Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke spiegelreflexcamera word aangeraden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke spiegelreflexcamera word aangeraden

hoi
    ik ben student toegepaste beeldende kunsten en het jaar dat nu komt krijg ik dus fotografie. er wordt aangeraden om een digitale spiegelreflexcamera te kopen. nu weet ik dus absoluut niet welke ik moet kopen. iemand tips of aanrader? ik heb al een beetje gespaard en zou zo'n 500 euro max. willen uitgeven aan de body met een lens (misschien nog een tasje ook). en ik zou hem zo lang mogelijk willen gebruiken (dus ook in het hoger kunst onderwijs en zo)

hopelijk heeft iemand hier raad mee
    gr Leen

Re: welke spiegelreflexcamera word aangeraden

Dag Leen,

Ik was tot gisteren ook op zoek naar een reflexcamera en begon ook eerst met een budget van 500 euro. Ik heb dit al snel moeten aanpassen want met 500 euro kom je er niet voor een deftige camera met lens die lange tijd moet meegaan.

Camera's zoals de Nikon D3000 en Canon 1000D zouden wel passen in je budget maar zeker als studente fotografie zal je te snel uitgekeken zijn op de beperkte functies van dit soort camera's.

Ik zou toch proberen wat meer geld te voorzien voor je camera, het is tenslotte voor school...

Groeten,
    Maxim

Comment

fotobeurs.com

je kan voor een 400-500 euro 2de hands Canons D30-D40 vinden en Nikons D200. Drie jaar geleden topcamera's, nu nog even goede en stevige body's. Voor nog een 100 € heb je daar een lens bij.

kijk hier bij aangeboden of op www.fotobeurs.com

als je echt nieuw wil zal je op robuustheid (als dat is wat je bedoelt met lang meegaan) moeten inboeten en voor 400€ niet ver springen.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

@ Maximie

welke camera heb je uiteindelijk gekocht?

mijn richting waar ik in verder ga is niet echt fotografie maar het is 1 van de vakken die ik krijg. het probleem is dat ik alle camera en computer dingen die ik nodig heb zelf moet betalen ( mijn ouders betalen de rest van de vakken ). daarom wil ik ook het optimale uit mijn camera kunnen halen. ik heb zelf een beetje aan het kijken geweest en ik ga denk ik kiezen tussen

Nikon D5000 + 18-55 II Kit
        Nikon D3000
        Nikon D200
        Canon EOS 450D + EF-S 18-55 Kit
        Canon EOS 1000D

welke zou ik het beste kiezen?

en kan elke SD kaart in die camera of moet het er echt één zijn van Nikon of Canon zelf?

gr Leen
        Last edited by L33N; 4 juli 2010, 00:58.

Comment

uit de 3 die je opnoemt zou ik voor de nikon D5000 kit gaan met 18-55 lens.
          Je kan deze kit met een lens krijgen met VR of zonder VR. Ga voor de kit met VR

zoals deze:
          http://www.kamera-express.nl/Product....aspx?id=28451

Die Sd kaart moet zeker en vast niet van hetzelfde merk van de camera zijn.
          Alle merken komen in aanmerking.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

ik heb gezien dat de body met SD kaartje van 8gb 35 euro meer kost dan die zonder.

wat is het verschil tussen een lens met VR of zonder?

gr Leen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L33N Bekijk bericht
              wat is het verschil tussen een lens met VR of zonder?

gr Leen

VR= vibratiereductie

Normaal moet je ervoor zorgen dat de sluitertijd minimaal 1/brandspuntafstand is.

Dus als je een brandpuntafstand van 60mm hebt moet je ongeveer een sluiterijd (minimaal) van 1/60 hebben.
              Indien je VR hebt kan je tot 3 a 4 stops langere sluitertijd hebben (bv 1/15 of 1/10 is mogelijk van sluitertijd)
              Let wel op dit is goed voor statische voorwerpen, en niet voor bewegende voorwerpen.
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20

Comment

ik heb gezien dat de body met SD kaartje van 8gb 35 euro meer kost dan die zonder.

gr Leen
                Een 8gb kaartje kost ongeveer iets van een 20 euro

http://www.kamera-express.nl/Product....aspx?id=26741

Comment

@ Maximie

welke camera heb je uiteindelijk gekocht?

mijn richting waar ik in verder ga is niet echt fotografie maar het is 1 van de vakken die ik krijg. het probleem is dat ik alle camera en computer dingen die ik nodig heb zelf moet betalen ( mijn ouders betalen de rest van de vakken ). daarom wil ik ook het optimale uit mijn camera kunnen halen. ik heb zelf een beetje aan het kijken geweest en ik ga denk ik kiezen tussen

Nikon D5000 + 18-55 II Kit
                  Nikon D3000
                  Canon EOS 450D + EF-S 18-55 Kit
                  Canon EOS 1000D

welke zou ik het beste kiezen?

en kan elke SD kaart in die camera of moet het er echt één zijn van Nikon of Canon zelf?

gr Leen
                  Ik heb de Nikon D90 + 18-105mm VR gekocht. Super camera in mijn ogen!
                  En hij is zo'n 200 euro goedkoper op cameraNU.nl dan bij de meeste andere winkels in België.

