Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er2/er5/er7 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Er2/er5/er7 ???

    Juu Bd

    Een goeie vriend heeft zijn Nikon D80 laten vallen met lens 18-135. Die lens ligt in 2 en ik vermoed dat herstellen een dure grap wordt aangezien dit toch wel een goedkope lens is en ze echt wel in 2ligt..

    De body werkt nog. Maar aangezien ik niets van Nikon ken vraag ik effe om jullie ervaringen.

    De body start, je kan in het menu, Lcd bovenaan werkt,... het enige wat niet werkt is de spiegel die dus niet klapt als je een foto wil nemen. Je kan dus geen foto nemen. De focus lichtjes lichten wel op enz. En de flash komt er niet meer uit.

    Op het bovenste LCD scherm stond gisteren wanneer je de ontspanknop induwt 'er07'. Een tijdje later stond daar 'Er05' en terwijl ik dit hier schrijf staat er 'Er02'.

    Ik heb die termen effe gegoogled maar ik vind niet echt iets..

    De vraag, wat is er aan te doen? En is herstellen verstandig gezien de 'ouderdom' en nieuwprijs van een d90.

    Grtz en bedankt.
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: Er2/er5/er7 ???

    mss is proberen of je de spiegel via het menu kan opklappen?
    canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

    Comment


    • #3
      Re: Er2/er5/er7 ???

      Dat lukt.
      ::: Flickr :::

      Comment


      • #4
        Re: Er2/er5/er7 ???

        Kun je niet eerst een offerte laten opmaken voor herstelling? Ik vermoed dat een speciaalzaak je zeker kan verder helpen...
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Er2/er5/er7 ???

          toestel al getest met een andere lens?

          Comment


          • #6
            Re: Er2/er5/er7 ???

            Ik heb enkel canon spullen.. en dit was hun enige lens dus ik kan er geen lens opzetten.

            Staan die vermeldingen er02 tot 07 dan nergens voor? Bij Canon is er toch een uitleg voor elke 'err'?
            ::: Flickr :::

            Comment

            Working...
            X