Hallo,
Ik heb een jaartje geleden een canon 500D gekocht in de verenigde staten (nl. New York waar ik toen tijdelijk verbleef).
Nu, na een fotoshoot aan zee deed mijn flitser een beetje raar. Ik ben bang dat er enkele korreltjes zand binnen zouden geslipt zijn. Als ik een foto wil trekken op automatische modus en de flitser automatisch wilt rechtstaan dan staat die ook effectief recht maar daarna maakt het toestel een klikkend geluid (het toestel wilt de flitser nog omhoog duwen) en daarna komt het bericht "Err 05 The built-in flash could not be raised. Turn the camera off and on again." op het schermpje te staan. Ik zet het toestel dan terug af en aan maar dat verandert niets aan de zaak.
Ik heb een mailtje gestuurd naar canon om het probleem uit te leggen maar daar willen ze me niet verderhelpen aangezien ik het toestel in de VS heb gekocht. Ik moet het toestel naar New york sturen waar ze zullen zien of het wel onder garantie valt.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen? En of er toch een mogelijkheid is om het toestel door iemand te laten herstellen hier in België?
Hartelijk dank voor jullie antwoorden!
Ik heb een jaartje geleden een canon 500D gekocht in de verenigde staten (nl. New York waar ik toen tijdelijk verbleef).
Nu, na een fotoshoot aan zee deed mijn flitser een beetje raar. Ik ben bang dat er enkele korreltjes zand binnen zouden geslipt zijn. Als ik een foto wil trekken op automatische modus en de flitser automatisch wilt rechtstaan dan staat die ook effectief recht maar daarna maakt het toestel een klikkend geluid (het toestel wilt de flitser nog omhoog duwen) en daarna komt het bericht "Err 05 The built-in flash could not be raised. Turn the camera off and on again." op het schermpje te staan. Ik zet het toestel dan terug af en aan maar dat verandert niets aan de zaak.
Ik heb een mailtje gestuurd naar canon om het probleem uit te leggen maar daar willen ze me niet verderhelpen aangezien ik het toestel in de VS heb gekocht. Ik moet het toestel naar New york sturen waar ze zullen zien of het wel onder garantie valt.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen? En of er toch een mogelijkheid is om het toestel door iemand te laten herstellen hier in België?
Hartelijk dank voor jullie antwoorden!