die prijzen beginnen daar al van 350 euro
          Last edited by koen1950; 18 juli 2010, 06:52.

Comment

als nikon met een kleinere sensor gaat komen, gaat die denk ik nooit van de grond komen vrees ik.
            Hangt er ten eerste van af, hoe goed deze zou zijn, maar ik zou het wel zien zitten, dit toestel met een 105mm macro er op, het zou toch een droom moeten zijn voor een macrofotograaf , en als backup.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Hangt er ten eerste van af, hoe goed deze zou zijn, maar ik zou het wel zien zitten, dit toestel met een 105mm macro er op, het zou toch een droom moeten zijn voor een macrofotograaf , en als backup.
              dat wel, maar als ze gaan voor een kleine sensor, klenie body en kleinere lenzen, ...
              dan gaat dit duur worden hoor.

maar jah 't zijn nog maar geruchten en internet speelsels, eerst es zien wat het wordt
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                Dat laat me denken aan de contax G1 en G2, die objectieven waren juweeltjes, klein maar super, helaas ook duur
                Dat waren geen objectieven , maar body's.
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                  Dat waren geen objectieven , maar body's.
                  ja body 's ik bedoelde ook de objectieven van die body's , waren trouwens van carl zeiss, je begrijpt toch wat ik bedoel, die objectieven van die camera's waren naar verhouding beter geschikt dan die grote objectieven van de sony nex, stond ook mooier
                  Last edited by koen1950; 18 juli 2010, 09:25.

Comment

Een interessant artikel (interview in het Frans met Tetsurô Gotô, hoofd van R&D bij Nikon) maakt wel één en ander duidelijk:

Daar lees je dat Nikon liever nog vandaag een electronic viewfinder in hun camera's zou hebben maar dat ze nog wachten tot de technologie ver genoeg staat (zowel kwaliteit van wat je ziet als autofocus).
                    Een klein toestel zoals NEX zullen ze wel zien als een manier om meer ervaring op te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Maar natuurlijk wel

Kleinere sensor betekent kleinere objectieven, en da's waarover het 'm gaat in dit segment: compactheid hand in hand met goede kwaliteit. Als Nikon de D3s eigenschappen kan overzetten op zo'n kleine sensor zijn ze zo vertrokken.

Zet anderzijds op zo'n NEX ietwat objectief van betekenis, en je bent nog even "lomp" bezig als met een DSLR...

Laat de grote sensoren waar ze thuishoren: in de DSLR waar ze tenvolle kunnen profiteren van het allerfijnste glaswerk ipv brakke 18-200/250/270 superzooms
                      Maar jullie missen toch het hele punt?
                      De Nex heeft met zijn grote sensor een aantal cruciale voordelen, zijnde low-light, iso 3200 is echt nog goed, en een beperkte scherptediepte. Ik heb het vergelijk van de 1.5x NEx en de 2x MFt gemaakt, en dat is al enorm, vooral op gebied van dieptescherpte. Een 2.5 zou ik echt niet willen, dan zit je waarschijnlijk in de beeldkwaliteit van een kompakt.
                      En een 18-200 kan echt wel voldoende zijn voor dit segment. Ik ben er voorlopig ook nog geen vogeltjes mee gaan fotograferen ;-) Maar ook dat ga ik proberen, ik heb al een Minolta 100-300mm Apo zoompje en wil die wel eens uitproberen op de Nex.
                      Wanneer zijn we nog eens weg?

Comment

ha rudy al foto's om te delen van in barca van je nex???
                        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Maar jullie missen toch het hele punt?
                          De Nex heeft met zijn grote sensor een aantal cruciale voordelen, zijnde low-light, iso 3200 is echt nog goed, en een beperkte scherptediepte. Ik heb het vergelijk van de 1.5x NEx en de 2x MFt gemaakt, en dat is al enorm, vooral op gebied van dieptescherpte. Een 2.5 zou ik echt niet willen, dan zit je waarschijnlijk in de beeldkwaliteit van een kompakt.
                          En een 18-200 kan echt wel voldoende zijn voor dit segment. Ik ben er voorlopig ook nog geen vogeltjes mee gaan fotograferen ;-) Maar ook dat ga ik proberen, ik heb al een Minolta 100-300mm Apo zoompje en wil die wel eens uitproberen op de Nex.
                          Wanneer zijn we nog eens weg?
                          Ik ben zeker overtuigd van de voordelen van een grote sensor, anders werkte ik nu niet met FF Ik ben er alleen niet volledig van overtuigd dat Sony de keuze voor deze keuze gemaakt heeft in functie van exact die eigenschappen Maar ik wil hier zeker geen breekpunt van maken. We zullen wel zien wat er gaat komen van de camera producenten.

Da's inderdaad nog eens nodig Iemand een idee voor een locatie met uitgebreide catering ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Ik ben zeker overtuigd van de voordelen van een grote sensor, anders werkte ik nu niet met FF Ik ben er alleen niet volledig van overtuigd dat Sony de keuze voor deze keuze gemaakt heeft in functie van exact die eigenschappen Maar ik wil hier zeker geen breekpunt van maken. We zullen wel zien wat er gaat komen van de camera producenten.

Da's inderdaad nog eens nodig Iemand een idee voor een locatie met uitgebreide catering ?
                            wie eeft er nen groten hof?? wat bbq's en nen berg vlees en 't staat op poten
                            nikon stuff

Comment

wie eeft er nen groten hof?? wat bbq's en nen berg vlees en 't staat op poten
                              Sommigen komen alleen als er frit met stoofvlees is ;-)

Comment

Het is nogal vroeg om nu te gaan zeggen wat in dit type camera's gaat werken en wat niet he!

Elk heeft zijn voor en nadelen en wat de markt gaat kiezen weet nog niemand. Vergeet niet er is in het verleden ooit iets heel gelijkaardigs geweest in het analoge tijdperk. Namelijk APS, dat had ook een hele hype en met veel pooha werd het door iedereen aangekondigd en iedereen heeft er camera's voor uitgebracht. Er er is veel marketinggeld ingestoken door alle spelers maar het is een enorme flop geworden. Ondanks het feit dat daar men ongeveer dezelfde argumentatie voor had als nu voor Evil, compacter lichter evengoed als SLR enz enz.

Dus om nu te gaan zeggen dit gaat niet werken want de sensor is niet groot genoeg, of dit gaat beter werken want het gaat compacter zijn........Niemand kan dit nu al inschatten!Ik ben ervan overtuigd dat er een substantiele markt is voor dergelijke kleinere toestellen maar wie weet is dit wel de volgende flop.

Comment

Working...
                                X