Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Nikon D3s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanschaf Nikon D3s

Hey,

Momenteel heb ik een D90 en een D700, maar ik overweeg het om nog een Nikon D3s bij te kopen, want ik heb eens gezien toen men fotos nam terwijl het bijna donker was op een ISO in de 3000.
    Nog altijd haarscherp.

Maar is er dan zo een groot verschil tussen de D700 en de D3s ?

Hij is wel een pak duurder, maar als er toch zo een verschil is, is 'm dat wel waard hè.

Re: Aanschaf Nikon D3s

Hierbij toneelfoto's genomen met de D700 en de D3S. Persoonlijk vind ik de D700 tot iso 3200 ook uitstekend presteren, daarboven wint de D3S het natuurlijk, maar je zou moeten willen upgraden naar een D3 klasse toestel wil het de investering waard zijn.

Serie:
    D700: http://robspanjaart.smugmug.com/Thea...06656358_7b4R4
    D3S: http://robspanjaart.smugmug.com/Thea...52687738_Nx6VJ

D3S op ISO 6400

Na de voorstelling met de D3S op iso 51200

Vergelijkbaar de D700 op iso 3200
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Op verzoek van Beatbrother nog een aanvulling: alle foto's werden in CS4 vanuit de NEF file geconverteerd naar JPG met alleen aanpassingen voor de belichting, verder alles in de standaardinstelling.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

die d3s is nogal een machientje he amai....
        das tenminste ne camera , mocht ik de centjes maar te pakken hebben tja, dan wist ik het wel.....
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          die d3s is nogal een machientje he amai....
          das tenminste ne camera , mocht ik de centjes maar te pakken hebben tja, dan wist ik het wel.....
          hier van't zelfde, vorig weekend effe in mijn handen gehad van een ander lid in de fotoclub.
          had moeite om hem terug te geven
          nikon stuff

Comment

Ik zou m eigenlijk eens in bepaalde situaties moeten kunnen testen.
            En als ik merk dat het echt een groot verschil is met de D700, dan is er geen
            twijfel meer.
            Maar om bv. zoveel meer te betalen indien het verschil bijna niet zichtbaar is, vind ik mss een beetje te zot.

Comment

Welke lenzen gebruik je nu bij de D700?
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                hier van't zelfde, vorig weekend effe in mijn handen gehad van een ander lid in de fotoclub.
                had moeite om hem terug te geven
                Hopelijk komt deze van mij snel binnen.........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Welke lenzen gebruik je nu bij de D700?
                  * Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G
                  * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
                  * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
                  * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

Comment

misschien eerst LR3 eens proberen in combi met d700, kan niet zijn dat de d700 zo slecht is om de hierboven getoonde resultaten niet te evenaren, of toch ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      misschien eerst LR3 eens proberen in combi met d700, kan niet zijn dat de d700 zo slecht is om de hierboven getoonde resultaten niet te evenaren, of toch ?
                      Zo slecht is de D700 niet, integendeel, maar de D3s is gewoon NOG twee tot drie isostops beter, zie tweede foto van Spanjaart, op iso 51200 , drie jaar geleden durfden we daar nog niet aan denken.

Comment

Ik doe vooral huwelijksfotografie en hetgene waar we veel mee te maken
                        hebben is het feit van donkere of slecht belichte kerken.
                        Voor de rest heb ik absoluut niet te klagen over de D700, want ik vind het een geweldig toestel.
                        Maar we komen soms in een kerk waar er buiten wat kaarsjes geen licht brandt.
                        Echt verschrikkellijk.

Als je dan je ISO kunt opschroeven tot 6400 zonder noemenswaardige ruis is dat super, maar dat lukt niet met de D700

De fotos van het theater zijn in dat opzicht daarom mss een minder goed voorbeeld, want ik denk dat de ruimte errond wel donker zal zijn, maar dat er wel theater spots gericht zijn op of naar het podium ... denk ik.

Maar zoals demeyereg ook al zegt ... een ISO van 51200 ... Damn !

Comment

Ik heb gisteren bij Villa Vanthilt nog iemand zien werken met een Nikon D3S.
                          Ik moet zeggen wat een machine is me dat ! Heb even achter heml gestaan en hij maakte prachtige foto's.
                          Had ook wel een prof lens op (denk de 70-300mm f2.8 IS) maar wat een body zeg !

Comment

In plaats van een hogere iso waarde zou je ook nog kunnen werken met een 1,4 85mm. Geeft wel soms te weinig scherpte-diepte, maar verder natuurlijk heel mooi.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              In plaats van een hogere iso waarde zou je ook nog kunnen werken met een 1,4 85mm. Geeft wel soms te weinig scherpte-diepte, maar verder natuurlijk heel mooi.
                              Inderdaad, maar dan wordt het al moeilijk om bruid en bruidegom er allebei scherp op te krijgen.

Comment

Working...
                              X