Hello,
Ik heb me vandaag een Canon i965 fotoprinter gekocht
heb hem uiteraard deze avond uitgepakt en getest.
Het printresultaat is heel goed, doch ik heb een groot kleurverschil tov. het beeld op mijn PC (TFT portable)
.
De printer print de foto veel roder (rozer) uit dan op het scherm te zien is.
Als ik dezelfde foto zie op een ander scherm, (ook TFT) dan ziet de foto er hetzelfde uit, volgens mij is mijn scherm normaal..
Ik heb dit getest op:
- gewoon A4 papier: Dit geeft nog het beste kleurresultaat!
- Fotopapier zoals MIC gebruikt (gekocht op computerbeurs- papier met de 'vis' erop), geeft een groot kleurverschil, er zit veel meer rood in en toont donkerder.
- ander Fotopapier ( ook gekocht op computerbeurs doch merkloos),geeft ook een kleurverschil, er zit meer rood in en de foto is ook veel donkerder.
-Kan dit een papierprobleem zijn?
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Ik heb me vandaag een Canon i965 fotoprinter gekocht

heb hem uiteraard deze avond uitgepakt en getest.
Het printresultaat is heel goed, doch ik heb een groot kleurverschil tov. het beeld op mijn PC (TFT portable)

De printer print de foto veel roder (rozer) uit dan op het scherm te zien is.
Als ik dezelfde foto zie op een ander scherm, (ook TFT) dan ziet de foto er hetzelfde uit, volgens mij is mijn scherm normaal..
Ik heb dit getest op:
- gewoon A4 papier: Dit geeft nog het beste kleurresultaat!
- Fotopapier zoals MIC gebruikt (gekocht op computerbeurs- papier met de 'vis' erop), geeft een groot kleurverschil, er zit veel meer rood in en toont donkerder.
- ander Fotopapier ( ook gekocht op computerbeurs doch merkloos),geeft ook een kleurverschil, er zit meer rood in en de foto is ook veel donkerder.
-Kan dit een papierprobleem zijn?
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Comment