Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste spiegelreflex

    Hey,

    Na al een hele eind pogingen te doen tot leuke, mooie foto's maken met ons compactcameratje en met papa's analoge spiegelreflex zou ik graag mijn eigen digitale spiegelreflex aanschaffen. Ik fotografeer het liefst vanal dieren, waaronder ook paarden. Mijn oog is gevallen op de Nikon D90, waarbij ik ook als voordeel heb dat ik ermee kan filmen en toch nog binnen mijn budget valt. Ik wil maximum 800 euro uitgeven. En ik koop liever meteen een goeie, dan dat ik eerst een iets goedkopere, mss minder goede versie koop en dan later toch weer 800 euro te leggen voor een betere.
    Is de Nikon D90 een goede optie?
    Voor welke lenzen ga ik het best?
    Wat willen die Iso-waarden zeggen? En op hoeveel moeten deze normaal staan?

    Groetjes
    http://www.evshotsphotography.com

  • #2
    Re: Eerste spiegelreflex

    D90 lijkt me een prima keuze.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Eerste spiegelreflex

      De D90 is inderdaad een zeer goede keuze

      Ik weet niet of uw vader zijn analoge spiegelreflex ook een nikon is, anders kan je ook zijn lenzen gebruiken. (indien het autofocus lenzen zijn)

      De D90 icm met de 18-105VR kitlens is een zeer goede basis keuze.
      Denkelijk zal je wel voor de dingen die jij wil doen, een andere lens (telelens) zoals de 70-300 VR ook nodig hebben.
      Indien je vader ook nikon materiaal heeft, kan je misschien voorlopig zijn telelens gebruiken (indien hij een telelens heeft he)
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Eerste spiegelreflex

        Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
        De D90 is inderdaad een zeer goede keuze

        Ik weet niet of uw vader zijn analoge spiegelreflex ook een nikon is, anders kan je ook zijn lenzen gebruiken. (indien het autofocus lenzen zijn)

        De D90 icm met de 18-105VR kitlens is een zeer goede basis keuze.
        Denkelijk zal je wel voor de dingen die jij wil doen, een andere lens (telelens) zoals de 70-300 VR ook nodig hebben.
        Indien je vader ook nikon materiaal heeft, kan je misschien voorlopig zijn telelens gebruiken (indien hij een telelens heeft he)
        Helaas is de analoge camera van mijn papa een Nikon , anders had het idd wel erg handig geweest Ik ga wel best beginnen met 1 lens te kopen want zoveel geld heb ik niet als 16-jarige.
        http://www.evshotsphotography.com

        Comment


        • #5
          Re: Eerste spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door Epics Bekijk bericht
          Helaas is de analoge camera van mijn papa een Nikon
          En wat is dan het probleem?
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #6
            Re: Eerste spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
            En wat is dan het probleem?
            Oei sorry , Canon bedoel ik
            Foutje
            http://www.evshotsphotography.com

            Comment


            • #7
              Re: Eerste spiegelreflex

              Eigenlijk raad ik dan aan om een iets goedkooper toestel te kopen, en een duurdere lens. Een D90 is toch een overkill als beginner. Een toestel komt gewoon niet tot zijn recht zo'n een goede lens erop.

              Comment


              • #8
                Re: Eerste spiegelreflex

                Oorspronkelijk geplaatst door Epics Bekijk bericht
                Oei sorry , Canon bedoel ik
                Foutje
                indertijd een goede keuze van je vader maar......Nikon is ook wel goed.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste spiegelreflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                  Eigenlijk raad ik dan aan om een iets goedkooper toestel te kopen, en een duurdere lens. Een D90 is toch een overkill als beginner. Een toestel komt gewoon niet tot zijn recht zo'n een goede lens erop.
                  Wat bedoel je met een overkill als beginner?
                  http://www.evshotsphotography.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste spiegelreflex

                    Terzijde, heeft je vader's analoge camera een EF mount?
                    Misschien wel interessant moest je die lenzen op een canon dslr kunnen gebruiken (als je canon ook effectief ziet zitten).
                    Have fun!
                    EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste spiegelreflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                      Terzijde, heeft je vader's analoge camera een EF mount?
                      Misschien wel interessant moest je die lenzen op een canon dslr kunnen gebruiken (als je canon ook effectief ziet zitten).
                      De analoge camera van papa is intussen al 35 jaar, de lenzen dus ook. Het is een 18-50 mm lens. Ik vind de 18-105 mm en 18-200 mm lens al interessanter dan.
                      http://www.evshotsphotography.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste spiegelreflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door Epics Bekijk bericht
                        De analoge camera van papa is intussen al 35 jaar, de lenzen dus ook. Het is een 18-50 mm lens. Ik vind de 18-105 mm en 18-200 mm lens al interessanter dan.
                        Dan maakt het inderdaad niets uit.

                        Als antwoord op je vragen:

                        D90 is zeker een goed toestel. Maar let wel, er wordt altijd - hier en elders - gezegd dat de lenzen (objectieven eigenlijk)
                        het belangrijkst zijn. Dus zeker niet besparen op de lenzen voor een betere body.

                        ISO: google even bij een analoge camera lag de ISO-waarde vast, dit was de gevoeligheid van de film die je
                        gebruikt
                        Have fun!
                        EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                          Dan maakt het inderdaad niets uit.

                          Als antwoord op je vragen:

                          D90 is zeker een goed toestel. Maar let wel, er wordt altijd - hier en elders - gezegd dat de lenzen (objectieven eigenlijk)
                          het belangrijkst zijn. Dus zeker niet besparen op de lenzen voor een betere body.

                          ISO: google even bij een analoge camera lag de ISO-waarde vast, dit was de gevoeligheid van de film die je
                          gebruikt
                          Nee,ik was zowiezo van plan om bij de aankoop van de Body al een objectief te kopen, waarschijnlijk dan de 18-105 mm.
                          http://www.evshotsphotography.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste spiegelreflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door Epics Bekijk bericht
                            Wat bedoel je met een overkill als beginner?
                            Dat er teveel dingen opzitten die u als beginnen alleen maar gaan afleiden van de basis, of u in de problemen gaan brengen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste spiegelreflex

                              Ben ook een beginnende "fotograaf" en was ook serieus aan het twijfelen welk fototoestel zou kopen,maar heb ook de D90 gekocht met 18-105mm VR lens erbij en heb nog geen second spijt gehad van mijn aankoop
                              Nikon D90 + 18-105mm VR

                              Comment

                              Working...
                              X