Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel: eos550d of nex5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw toestel: eos550d of nex5

Hallo allemaal

Paar maanden geleden wou ik een canon 500d aanschaffen maar door onvoorziene omstandigheden is deze aankoop uitgesteld.
    Nu heb ik hier veel topics op dit forum gelezen en op de reviewsite's en was mijn oorspronkelijke mening om mij een 550d aan te schaffen. (video opnemen is zeker een + voor mij)

Nu ik twijfelde vroeger al of ik al dan niet een dslr zou aankopen omdat ik geen kennis heb in fotografie. Ik wil er gerust wel mee experimenteren maar vrees dat ik niet de tijd heb om dit als complete hobby te beschouwen.
    Van sommige mensen lees ik hier dat ze 6 maanden nodig hadden om hun toestel te kennen en na 6 maand ongeveer dezelfde foto's namen als met hun compact toestel en dus pas nadien maar vorderingen zien.
    Nu ik ken mezelf en aangezien ik tussendoor wel wat wil experimenteren gaat het vooral bij mij om huis, tuin, keuken foto's met hier en daar een uitstapje.
    Ik zou bij een dslr dus ook zowieso geen kapitaal aan lenzen uitgeven en vooral in begin met de standaard 18-55 is blijven rondzeulen

Nu heb ik echter (mede dankzij dit forum) ook mijn aandacht gevestigd op de nieuwe nex5. Ik ken de voordelen en nadelen door reeds verschillende reviews te lezen en het grootste nadeel aan dit toestel zoals ik het zie is dat de gevorderde fotograaf dieper in het menu moet duiken voor instellingen. Dit lijkt me op het eerste zicht een voordeel voor mij als beginner (ik word geholpen bij sommige instellingen en als ik me er toch wil in verdiepen kan ik dat (weliswaar door meer in het menu te moeten vertoefen).

Op dit moment leun ik meer naar het nex5 toestel aangezien de voordelen groter zijn dan de nadelen in mijn situatie.
    Toch wou ik ook jullie mening eens vragen en dan wel naar mijn situatie. Dat de top dslr's beter presteren en vlugger zijn en meer mogelijkheden begrijp ik maar al te goed , dat de instap dslr's ook nog voordelen hebben op dit toestel begrijp ik ook maar persoonlijk zie ik meer voordelen dan nadelen aan die nex 5 t.o.v de instap dslr's

Alvast bedankt voor jullie mening

Re: Nieuw toestel: eos550d of nex5

Je hebt het eigenlijk goed op een rijtje dus er valt weinig aan toe te voegen...

Met de 550D heb je natuurlijk wel hopen meer keuze in lenzen dan met de Nex, maar aangezien je ook niet zo gehaast bent...is dat ook niet direct hét probleem.

Nu is 6 maanden misschien wel een beetje overdreven, toch enkele maanden, maar ik ken dan weer mensen die al jaren een reflex hebben en nooit de tijd/moeite hebben genomen om het echt te leren dus...misschien is 6 maanden een goed gemiddelde

Wat het ook moge worden, je moet je goesting en gevoel volgen, anders zeg je achteraf toch "misschien had ik toch maar..."

Comment

Re: Nieuw toestel: eos550d of nex5

ik denk dat je zelf al overtuigd bent

in zeker opzicht is de Nex5 het ultieme toestel voor de 'luie' fotograaf voor wie het iets meer mag kosten en die op termijn wel wil proberen om zijn camera beter te ontdekken en lenzen te wisselen.
      Er zijn wel meer toestellen in dit gamma, maar de Nex lijkt ook voor mij het perfect hebbeding. En als video belangrijk is, zit je zeker goed.
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Working...
      X