Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

    Ik ben nu al even op het internet aan het zoeken naar vergelijkende foto's van de canon 30D en de canon 7D op hoge ISO (dus 1600, 3200 en hoger)
    Ik denk eraan om mijn Canon 30D te vervangen, maar waar ik voornamelijk naar op zoek ben is een toestel dat beter presteert op hoge ISO (trek namelijk veel foto's in weinig belichting (optredens, schoolfeesten, ...) De canon 5D Mark II is mij iets te duur en na het lezen van een aantal reviews blijkt de autofocus van de 5D markII ook nogal verouderd te zijn. Dus logischerwijs valt mijn keuze dan maar op de 7D. De vraag is, presteert dit toestel beduidend beter op hoge ISO dan de canon 30D. Heeft iemand misschien een link naar een site waar vergelijkende foto's beschikbaar zijn, of heeft iemand misschien zelf vergelijkende foto's die ik zou mogen bekijken? Alvast bedankt voor jullie hulp.
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

  • #2
    Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

    Comment


    • #3
      Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

      Thanks, maar helaas niet 2 x dezelfde foto voor een 30D en een 7D... maar het helpt me alleszins al een heel stuk vooruit
      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

      Comment


      • #4
        Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

        Welke lenzen gebruik je nu ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

          Wel, de lenzen zijn nogal gevarieerd :
          Canon EF 50 1.8
          Canon EF-S 10-22
          Canon EF-S 17-85
          Canon EF 100-400
          Sigma 70-200 2.8
          Tamron 28-75 2.8
          Sigma 70-300 APO
          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

          Comment


          • #6
            Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

            Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
            Wel, de lenzen zijn nogal gevarieerd :
            Canon EF 50 1.8
            Canon EF-S 10-22
            Canon EF-S 17-85
            Canon EF 100-400
            Sigma 70-200 2.8
            Tamron 28-75 2.8
            Sigma 70-300 APO
            Met dit lenzen arsenaal zou ik ook twee keer nadenken voordat je een 5dII koopt ... ik had ook beide EF-S lenzen ... en heb ze ondertussen moeten verkopen.

            Verouderde AF op de 5dII ... yeah right ... probeer er eens eentje te lenen of huren en je zal sterk onder de indruk zijn hoor

            Ik ben in elk geval zéér gelukkig met mijn 5dII (en ik kom van de 40D)

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Verouderde AF op de 5dII ... yeah right ... probeer er eens eentje te lenen of huren en je zal sterk onder de indruk zijn hoor
              Tja... die verhalen over de AF van de 5D II hè.... erg hardnekkig en erg onterecht... Ja, de buitenste AF punten zijn niet zo geweldig maar de middelste AF punt is zeer goed, zeer accuraat en zeer snel. Kortom, is dus niks mis mee.

              Ik heb onlangs nog deze foto's geschoten met de 5D II... zoals gezegd, er is niks mis met de AF van de 5D II.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

                @LamboCars
                Met dit lenzen arsenaal zou ik ook twee keer nadenken voordat je een 5dII koopt ... ik had ook beide EF-S lenzen ... en heb ze ondertussen moeten verkopen.
                Bedoel je dat ik beter af zou zijn met een 7D? Ik vind het wat spijtig om mijn EF-S lenzen te moeten verkopen... Wat ga ik daar bovendien nog van krijgen? Als ik dan een 5D mkII koop, dan moet ik ook nog een breedhoek kopen, wat de kosten ook nog de hoogte in jagen. (16-40 f4.0 bijvoorbeeld?)

