Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Camera voor macro foto's..?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Camera voor macro foto's..?

Beste Allemaal

Als student goudsmeden ben ik al geruime tijd op zoek naar een deftige camera (geen spiegelreflex) Die zich voornamelijk goed laat uitkomen in de macro fotografie. Er zouden dus voornamelijk foto's van juwelen mee worden getrokken.. Ook belangrijk hij zou nogal compact moeten zijn, de zoom enzo vind ik niet echt belangrijk.. Ik sprak er laats met een vriend nog over hij vertelde me dat ik vooral op het diafragma moest letten en een zo groot mogelijke sensor.. Het diafragma zou instelbaar moeten zijn want bv de éne keer moet de edelsteen en de zetting scherp op de foto staan (lage f waarde) de andere keer het hele juweel (hoge f waarde).. Waarom geen spiegel reflex voornamelijk het budget en de grote van deze camera's..
    De camera's die me tot op heden wel wat leken: panasonic LX3, panasonic GF1, Canon G11, Canon ixus 300 HS, samsung EX1,sony nex 5..
    Ik dacht nu deze systeemcamera's wat opkomen (geen spiegel, wel verwisselbare lens) zit er misschien hier wat tussen voor mij..
    Mijn budget max 750 eur

Alvast bedankt voor jullie raad!

Re: Welke Camera voor macro foto's..?

De Canon G11 met een studio kit (klik) zou moeten volstaan denk ik.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Compactcamera, Bridgetoestel, fullframe of cropcamera, ik heb al schitterende macro's
      gezien van compactjes en barslechte van fullframes met de duurste lens erop ... dus
      hier kan men niet over discussiëren.

Waar je wel moet over nadenken en misschien wel het belangrijkste om een juweel
      schitterend weer te geven is de belichting. De effecten van hard licht, zacht licht,
      belichtingshoek, enz. ... gaan veel meer invloed hebben op het uiteindelijke resultaat.

Als je dus een compact koopt moet je er zeker van zijn dat deze een hotshoe heeft om
      een radiotrigger op te zetten waarmee je dan uw flitsers kan aansturen en die lopen niet
      dik gezaaid

U ziet, als je echt flexibel wil zijn wordt je toch in de richting van de DSLR getrokken.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
      https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Overweeg een DSLR: Nikon D3000 met een Nikon AF-S 60mm F/2.8G ED micro. +/- 660 euronen. Dan Is er nog wat ruimte voor een statief ...

m
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Voor macro zal je veel scherptediepte willen en dan kan je volgens mij perfect gaan voor een bridge of compact. Vanwege de kleinere sensor wordt dat net 1 van de voordelen voor jou.

Kijk anders eens naar de fuji HS10, S200 of S2000 ed.. hier 2 vb van flickr van de HS10

Dan idd nog het setje van red falcon en wat geheugen.

Mocht je dan nog niet 100% tevreden zijn evt een aparte flits met best een "verlengkabel" zoals deze (net wel een dure) zodat je kan spelen met de stand en afstand van de flits om zo nog wat bij te lichten

Last edited by aikesv; 20 juni 2010, 19:27.

Comment

Working...
          X