Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teller D700 is terug op 0000, wat nu?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Teller D700 is terug op 0000, wat nu?

Zoals de titel aangeeft is mijn teller van mijn D700 van 9999 naar 0000 overgegaan.
    Op zich niet zo erg, maar gezien ik mijn beelden ook thematisch bewaar is er reëel gevaar voor overlapping van beelden in mijn bestanden.
    Bestaat er dan ook een manier om mijn teller toch te laten doorlopen vanaf 10.000 of zijn er andere oplossingen, want in de handleiding heb ik niets kunnen vinden dat mij verder helpt ?
    Thanx
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Re: Teller D700 is terug op 0000, wat nu?

Nee dat kun je niet, maar bewaar je al je foto's samen? Misschien moet je er toch eens sterk aan denken om ze per thema MAAR dan ook per jaar te bewaren dan ga je dit probleem niet hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Zoals de titel aangeeft is mijn teller van mijn D700 van 9999 naar 0000 overgegaan.
      Op zich niet zo erg, maar gezien ik mijn beelden ook thematisch bewaar is er reëel gevaar voor overlapping van beelden in mijn bestanden.
      Bestaat er dan ook een manier om mijn teller toch te laten doorlopen vanaf 10.000 of zijn er andere oplossingen, want in de handleiding heb ik niets kunnen vinden dat mij verder helpt ?
      Thanx
      Ligt die maximale naamlengte niet aan de zeer beperkte OS waar de DSLR op draait?

Ik had dit probleem vroeger ook, maar ben hier om dezelfde reden van overlapping van afgestapt. Mijn foto's worden nu bij het overzetten ineens hernoemd volgens gebruikte camera, datum en uur. bv D700_20100619_224532.

MVG,
      Last edited by frank207be; 20 juni 2010, 11:31.

Comment

Prefix aanpassen, je hebt daarvoor 4 characters beschikbaar.
        Ik moet voor mijn 3D opnames regelmatig eens beide camera's op 0000 plaatsen om ze weer eens synchroon te hebben. De prefix characters lossen dit op.
        Frans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm Bekijk bericht
          Prefix aanpassen, je hebt daarvoor 4 characters beschikbaar.
          Ik moet voor mijn 3D opnames regelmatig eens beide camera's op 0000 plaatsen om ze weer eens synchroon te hebben. De prefix characters lossen dit op.
          Frans.
          Bedankt! Simpel en briljant - ik heb de prefix veranderd van DSC naar DS1.
          Nu lees ik gewoon DS10001. Bij de volgende overgang stel ik gewoon DS2 in.
          Het idee van Frank was overigens ook niet slecht.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Die prefix aanpassen is overigens ook zeer nuttig als je met 2 camera's fotografeert. Ik heb een D700 waar hij op DSC staat en 1 waar hij op NEW staat, zo kan ik foto's van 1 evenement in dezelfde map zetten, zelfs als de nummers overlappen.

Comment

Ik hernoem mijn bestanden gewoon (automatisch) tijdens het importeren in Aperture. Zo loopt alles mooi door. Misschien kan je dat ook doen (je hebt daar niet noodzakelijk Aperture of Lightroom voor nodig).
              mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                Ik hernoem mijn bestanden gewoon (automatisch) tijdens het importeren in Aperture. Zo loopt alles mooi door. Misschien kan je dat ook doen (je hebt daar niet noodzakelijk Aperture of Lightroom voor nodig).
                Maar als je met Aperture werkt dan hoef je de bestanden toch geen naam te geven?
                Dat heeft in Aperture geen enkele meerwaarde. Dat kan zin hebben als je uit Aperture exporteert.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                X