Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleuren van Canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kleuren van Canon 7D

Oorspronkelijk geplaatst door Elvistico Bekijk bericht
    De rede van mijn vraag is gewoon het hele grote verschil tussen wat ik zie op het schermpje van het toestel zelf ( sublieme kleuren op full hd scherm) en wat ik zie als ze op laptop zijn gedownload (simpel Dell laptopje)
    Op mijn laptop (Fujitsu-Siemens) zijn de kleuren eveneens een stuk fletser dan op een deftige monitor.
    De meeste laptops hebben onvoldoende kwaliteit scherm om foto's op kleuren en contrast te beoordelen (toch zeker de "consumer" klasse).

Ik denk dat de 7D LCD monitor kwalitatief een stuk beter zal zijn qua contrast en saturatie dan je laptop scherm.
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

Comment

Thanx allemaal,

Zoals laatste reacties laten vermoeden: ik ben blij dat de kleuren bij jullie wel goed zijn. Het zal dus aan het scherm van mijn laptop liggen dat niet echt mee kan.

Zal eens een deftige schermcalibratie doen en dan opletten wanneer ik foto's bewerk, want dan zouden ze wel is een keertje 'TE' gesatureerd kunnen worden op mijn scherm.

Thanx all,
      Kevin
      Greets, Elvistico

Canon EOS 7D / Canon 50mm - 1.4/ Kitlens 18 - 200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
        Ik heb zelf geen 7D, dus kan dat niet verifiëren, maar ik zou verwachten dat een 7D gewoon de kleuren
        minder satureert/contrasteert dan een Olympus.
        Bij mijn 50D merk ik ook dat ik meestal (wel in RAW) wat met de kleuren moet spelen om er redelijke foto's
        uit te halen. Dus als de standaard jpeg instellingen (beeldstijl) die je gebruikt weinig wijzigen in de kleuren
        (dat is normaal bij camera's in deze prijsklasse) dan zal je best ofwel in RAW beginnen werken of als je
        dat niet ziet zitten je beeldstijlen wat 'aggressiever' moeten maken met de canon software op je pc.

Ik weet niet of dat zo'n praktische oplossing is, maar het is maar een idee. Zoals gezegd werk ik zelf
        in RAW, dus kan ik het moeilijk zeggen.

Dan de foto van het verkeerslicht. Zou het probleem van dat 'oranje' licht niet zijn dat er een verkeerde
        witbalans is gekozen? Ik zou denken dat de camera (correct) een daglicht witbalans heeft ingesteld.
        Aan de andere kant is het rode licht (voor de auto's) dan weer wel rood.
        Mij lijkt het niet onlogisch dat dat zou mislukken. Wat me er aan doet denken dat ik eens een
        stoplicht zou moeten fotograferen om het uit te testen

Maar aan de andere kant lijken de andere foto's me nog wel redelijk rood te zijn waar nodig.
        Uiteraard zonder te weten hoe het er in het echt uitzag.

Dan wel even een opmerking: volgens je post werk je in de automatische stand en ook in jpeg.
        Ik weet niet met welke Olympus je werkte (compact of dslr??) maar het is wel zo dat die camera's
        standaard meer voor jou gaan doen wat kleuren enz betreft.
        Dus vermeld even welke Olympus je gebruikte dan is het makkelijker om een idee te krijgen van het probleem.
        Want zonder een 7D gebruikt te hebben kan ik me indenken dat dat wel veel camera is om dan gewoon
        op de automatische stand te gaan gebruiken en in jpeg te fotograferen.
        Thanx voor de feedback.
        Vermoedelijk ligt mijn bevinding dus vooral aan mijn scherm als ik de reactie van de meesten lees sinds ik de foto's postte.

Ik werk ook wel in RAW (niet altijd) en uiteraard is het niet mijn bedoeling om de camera op vol-automatisch te gebruiken maar hij was amper 2 dagen oud, dus dan ga je niet meteen alle extremen proberen tijdens een city trip. Bedoeling was gewoon handig wat plaatjes maken.

Bovendien vind ik het belangrijk te weten wat de resultaten van een camera zijn in de gewone standaard & automatische settings. Je mag verwachten dat deze ook al vrij goed zijn, en afgaande op jullie reacties moet ik me dus helemaal geen zorgen maken over de kleuren...

I'm a satisfied customer en kan nu verder met mijn eigen settings verder te gaan 'exploren'.

Thanx for the feedback,

Mvg,
        Kevin
        Greets, Elvistico

Canon EOS 7D / Canon 50mm - 1.4/ Kitlens 18 - 200

Comment

Bij mijn wete zit het zo:

Als je in JPEG werkt dan doet het toestel automatisch enkele PP stappen afhankelijk van je picture style.
          Als je in RAW werkt dan doet hij dit natuurlijk niet maar zet hij de picture style wel mee in de RAW file waardoor als je hem via de originele Canon software binnenhaalt en bewerkt, waardoor je de picture style wel automatisch kan laten toepassen.
          Als je je foto's binnenhaalt in Camera RAW of in Lightroom dan zal deze enkel de RAW file inlezen en niet de eventuele picture style waardoor je de echte RAW voor je hebt, zoals het naar mijn inziens ook moet zijn vermits geen enkele foto evenveel verscherping, saturatie e.d. nodig heeft.

Jakke
          Canon en glas
          www.jakke16.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Een camera als de 7D is gewoon niet geschikt voor felle kleuren, daar zijn andere camera's en merken voor.
            Wie met een dergelijke camera gaat zeuren over de niet aanwezige zuurstokkleuren, heeft nog heel wat te leren ofwel heeft de verkeerde camera gekocht.
            Deze onzin kun je beter ergens op een kletsavond vertellen
            Daar is iedereen alles na een paar uur ook weer vergeten.

Zuurstokkleuren zijn meestal toch pastelkleurig, dus dat zou wel goed zitten hier.

Gr. Jan

Comment

Dat een 7D niet geschikt zou zijn voor felle kleuren is idd gel*l, maar ze komen er wel anders uit dan bijv bv Nikon of Sony.

Het zo dat sommige merken, met standaard instellingen, meer of minder gesatureerde foto afleveren dan andere merken.
              Intensiteit en schakeringen van huid-, lucht- en gras-tinten zijn heel vaak merkgebonden.

In het analoge tijdperk bepaalde vooral merk en/of bepaald type film de kleurtoon.( ontwikkeling achteraf niet meegerekend )

Vraagje aan de TS; ben je al eens geen kijken naar dat verkeerslicht om te zien wat de juiste kleuren nu echt waren?

grt
              Jo(han)
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
                Op mijn scherm zien de foto's er goed uit hoor, het zal aan je laptop liggen.

Sven
                Ik zie er ook niets verkeerd aan op mijn vast scherm

Nog geen laptop gehad met fatsoenlijke kleuren
                Last edited by palombian; 27 juni 2010, 23:39. Reden: laptop

Comment

Working...
                X