Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weird Canon 550d vraagje ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weird Canon 550d vraagje ...

    Ello,

    Ik heb sinds enkele dagen een Canon 550D in mijn bezit, maar nu viel me vandaag iets stoms op.

    Op alle afbeeldingen die je op het internet kan vinden ziet de achterkant van een 550D er zo uit :



    En bij mij ziet hij er zo uit :



    Merk het verschil op tussen het woordje "Canon" onderaan de LCD en de letters "GGS 550d" op mijn toestel

    Iemand een verklaring hiervoor?

    *edit*

    Heb even GGS 550d ingegeven in google, en ik denk dat ik het antwoord al weet........

    Screen Protector?

    COLOR="Blue"][Mod]Omdat je afbeelding de BD-maxima (900 pixels langste zijde)overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod][/COLOR]
    Last edited by LesC; 3 juli 2010, 13:38.
    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

  • #2
    Re: Weird Canon 550d vraagje ...

    Heb je die tweedehands gekocht?
    Op een nieuwe zit standaard geen screenprotector.

    Ik heb op geen enkele DSLR ooit een screenprotector gehad, en na intensief gebruik heb ik ook nooit krassen gezien op het schermpje.
    Als iemand mij foto's laat zien op het schermpje van een camera met zo'n protector, dan vind ik dat het heel moeilijk is om de foto's te bekijken tenzij je er recht voor staat. Zon' ding reflecteert nog veel meer dan een schermpje zonder protector.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Weird Canon 550d vraagje ...

      Bart,

      Beroepshalve (ik ben bouwkundig expert) gebruik ik (tot mijn volle tevredenheid) een Nikon P5100 en op het scherm zitten krassen door het intensief gebruik.
      Ben nogal zuinig op mijn apparatuur niettegenstaande deze eigendom van mijn werkgever zijn maar toch zitten er krassen op het schermpje.

      Onlangs kocht ik mij privé een Panasonic LX3 en daar zette ik meteen een schermprotector op. Moet wel toegeven dat kleine luchtbellen niet te vermijden is en het zicht is ook minder.

      Greetz,

      Senn

      Comment


      • #4
        Re: Weird Canon 550d vraagje ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Heb je die tweedehands gekocht?
        Op een nieuwe zit standaard geen screenprotector.

        Ik heb op geen enkele DSLR ooit een screenprotector gehad, en na intensief gebruik heb ik ook nooit krassen gezien op het schermpje.
        Als iemand mij foto's laat zien op het schermpje van een camera met zo'n protector, dan vind ik dat het heel moeilijk is om de foto's te bekijken tenzij je er recht voor staat. Zon' ding reflecteert nog veel meer dan een schermpje zonder protector.
        Dan zal ik eens kijken wat het verschil is met en zonder protector
        Last edited by BelgianEvo; 3 juli 2010, 14:32.
        Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

        Comment


        • #5
          Re: Weird Canon 550d vraagje ...

          Toen ik jaren geleden mijn NIkon D70 kocht (in Malesië, tijdens wereldreis) wat ik dolgelukkig met de camera behalve ... met het scherm. Het was mijn eerste DSLR (ik had een Nikon F70 bij), en ik dacht "tja, de technologie moet nog evolueren". En toen deed ik de gratis bijgeleverde (je weet wel: gratis dit en dat bij pakket) protectorfolie af: WOW .

          Comment


          • #6
            Re: Weird Canon 550d vraagje ...

            Is de kwaliteit van het beeld dan zoveel beter zonder die folie erop?
            Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

            Comment


            • #7
              Re: Weird Canon 550d vraagje ...

              Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
              Is de kwaliteit van het beeld dan zoveel beter zonder die folie erop?
              In mijn geval: dag en nacht.

              Comment

              Working...
              X