Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste DSLR

    Ik ben van plan eerstdaags mijn eerste dslr aan te schaffen, gezien mijn budget ben ik van een kit te kopen en had hierbij gedacht aan een canon eos 1000d, met een 18-55 en Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens. Ook bestaat er een kit met lenzen 18-55 en Canon EF 75-300mm f/4.0-5.6 III USM. Welke van de twee kits zijn aan te raden ? Ik ben vooral geïnteresseerd in portret - en reisfotografie.

  • #2
    Re: Eerste DSLR

    De EF-S 55-250 IS is veel recenter en de beeldkwaliteit is veel beter, een tweede voordeel is de beeldstabilisatie (IS) die het mogelijk maakt om met een wat langere sluitertijd te werken zonder dat je daarvoor direct een statief nodig hebt. Op 1/60 sec bij 250mm zou je nog een behoorlijk percentage scherpe foto's moeten hebben, zonder IS zou de sluitertijd 1/250sec of korter moeten zijn (op voorwaarde dat het onderwerp niet beweegt, want IS compenseert alleen camerabeweging).

    Voor de 18-55 is het ook aan te raden om de IS-versie te kiezen, die is optisch ook veel beter dan de oudere 18-55 zonder IS.

    Met een 1000D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS heb je een prima setje in huis om mee te beginnen. Voor reisfotografie is het ook handig dat het setje niet teveel weegt, en dat het vrij compact is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X