Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor tijdens trektochten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Camera voor tijdens trektochten

    Iedereen bedankt voor de reacties!
    Ik kan hier
    de K-7 met DA 18-55mm WR & DA 50-200mm WR voor 1055EURO (1400CHF)
    of
    de K-7 DA 18-55mm WR voor 930EURO (1230CHF)

    dit geeft me stof tot nadenken het blijft aan de dure kant maar ....

    Comment


    • #17
      Re: Camera voor tijdens trektochten

      ter info,
      Some of you may know that I do a bit of underground photography. Because of this I get into some extrema situations and my camera gear has to follow


      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


      Have fun...

      Comment


      • #18
        Re: Camera voor tijdens trektochten

        Heb het al meermaals gezegd in andere topics, een pana LX3 is hiervoor zeer geschikt.
        Eric Van Aerschot BD0730BE

        Comment


        • #19
          Re: Camera voor tijdens trektochten

          Dat ziet er mij ook een goede camera uit enkel wel zeer jammer van die zeer beperkte zoom

          Comment


          • #20
            Re: Camera voor tijdens trektochten

            Ik moet ook toegeven dat ik bij het wandelen mijn LX3 meer in mijn handen heb dan mijn DSLR, ondanks de kleine zoom.

            Comment


            • #21
              Re: Camera voor tijdens trektochten

              Voor echt mooie landschapsfotografie heb je m.i. wel de resolutie en dynamisch bereik van een DSLR nodig. Je wil immers alle details van schaduwen tot heldere partijen kunnen opnemen in je beeld...

              Ik zie dat je naar Pentax kijkt, vandaar deze toelichting.

              Bij de DSLRs met klassiek beeldformaat (3:2) is de Pentax K-7 inderdaad de meest compacte en bovendien is die spatwaterbestendig (en bruikbaar op erg lage temperaturen). Bovendien vind je die bescherming ook bij een aantal objectieven bij Pentax. Dat maakt deze camera erg geschikt voor je doel. Maar er hangt inderdaad een prijskaartje aan, zij het dat de K-7 wel de goedkoopste van zijn soort is (bij andere merken moet je een stapje duurder en groter), tenzij je tweedehandse toestellen ook overweegt. Mogelijk kan je een iets oudere geavanceerde DSLR voor minder vinden? Maar dan moet je er natuurlijk ook de oudere sensor-technologie bijnemen, voor zover dat belangrijk is.

              Alternatief is een goedkopere compacte DSLR (bvb de Pentax K-x), maar daar zal de electronica een stuk kwestbaarder zijn. Natuurlijk kan je zelf maatregelen nemen om 'm te beschermen (regenhoes e.d.), maar dat maakt het gebruik van de camera alleen omslachtiger.

              Dan je vraag ivm niet WR/DA* objectieven, en of ze ook beschermd zijn? Neen, als je deze gebruikt kan er water binnen sijpelen langs de objectiefvatting. Enkel de DA17-70 heeft dacht ik ook een verzegeling aan de vatting, maar niet op andere plaatsen in het objectief, dus die verhindert ook dat er water in de camera komt. Het objectief zelf is echter niet gevrijwaard. Mijn persoonlijke ervaring zegt me echter dat de bescherming van de camera belangrijker is: ik heb in 't verleden immers twee camera de geest weten geven door stof/water, terwijl de m'n talrijke objectieven nooit een probleem gaven. Dat maakt dat op termijn bvb de extreem compacte (maar niet zo goedkope) DA limited objectieven ook een optie kunnen zijn om licht te reizen.

              Bon, er zijn natuurlijk erg veel keuzes mogelijk. Maar niet te lang twijfelen, want iedere dag dat je zonder geschikte camera op stap gaat, is een hoop foto's gemist...

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment


              • #22
                Re: Camera voor tijdens trektochten

                Zonet de 550D gaan kopen. Ik twijfelde sterk tussen verscheidene lenzen, maar ging uiteindelijk voor de 18-55. Ik ben'ns benieuwd.

                Comment


                • #23
                  Re: Camera voor tijdens trektochten

                  Hartelijk dank Ishpuini voor de toelichting, Ik denk dat de K-7 perfect aansluit bij mijn behoeften en is de meerkost waarschijnlijk wel waard. Een nieuwe compact kopen zou misschien een beetje dom zijn daar ik al tevreden ben met men canon 720IS die nog in perfecte staat en niet zou oud is. Ik ben ook iemand die zijn materiaal (mis/ge)bruikt, niet dat ik ermee sta te zwieren maar toch...

                  Ik ga ook al zeker een polarisatiefilter kopen. Zijn er nog dingen die jullie aanraden als basismateriaal?

                  mvg,
                  Bert

                  Comment

                  Working...
                  X