Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon i965 printer, kleurverschil!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon i965 printer, kleurverschil!

Hello,
    Ik heb me vandaag een Canon i965 fotoprinter gekocht
    heb hem uiteraard deze avond uitgepakt en getest.
    Het printresultaat is heel goed, doch ik heb een groot kleurverschil tov. het beeld op mijn PC (TFT portable) .
    De printer print de foto veel roder (rozer) uit dan op het scherm te zien is.
    Als ik dezelfde foto zie op een ander scherm, (ook TFT) dan ziet de foto er hetzelfde uit, volgens mij is mijn scherm normaal..

Ik heb dit getest op:
    - gewoon A4 papier: Dit geeft nog het beste kleurresultaat!
    - Fotopapier zoals MIC gebruikt (gekocht op computerbeurs- papier met de 'vis' erop), geeft een groot kleurverschil, er zit veel meer rood in en toont donkerder.
    - ander Fotopapier ( ook gekocht op computerbeurs doch merkloos),geeft ook een kleurverschil, er zit meer rood in en de foto is ook veel donkerder.
    -Kan dit een papierprobleem zijn?
    Heeft iemand hier ook ervaring mee?

__Romain______________________________________________..

Is je scherm wel goed afgesteld? gecalibreerd dus?
    En is het alleen rood?
    Ik bedoel heeft alles een roodzeem. Dus geel lijkt op oranje en blauw op paars??

Ik heb dit bij mijn Canon i950 niet. Geen roodzeem.
    Ja, de kleuren wijken ietsje af van wat ik op 't scherm zie, maar zo erg nu ook weer niet. ik bedoel het valt niet op, zeker niet roder dan op m'n monitor.
    Je hebt je intpatronen toch juist zitten? Ik bedoel elke kleur op de juiste plaats...

En ja, papier kan zeker de kleur beïnvloeden.
    Dat "vispapier " is idd iets donkerder.
    En ik heb hier ook papier waar het zwart meer blauwachtig is.
    Maar dit is nooit zo opvallend vind ik;

Comment

Er zijn ook programmatjes waarbij je je printer kunt afstemmen op je scherm.
      Doe eens een search, je zult wel iets vinden.

Verder zal het papier een grote invloed hebben! Ik print de mooiste foto's op origineel HP-papier, en voor dagdagelijks gebruik op papier van een beurs. Het verschil (ook kleurverschil) is duidelijk. Voor mij maakt het weinig uit, ik kies het papier in functie van wat ik met de foto van plan ben.
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by mic
        Is je scherm wel goed afgesteld? gecalibreerd dus?
        En is het alleen rood?
        Ik bedoel heeft alles een roodzeem. Dus geel lijkt op oranje en blauw op paars??

Ik heb dit bij mijn Canon i950 niet. Geen roodzeem.
        Ja, de kleuren wijken ietsje af van wat ik op 't scherm zie, maar zo erg nu ook weer niet. ik bedoel het valt niet op, zeker niet roder dan op m'n monitor.
        Je hebt je intpatronen toch juist zitten? Ik bedoel elke kleur op de juiste plaats...

En ja, papier kan zeker de kleur beïnvloeden.
        Dat "vispapier " is idd iets donkerder.
        En ik heb hier ook papier waar het zwart meer blauwachtig is.
        Maar dit is nooit zo opvallend vind ik;
        Ja een 'roodzweem' en wat donkerder is de beste beschrijving van het probleem.
        Ik heb dit wel getest met een foto waar de kleur van de wolken de sfeer bepalen, deze zijn nu meer paarsachtig ipv donkerblauw.
        Ik ga eens testen met origineel Canon papier, dus eerst een adres zoeken waar men dat verkoopt. (Omgeving Antwerpen).

Comment

Vandaag de test gedaan met Canon papier (een papierstaal dat meegeleverd is met de printer). Hiermee heb ik merkelijk minder roodzweem. .
          In de printerdriver staan een aantal settings om de kleuren aan te passen.
          Ik heb er mee geexperimanteerd, doch heb nog geen bevredigend resultaat.
          Bovendien heb ik geen nederlandstalige handleiding, deze ik ook niet te vinden op canon.nl.
          Zijn er gebruikers die reeds een Nederlandstalige handleiding van de i965 hebben?.
          Zijn bij jullie de kleuren zoals verwacht? (vooral zichtbaar bij blauwe lucht)

Comment

koop eens een pakje canon photo paper pro...

Dat gebruik ik ook altijd met mijn s-900 en ben er zeer tevreden over.
            Canon EOS 300D

Comment

Originally posted by steelcam
              koop eens een pakje canon photo paper pro...

