Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lcd scherm 5D.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lcd scherm 5D.

    Ik ben reeds geruime tijd eigenaar van een Canon EOS 5D mark I. Nu vind ik dit echt een prachtig toestel en gebruik ik mijn 50d enkel wanneer de body eigenschap 'crop' een voordeel geeft.

    Toch stoort mij 1 ding aan die 5d en dat is het LCD scherm.. in vergelijking met het soms 'te' goede scherm van de 50d is het scherm van de 5d echt slecht.

    Vandaar mijn vraag, is er een bedrijfje die hier een ander lcd scherm in kan steken? Of is zoiets 'not done'?

    Als het niet kan zal ik het wel met slecht scherm blijven doen en dan een mark II kopen als er eens een mark III komt maar moest het mogelijk zijn zou het wel fijn zijn.

    Grtz
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: Lcd scherm 5D.

    De 5D bestaat al een tijdje en heb eigenlijk nog nooit gehoort dat de LCD schermen zijn te veranderen. Kan denk ik niet omdat dan ook de software moet aangepast worden.

    Ik vrees er een beetje voor.

    Comment


    • #3
      Re: Lcd scherm 5D.

      me dunkt dat je dan beter uit kunt gaan kijken naar een 5DII. Die heeft bovendien natuurlijk meer voordelen dan alleen maar een betere LCD display....
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Lcd scherm 5D.

        Het lcd scherm van de 5D is inderdaad barslecht, kun je niks aan veranderen. Gelukkig is dat van de mark II wel goed.

        Comment


        • #5
          Re: Lcd scherm 5D.

          Helaas is zo'n mark II wel prijzig
          ::: Flickr :::

          Comment


          • #6
            Re: Lcd scherm 5D.

            moest dat kunnen, graag...
            maar ik vrees ervoor

            Comment


            • #7
              Re: Lcd scherm 5D.

              Er bestaan 2 versies ... de latere 5Ds hebben een warmer scherm en de achtergrondverlichting is veel helderder .... het resultaat is zichtbaar minder slecht.

              De recentere bodys hebben eindelijk een bruikbaar scherm ... maar nog steeds lcd's ... dus helaas ook nog lang niet zoals het zou moeten zijn ... oled's staan eindelijk in de startblokken ... nog steeds op een glassubstraat ... enkele gsms van Samsung zijn er mee uitgerust ... dan gaan we eindelijk echt bruikbare schermen krijgen ... ook bij daglicht ... voor stationaire toepassingen komen die dingen ook ... sed's komen er alleen voor heel speciale toepassingen ... dus blijft er voor mainstream gebruik als opvolger voor de lcd's alleen de oled techniek, spijtig want sed zou echt een waardige opvolger geweest zijn voor crt .

              Comment


              • #8
                Re: Lcd scherm 5D.

                Doe eens een firmware update..
                Bij mij was dat scherm in het begin ook wat tegen de groenige kant aan.
                Nu is het stukken beter.

                De file downloaden van de canon site op je geformatteerd kaartje zetten en dan flashen..
                Let of dat je batterijen goed geladen zijn want als je dat onderbreekt heb je pech.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Lcd scherm 5D.

                  Voor die tijd nog altijd een dijk van een toestel! Eigenlijk is het belangrijkste doel het instellen van je menu's en histogram checken. Dus gewoon blijven gebruiken en genieten van de beeldkwaliteit van je foto's toch? Kweet als je foto's toont aan anderen op het display dan maken ze minder indruk dan sommige point and shootdisplays, maar die schrikken meestal omgekeerd als ze hun beelden inladen op hun pc ;-)
                  Website http://www.kristofpattyn.be

                  a lotta canonstuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lcd scherm 5D.

                    Ik heb een 5 D van de eerste generatie en ook een 5d MII van de tweede generatie, OK het scherm van de laatste is beter, maar met een juiste workflow is een scherm van zo weinig belang, allez dat is het toch voor mij hoor. Je hoeft geen slideshows op het scherm te draaien hé, en kleur beoordelen is ook niet nodig als je in RAW werkt en een grijskaart in de opnames gebruikt. Waarom heb je een scherm nodig, ja is makkelijk om te zien wat erop staat, maar meer echt niet hoor. Wil je een beter scherm, das geen probleem dan ga je shooten naar je laptop, en daar kan je het scherm van kalibreren en je hebt zelfs een 17 inch, maar dan niet komen zagen dat je verbonden bent met een draad hé.

                    MVG, Jeff C.
                    Last edited by Digipics357; 11 juli 2010, 10:10.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lcd scherm 5D.

                      ook net de eigenaar van een 5d m1 en tot nu toe alleen maar lof, dat scherm neem je erbij denk ik, het is ook maar een hulpmiddel
                      smile ! ...it confuses people ...

                      Comment

                      Working...
                      X