Maar als die D90 echt te duur is zou ik de D5000 nemen. Hij is vergelijkbaar met de D90 maar dan met wat minder functies.

Er kan gelijk welke SD kaart in deze camera's. Misschien enkel die van Sony niet, maar dat ben ik niet zeker.

Groeten,
                  Maxim

Comment

ik heb nog een vraagje: mijn nonkel heeft een analoge spiegelreflex met 4 lenzen en nog andere accessoires, hij gebruikt deze niet meer (omdat het analoog is ). nu mijn vraag zouden de lenzen en accessoires die hij nog heeft voor de analoge op mijn digitale passen of gaat dit absoluut niet? heeft iemand hier enig idee van?

gr Leen

Comment

ik heb nog een vraagje: mijn nonkel heeft een analoge spiegelreflex met 4 lenzen en nog andere accessoires, hij gebruikt deze niet meer (omdat het analoog is ). nu mijn vraag zouden de lenzen en accessoires die hij nog heeft voor de analoge op mijn digitale passen of gaat dit absoluut niet? heeft iemand hier enig idee van?

gr Leen
                      over welk materiaal (types lenzen) spreken we dan?

Comment

500 euro is gewoon te weinig budget. Als het is om te starten zou ik ook geen zoomlens opteren, normaal start een opleiding met vaste optiek. Dus als ik je dan niet echt op kosten wil jagen, moeten we gaan kijken tweedehands.
                        Mijn voorstel een Canon EOS 5D met een EF 50 mm F1,4, zou normaal moeten kunnen rond de 1000 Euro. Voordeel = full frame is gelijk aan 35 mm kleinbeeld, 50 mm is standaard lens op een kleinbeeld camera. Ondanks dat dit enige jaren oud is zal je hier mee nog lang verder kunnen en ook alle EF kleinbeeld lenzen kunnen gebruiken op je body. De bestanden zijn zonder meer geschikt voor A2 afdrukken van te maken.

Daarom zie ik dit als een gezonde basis om te starten.

MVG, Jeff c.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                          over welk materiaal (types lenzen) spreken we dan?
                          daar heb ik geen idee van. ik herinner me (toen ik 7 was) dat hij een hele koffer had met lenzen en flitsers, ...

ik wou alleen weten of dit mogelijk kan zijn of absoluut niet kan door ( andere motor,...)

Comment

Elk merk kent zijn eigen lensvatting. Dus je kunt een Nikon lens niet zomaar op een Canon plaatsen en andersom. Als de objectieven heel oud zijn, kan het zelf nodig zijn om alles manueel in te stellen. Hoewel dit leerzaam kan zijn, lijkt me dit geen aanrader voor een beginner. Er zijn tussenstukken waarmee het wel mogelijk wordt om lenzen van een ander merk op je camera te plaatsen maar dat geeft eigenlijk altijd verlies van functie.

Daarom de vraag: om welk merk gaat het en hoe oud zijn de objectieven. Dan kunnen de mensen je hier verder helpen.

Heb je overigens al gedacht aan Olympus. In Nederland, bij Mediamarkt inclusief extra batterij, draagtas en kitlens zo'n kleine driehonderd gulden. Het gaat dan om de E450, deze heeft geen beeldstabilisatie en is een eenvoudig instapmodel. Ik weet niet of fotografie een zeer belangrijk onderdeel vormt van je studie. Als dit enkel een "klein deel" van je studie omvat en je weet nu al dat je hierin niet verder wilt gaan, waarom zou je dan veel geld uitgeven. Overigens de Mediamarkt in België had een soortgelijke actie van Olympus. Ik weet alleen niet of dit nog zo is.

Succes met je verdere opleiding.
                            Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maximie Bekijk bericht
                              Dag Leen,

Ik was tot gisteren ook op zoek naar een reflexcamera en begon ook eerst met een budget van 500 euro. Ik heb dit al snel moeten aanpassen want met 500 euro kom je er niet voor een deftige camera met lens die lange tijd moet meegaan.

Camera's zoals de Nikon D3000 en Canon 1000D zouden wel passen in je budget maar zeker als studente fotografie zal je te snel uitgekeken zijn op de beperkte functies van dit soort camera's.

Ik zou toch proberen wat meer geld te voorzien voor je camera, het is tenslotte voor school...

Groeten,
                              Maxim
                              een D3000 meer heb je toch niet nodig om te fotograferen denk dat je daar heel lang mee zal kunnen door gaan er zijn hier mensen die alleen maar een nikon D3000 hebben

Comment

Working...
                              X