Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update: 5D mk 1 of 24-70mm f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Update: 5D mk 1 of 24-70mm f2.8

Hallo,

ikzelf heb momenteel een 350D waarbij ik vooral gebruik maak van mijn 28-135mm en de 50mm f1.8. Op dit moment zou ik willen upgraden maar ik twijfel net welke update ik best kan doen... Om jullie een idee te geven met wat ik vooral bezig ben: huwelijken en portretfotografie.

Ik twijfel nog tussen
    - een oude 5D mk 1 kopen: zo kan ik de 28-135 blijven gebruiken en heb ik het voordeel van de FF (hogere iso's, scherper, betere kleuren, etc.), ofwel
    - een 24-70 f2.8: deze is breder dan de 28-135, en heeft f2.8.

Misschien iemand advies of ervaringen met een 5D in combinatie met een 28-135, of met een 350D met een 24-70mm ... ??

Alvast bedankt!

Groetjes
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Re: Update: 5D mk 1 of 24-70mm f2.8

oude 5D, sowieso.

Comment

De 50mm is ook nog te gebruiken op de 5D.

Comment

ik zou zeggen : 5D + 24-70mm

enkele jaren geleden mijn 350D omgewisseld voor deze combinatie en ... wat een verschil! ik zou nooit meer terug willen naar de 350D.
        Verleden jaar eens de 24-70mm en de 70-200mm 2.8 IS eens op de 350D gezet maar dit leverde (bij mij) geen goede resulaten op.

over het omgekeerde kan ik niets zeggen; alleen dan een FF enkel "goed" glas nodig heeft. (BTW: op de 5D passen enkel EF objectieven)
        Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

Comment

Moeilijke beslissing.

Ik zou -na wat twijfelen- de lens upgraden. De 24-70 is op jouw camera een mooie all-round lens (weliswaar wat weinig breedhoek) en je kan ze in de toekomst nog prima gebruiken op een fullframe camera. Eenmaal je de 24-70 hebt, kan je 28-135 volgens mij ook verpatsen om nog wat cash te recupereren.

De extra lichtsterkte van de 24-70 zal volgens mij de betere hoge ISO-performantie van de 5D Mk I kunnen opvangen.
          Als je kleine DOF wil, zijn beide oplossingen equivalent.

Dat een FF d'office scherper zijn en betere kleuren zou bieden, kan ik tegenspreken. Je zal bijvoorbeeld in de hoeken van je beeld meer vignettering en onscherpte gaan opmerken dan mij een cropcamera. Voor extra scherpte denk ik dat een betere lens een betere oplossing is.

Groet!

Kim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DjiM Bekijk bericht
            Moeilijke beslissing.
            En het volgende zal het niet makkelijker maken.......
            De extra lichtsterkte van de 24-70 zal volgens mij de betere hoge ISO-performantie van de 5D Mk I kunnen opvangen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              En het volgende zal het niet makkelijker maken.......
              Bedoel je nu dat je het eens bent of niet?

Comment

De 5D zonder een seconde te twijfelen en er zal een nieuwe wereld voor je open gaan.
                De EF lenzen die je nu gebruikt op je 350D ga je niet meer herkennen.
                Als je door de zoeker kijkt van een 5D ben je al verleid.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Bedoel je nu dat je het eens bent of niet?
                  Ik begrijp het gewoon weg niet. Als de zin was geweest:

De extra lichtsterkte van de 24-70 zal volgens mij de 'slechtere' hoge ISO-performantie van de 5D Mk I kunnen opvangen
                  of

"Het gebrek aan" lichtsterkte van de 24-70 zal volgens mij 'door' de betere hoge ISO-performantie van de 5D Mk I 'worden' opvangen
                  dan zit er logika in: een slechtere komponent kompenseren met een betere, maar hoe je een goede lichsterkte moet opvangen met een goede hoge iso, is mij een raadsel. Al blijft de combinatie door vele andere reden natuurlijk wel een goede.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Ik begrijp het gewoon weg niet. Als de zin was geweest:

of

dan zit er logika in: een slechtere komponent kompenseren met een betere, maar hoe je een goede lichsterkte moet opvangen met een goede hoge iso, is mij een raadsel. Al blijft de combinatie door vele andere reden natuurlijk wel een goede.
                    leren lezen en ge zult het (misschien) snappen ...
                    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                    - Isaac Asimov-

Comment

Ik zou zeggen.... test eens
                      Test de 24-70 eens bij je fotograaf op je body en test je lenzen eens op een 5D.
                      Als je naar Gent kan komen mag je anders mijn 5D eens testen met jouw lenzen.
                      Desnoods kan je in gent eens bij A&C gaan om je body te testen, geakkelijk te berieken vanuit het centrum van Gent met bus 3. Hij stopt bijna voor hun deur

Comment

Ik zou eerst voor superglas gaan, en dat moet die 24-70 wel zijn.

Als een heleboel mensen eerlijk naar hun oudere foto's kijken, dan zien ze niet direct wanneer er een nieuwe body gekomen is, maar een nieuwe lichtsterkere lens geeft wel een enorm effect.

Nadien kan de prijs van die 5D alleen maar zakken wat véél minder het geval is voor die lens. Dus als je binnen een klein jaartje nog wat centen vindt, dan koop je die 5D mkI of mkII...

Als je nu die 5D MkI koopt verlies je op een jaar nog behoorlijk wat geld... en moet je nog meer vinden om die 24-70 te kopen.

Allé, ik hoop dat ik het je niet veel moeilijker gemaakt heb. (Sorry hé)

Comment

Ik zou voor de 5D gaan..dit blijft een super toestel met een heel hoge beeldkwaliteit.
                          De 28-135 IS presteert immers zeer goed op de "oude"5D.
                          Later kan je nog steeds gaan voor een andere objectief als je moest ontevreden zijn van je 28-135.

Comment

He, nu maken jullie het me wel lastig. Het ene moment denk ik te gaan voor de 5D, het andere voor de lens Wat ik hier vooral uit onthoud is dat beide updates goed zullen meevallen.

Ikzelf ga nu iets meer richting de lens, aangezien deze iets meer zijn waarde zou houden, ook al komt er misschien een versie twee uit van de 24-70 (geruchten alom op Canon Rumors). Terwijl een 5D meer waarde zou verliezen op een jaar tijd dan die lens... denk ik ...

Waar ik voorlopig nog een beetje schrik van heb is het gewicht van de lens op de 350D, velen zeggen dat deze enorm zwaar is en dan zo'n lichte body.. maar goed, dat zal waarschijnlijk ook maar gewoon worden zijn en dan zal het ook wel meevallen...
                            Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                            BLOG

Comment

ik zou (net zoals zo goed als alle repliers op DPREVIEW op je post ) de 24-70 2.8 aanraden. Glas is belangrijker en gaat langer mee dan een body... Later dan je body upgraden.
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

Comment

Working...
                              X