Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Moeilijke keuze

Hallo

ik heb hier al verschillende uren versleten met te lezen en ik ben ik mijn zoektocht al wat verder geraakt maar zit toch nog steeds met enkele vragen.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe bridge/dslr toestel. (anders zou ik hier niet terechtgekomen zijn )

Een van de dingen die ik ermee wil doen is, foto's maken waarbij je met onscherpe achtergrond en scherpe voorgrond zit (Av instelling?). Ook zou ik hem gebruiken voor huis, tuin en keuken dingen te fotograferen en sportfoto's. Verder zou de batterij ook lang moeten meegaan en snel (1 à 2 uur) opgeladen moeten zijn

Nu was mijn keuze momenteel tussen de volgende toestellen. (max 600 euro)
    Panasonic DMC-FZ38
    Fujifilm finepix S200
    Sony A500

Welke is de beste keuze? of zijn er betere?
    mvg

Re: Moeilijke keuze

Oorspronkelijk geplaatst door Passion_Victim Bekijk bericht
    Hallo

ik heb hier al verschillende uren versleten met te lezen en ik ben ik mijn zoektocht al wat verder geraakt maar zit toch nog steeds met enkele vragen.

Een van de dingen die ik ermee wil doen is, foto's maken waarbij je met onscherpe achtergrond en scherpe voorgrond zit (Av instelling?). Ook zou ik hem gebruiken voor huis, tuin en keuken dingen te fotograferen en sportfoto's. Verder zou de batterij ook lang moeten meegaan en snel (1 à 2 uur) opgeladen moeten zijn
    Je wil (onder andere) weinig scherptedipte en dat gaat alleen met een camera met grote sensor, dus reflex of bridge met groter(e) sensor.
    Vrijwel alle compacten vallen af.
    Begin daar eens een selectie te maken....

Comment

Neem dan een kleine reflex bv een olympus E510 of E610 de lenzen zijn goed één nadeel sensors zijn klein of nikon D3000 ook een klein licht toestel
      Last edited by koen1950; 5 juli 2010, 08:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Je wil (onder andere) weinig scherptedipte en dat gaat alleen met een camera met grote sensor, dus reflex of bridge met groter(e) sensor.
        Vrijwel alle compacten vallen af.
        Begin daar eens een selectie te maken....
        Grotere sensor, vanaf welke oppervlakte ongeveer?

Panasonic DMC-FZ38 --> 1/2.33-inch CCD Sensor = +/- 0.28cm²
        Fujifilm finepix S200 --> 1/1.6 " (7.78 x 5.83 mm, 0.45 cm²)
        Sony A500 --> 23.5 x 15.6 mm (3.66 cm²)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Passion_Victim Bekijk bericht
          Grotere sensor, vanaf welke oppervlakte ongeveer?

Panasonic DMC-FZ38 --> 1/2.33-inch CCD Sensor = +/- 0.28cm²
          Fujifilm finepix S200 --> 1/1.6 " (7.78 x 5.83 mm, 0.45 cm²)
          Sony A500 --> 23.5 x 15.6 mm (3.66 cm²)
          Alleen de Sony komt van deze in aanmerking, maar met de iets kleinere Fourthirdssensor van o.a. Olympus en Panasonic kan er ook nog veel.

Zie voor een illustratief plaatje :

Alles rechts van de rode lijn (Fourthirds) komt in aanmerking, links zie de veel kleinere kompaktsensoren

Comment

als je een bridgecamera bekijkt bv de Fujifilm FinePix HS10 is ruim zo groot als de olympus E510, maar bij de olympus kan je lenzen wisselen vind ik toch een groot voordeel en de sencors zijn ongeveer even groot en gemakkelijkere bediening

Comment

Working...
            X