Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat na Nikon D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat na Nikon D80

Hallo,

ik had graag een nieuw toestel aangekocht. Heb momenteel Nikon D80. Ik heb echter geen idee van hoe het systeem met cijfers en letters werkt.

Dus twee vraagjes:

hoe werkt het systeem letters/cijfers in functie van kwaliteit
    welk toestellen raden jullie mij aan te kopen (body tussen 400 en 800 euro)

Volg fotografie in avondschool.

Alvast bedankt voor jullie wijze raad en hulp,
    Sofie

Re: wat na Nikon D80

Zonder twijfel: Nikon D90
    Is de opvolger van de D80, maar sterk geëvolueerd.
    Past ook perfect in het vermelde budget!
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

natuurlijk de D90.

Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

Comment

Nikon D90

Het ontbreken van 2 instelwieltjes op de d3000 en d5000 zou persoonlijk al een voldoende reden zijn om die niet in aanmerking te laten komen. De enige budgettair aangewezen optie is dan de d90. (Tenzij je misschien een 2ehands d300 op de kop zou kunnen tikken)

Comment

Mis je iets op je D80?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zoals HJanssen aangeeft, mis je nu iets wat je op je nieuwe body terug wilt zien? Anders heeft het geen zin om te investeren.
            http://www.mariorentmeester.nl &
            http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
            | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Ga gerust voor de D90. Even vergelijken.

D80 heeft 10MP / D90 12.3MP
              D80 heeft CCD sensor / D90 CMOS
              D80 gaat tot ISO 1600 (+boost) / D90 tot ISO 3200 (+boost)
              D80 doet 3 foto's per seconde / D90 doet 4,5 foto's per seconde
              D80 heeft een 2.5 inch beeldscherm met 230.000 pixels / D90 heeft 3 inch met 920.000 pixels (hoog resolutiescherm)

Dus de D90 heeft toch op verschillende vlakken een voorsprong op de D80. Ga ervoor.
              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Zoals Hjanssen en Mariogb al aangeven, wat mis je aan de body?

Als je avond school volgt ga je daar vast mensen kennen met D3000’s, D5000’s, D90’s en andere cameramerken.

De stap naar de D5000 of D3000 zou ik niet maken als je de D80 gewoon bent. De D90 is dan wel een fijne camera om me te werken, maar is jou D80 dan zoveel minder? (volgens mij niet).

Vergelijk het eens hier Klik, of hier klik

Met de D300s, D700 of D3’s zit je, zoals Nikon ze opschrijft bij de professionele camera’s. de budgetten zijn dan ook navenant. Bij de D300s kan je dan je DX objectieven gebruiken. Vanaf de D700 spreek je over FX of full frame en heb je ook gelijk andere objectieven nodig. Ook weer een andere, lees, hogere prijsklasse.

Het is niet mijn bedoeling jou te doen twijfelen, en ik weet niet welke objectieven je hebt. Maar ik zou eerder investeren in een goed objectief, al dan niet met een vast brandpuntafstand.

Comment

Lieve mensen,

bedankt voor jullie snelle reacties.

Ben nog aan het twijfelen tussen D90 en D5000 (staat net in promotie), maar aan jullie reacties te lezen kies ik best het eerste.

De reden waarom ik wil veranderen, is omdat mijn broer tegenwoordig vaker weg is met mijn toestel... en hij dit wel wil overkopen...

Wat ik wel fijn zou vinden is betere foto's te kunnen trekken bij mindere lichtomstandigheden
                  .

Greetz

Comment

Wat heb je van lenzen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soofje Bekijk bericht
                      Lieve mensen,

omdat mijn broer tegenwoordig vaker weg is met mijn toestel... en hij dit wel wil overkopen....

Greetz
                      Dan mis je inderdaad ' iets ' namelijk de ganse camera ... de D90 lijkt me de juiste stap na de D80 ... de D5000 gaat wel exact dezelfde beeldkwaliteit geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                        Wat heb je van lenzen?
                        Dat lijkt me inderdaad een belangrijke vraag... De D3000/5000 kan alleen AF-S aan, de D90 kan ook andere lenzen aan.
                        mvg
                        Bert

Comment

de D90 zal je perfect passen.

Waarom niet eens kijken voor een 2de handse D300. Ik heb er al gezien voor een 700 euro.
                          The Knight That Says Ni...kon

Comment

D90 is inderdaad de logische upgrade. Een tweedehands D300 biedt echter meer mogelijkheden voor ongeveer hetzelfde budget. Persoonlijk zou ik voor een D300 tweedehands gaan of even doorsparen voor een D300s. Dan ga je kwa mogelijkheden en bouwkwaliteit ook een stap vooruit terwijl een D90 eigenlijk maar het vervolg op een D80 is. D5000 zou ik zeker niet overwegen wegens geen focusmotor in body, slechts 1 instelwieltje en geen top LCD. Alvast veel succes met je keuze!
                            Last edited by vanhyfte.johnny; 11 juli 2010, 15:35. Reden: typfout

Comment

wat je zou kunnen missen op je D80 is stofreductie op de D80 echt iritant

Comment

Working...
                              X