Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
uhu,
ik zou het gebruiken voor vogels te spotten
of om marco fotografie is dit te doen met de canon 20D?
met vriendelijke groet
Ik heb ook vogels en insecten gefotografeerd met een 20D, maar je moet er wel de juiste lenzen voor hebben.
Voor vogels heb je een lange lens nodig, voor macrofoto's heb je een macrolens nodig.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Ik heb ook vogels en insecten gefotografeerd met een 20D, maar je moet er wel de juiste lenzen voor hebben.
Voor vogels heb je een lange lens nodig, voor macrofoto's heb je een macrolens nodig.
ja,ik heb een sigma 500mm lens
en ik denk dat ik de Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
zal aanschaffen !
maar de canon 20d heeft 8.2MP zal ik dan mooi scherpe foto kunnen maken?
nee ik weet het niet,
ik dacht dat het weinig was 8.2 mp
dus het het me aante raden om het toestel te kopen als hij is goede staat is ,
mvg
zeker!
enige probleem is dat als je met dat soort bodies begint, je nooit nog terug wil naar het budget spul.
Je moet je niet te snel laten lijden door dat megapixel gedoe. Vanaf een 8 MP zit je nipt boven de kwaliteit van kleinbeeldfilm (misschien net niet boven 50 ISO film, maar toch). Je kan dan al heel mooie vergrotingen maken.
Comment