                Is de AF van de 5D mkII dan echt goed in slechte lichtsituaties? (ter info : ik gebruik praktisch altijd het middenste focuspunt) Ik vermoed dat de beeldkwaliteit op hoge ISO van de 5D mkII beduidend hoger is dan de 7D (althans, dat lijkt toch zo in de reviews)
                meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                Comment


                • #9
                  Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

                  Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
                  @LamboCars


                  Bedoel je dat ik beter af zou zijn met een 7D? Ik vind het wat spijtig om mijn EF-S lenzen te moeten verkopen... Wat ga ik daar bovendien nog van krijgen? Als ik dan een 5D mkII koop, dan moet ik ook nog een breedhoek kopen, wat de kosten ook nog de hoogte in jagen. (16-40 f4.0 bijvoorbeeld?)
                  Je EF-S 10-22 kan je gemakkelijk verkocht krijgen. En dan koop je een EF 17-40/4. De prijs is ongeveer gelijk. De 17-40 wordt hier geregeld 2de hands aangeboden.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

                    Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
                    @LamboCars


                    Bedoel je dat ik beter af zou zijn met een 7D? Ik vind het wat spijtig om mijn EF-S lenzen te moeten verkopen... Wat ga ik daar bovendien nog van krijgen? Als ik dan een 5D mkII koop, dan moet ik ook nog een breedhoek kopen, wat de kosten ook nog de hoogte in jagen. (16-40 f4.0 bijvoorbeeld?)
                    De 10-22 kan je vervangen door een 17-40 terwijl je 17-85 eigenlijk door een 24-105 vervangen dient te worden op een 5dII ... de 10-22 is snel verkocht, en daarvan kan je gerust een 17-40 kopen, maar je 17-85 gaat je niet veel meer opbrengen en de 24-105 blijft een dure lens (maar een hele goede )

                    Dus zou je eigenlijk al de set 5dII met 24-105 moeten nemen ... en dat is natuurlijk een stuk duurder dan een 7d hé

                    Ik had de 24-105 al gekocht op mijn 40D, dus dat probleem stelde zich niet, maar ik heb toch de 17-55 2.8 vrij snel verkocht ondanks dat ik nog een 40D overhield, maar met de 24-105 op de 5dII gebruik je echt de 17-55 niet meer op de 40D, nu ook mijn 2e 40D verkocht is heb ik de 10-22 ook weggedaan vermits ze niet op de 5dII past ... beide lenzen heb ik trouwens voor een redelijke prijs kunnen verkopen, heb nog geen 17-40 gekocht omdat ik die nog niet nodig heb momenteel ... en ik mijn geld nodig had om de 1dIV te kunnen betalen (die hopelijk morgen aankomt ... please, please, please ... lol)

                    Mark
                    Last edited by LamboCars; 15 juli 2010, 14:37.
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

                      Ik wil ook de overstap maken van 30D naar 7D of 5D markII. Omwille van mijn goeie 17-55 2.8 IS en de prijs gaat mijn voorkeur naar 7D op dit moment. Ik twijfel echter nog omwille van dezelfde vraag als de TS: Heb je een verbetering van ruis bij hoge ISO tov van de 30D als je overstapt naar 7D? Een echt antwoord op die vraag vind ik hier niet.
                      Zijn er mensen die dezelfde overstap hebben gemaakt en daar iets kunnen over zeggen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

                        nou... het is bekend dat de 30D al snel ruis heeft/geeft.
                        dus ik denk dat; alles wat daarna is gekomen minder ruis heeft?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

                          hier staan een paar fotookes met de 5D II bij 3200 ISO, mocht het je nog interesseren:

                          charlemagne-art/People&Other
                          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

                            Als ruis je obsessie is en je dikwijls bij weinig licht werkt, koop een FF

                            Als je vooral teles gebruikt en van de cropfactor wil profiteren en voor een redelijke prijs een snel en allround toestel wil, koop een 7D
                            Belicht juist en steek wat tijd in nabewerking, dan ben je iets meer dan 1 stop slechter af

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vergelijking Canon 30D versus 7D @ 3200 ISO & hoger

                              30D = oud .

                              De prestaties bij hoge Iso zijn bij de 5D MII beter als bij de 7D. Die laatste kan wel meer foto's per seconde maken.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X