Dat gebruik ik ook altijd met mijn s-900 en ben er zeer tevreden over.
              Daar heb ik ook een test mee gedaan, en dit is inderdaad beter, het beste tot nu toe eigenlijk, doch nog niet zoals ik wil.

DWZ. Verschillende papiersoorten (=merken)geven verschillende kleurzwemen.

Comment

@Romain
                Is het "probleem" van het rood al opgelost?
                Heb onlangs test gelezen van i905D. zou hetzelfde voor hebben.
                Zou me graag die 965 aanschaffen maar je hebt me een beetje afgeschrikt

Comment

Gebruik een Epson Stylus Photo 950 printer met Ilford Gallery en mijn prints zijn (zonder correcties) te Magenta. Kan echter in het printer scherm y / m / c instellen en stel magenta op -4. Misschien kan dat bij Canon printers ook?

Andrew

Comment

Heb mijn printer sinds afgelopen vrijdag en handleidingen zijn in
                    nederlands.
                    Printer werkt goed maar ik ga steeds naar fotozaak om de hoek die heeft Agfa machine en binnen het uur foto .
                    Gaan zelf geen dure inkt en papier gebruiken.
                    Heb deze printer op mijn zaak gekocht voor de af en toe voor klanten eens snel een goede afbeelding te maken.
                    Maar mijn goei fotos die ik laat afdrukken zijn bij fotozaak op agfa
                    papier.
                    Dus heb nog niet veel afgedrukt en ben ook niet van plan.
                    Maar als je iets uit de handleiding wil weten mail gerust.

Originally posted by Romain
                    Vandaag de test gedaan met Canon papier (een papierstaal dat meegeleverd is met de printer). Hiermee heb ik merkelijk minder roodzweem. .
                    In de printerdriver staan een aantal settings om de kleuren aan te passen.
                    Ik heb er mee geexperimanteerd, doch heb nog geen bevredigend resultaat.
                    Bovendien heb ik geen nederlandstalige handleiding, deze ik ook niet te vinden op canon.nl.
                    Zijn er gebruikers die reeds een Nederlandstalige handleiding van de i965 hebben?.
                    Zijn bij jullie de kleuren zoals verwacht? (vooral zichtbaar bij blauwe lucht)

Sony f717,vcl-hgd1758,vcl-hgd0758-hvl F32X and Beloved Nikon F4 (cause Weight DOES matter )

Comment

Ik heb deze week Ilford papier gekocht 'professional inktjet photo range'.
                      Uiteraard weer met mijn 'testfoto' getest: Mooi resultaat, doch de donkere regenwolk, heeft weer een lichte roodzweem, waardoor hij lichtpaars lijkt. Met andere foto's is dit verschil veel minder te zien of is het minder storend. Ik ga toch nog maar eens zoeken in de instellingen.
                      Mijn beste resultaat is toch nog steeds met het originele canonpapier.

Ik ben dus nog op zoek naar een adres waar ik canon papier kan kopen (omgeving Antwerpen), mischien Grobet Antwerpen?

Comment

Uiteraard weer met mijn 'testfoto' getest: Mooi resultaat, doch de donkere regenwolk, heeft weer een lichte roodzweem, waardoor hij lichtpaars lijkt. Met andere foto's is dit verschil veel minder te zien of is het minder storend. Ik ga toch nog maar eens zoeken in de instellingen.

Ik ben dus nog op zoek naar een adres waar ik canon papier kan kopen (omgeving Antwerpen), mischien Grobet Antwerpen?
                        Is er daar nergens in de buurt een Studio 73 winkel (beste prijs) ?
                        Best toch een calibratie van je monitor doen, identiek beeld op een andere monitor zegt niet veel.
                        Ik heb hier een i950 en die print zoals ik het wil en zie op de monitor. Beste resultaat met Canon papier PP-101.

Comment

Romain,

Bij je Illford papier zit een papiertje met de settings voor je printerinstellingen.
                          Per merk en type printer zijn er kleuraanpassingen nodig. (ik kan ze anders deze avond even vermelden voor de i-serie van Canon)
                          Ik gebruik een i9100 en mijn laatste print maakte ik met Illford-paier.
                          De resultaten zijn zeer goed.
                          Alleen kan ik op de eerste helft van m'n afdruk een licht bandenpatroon zien. Precies de breedte van de printkop.
                          Je moet er wel met j neus op zitten en dat deed ik dan ook.

Misschien omdat ik m'n printer te weinig gebruik?
                          Heeft iemand last van die banding?

Mark911be
                          Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
                          LidNr. BD0211BE

Comment

Working...
                          X