Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3000 vs. Canon EOS 1000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D3000 vs. Canon EOS 1000

Hi

Ik ga binnen een paar weken mijn eerste spiegelreflexcamera kopen
    Dus dit wil zeggen dat ik een complete beginner ben op het gebied van spiegelreflexcamera's mijn budget ligt rond de 400 a 500 euro en ik twijfel op dit moment tussen de Nikon D3000 en de Canon EOS 1000, ik heb opzich een voorkeur voor Nikon, dit heeft niet echt een reden, ik heb Nikon altijd al opgevolgd, ken meer van hun modellen en ik vind de Nikon ook mooier. Maar het gaat natuurlijk vooral om de beste kwaliteit voor je geld. Dus zijn er hier mensen met een Nikon D3000 of een Canon EOS 1000 met voor- of nadelen? Of gewoon mensen met advies?

Re: Nikon D3000 vs. Canon EOS 1000

Ik zou de 1000D kopen omdat je bij Canon bij ALLE lenzen de scherpstelmotor ingebouwd hebt en dus niet moet kijken naar welke lenzen je wel of niet zou kunnen gebruiken...

denk dat ze naar kwaliteit toe wel gelijkwaardig zullen zijn...
    Best eens naar een winkel gaan en ze beiden in de hand nemen... Kan ook verschil maken.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Ik heb wel gehoord dat er bij de Nikon meer ruis is bij een hogere ISO dan bij de Canon, maar de Nikon heeft een groter beeldscherm en weegt net iets meer. De Canon daarentegen heeft wel een live view functie die de Nikon niet heeft. Keuzes... Maar volgens jouw zou ik indien ik een voorkeur heb voor Nikon ik deze zou kunnen kopen zonder veel kwaliteit te moeten opgeven? Nog iemand anders een mening?

Comment

als je budget beperkt is: Canon, daar vind je meer 2dehands van. en de lenzen hebben altijd AF-motor
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Het wordt sowieso een nieuwe camera, maar wat ik me afvraag is of dat er veel verschil is in de kwaliteit van de foto's of dat er enorme nadelen of voordelen verbonden zijn aan 1 van de 2 modellen.

Comment

Ik heb zelf een D3000, een pracht camera, echt waar voor je geld.. maar het blijft allemaal persoonlijk..
            als ik jou was zou ik eens naar de winkel gaan en beide camera's eens vasthouden, welke je het best ligt kies je dan.
            Want de camera's zijn ongv gelijk..
            Succes!

grtjs,
            Pieter
            “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

Comment

Met één van deze camera's te kopen zal je nooit een miskoop doen!
              Volg gewoon je gevoel. Heb ik destijds ook gedaan. Nooit spijt van gehad!

Succes!
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Ik heb zelf een Canon 1000D en mijn schoonvader heeft de Nikon D3000.
                Kwaliteit zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
                Voor mij persoonlijk het enigste voordeel dat de D3000 heeft t.o.v. de 1000D zijn de 11AF-punten op de Nikon tegenover 7 AF-punten op de 1000D.
                Voor de rest is het met mijn 1000D net een beetje fijner 'werken'.

Maar zoals Wivo al zei, volg je gevoel, en of het nu Nikon of Canon gaat zijn, plezier ga je er zeker van hebben.

Comment

Dat van die AF-punten heb ik nooit echt begrepen, ik vermoed dat het autofocus punten zijn?
                  Maar wat is het verschil tussen 7 en 11 AF-punten (ja, ik ben nog een echte noob )

Comment

Hoi, ik reageer nav je pm
                    Ik heb gisteren beide camera's gekocht. de nikon D3000 omdat de verkoper het mij aanraadde, de meegeleverde lens bevatte een beeldstabilator.
                    daar tegenover had de Canon 1000D een live view functie, wat de D3000 niet heeft. en er zat ook geen beeldstabilisatie op de meegeleverde lens (de versie met beeldstabilisatie hadden ze niet meer)
                    uiteindelijk beiden gekocht, ben ook n00b net als jou dus vertrouwde het toch niet helemaal

thuis aangekomen beiden gelijk gecheckt, de Nikon voelt beter aan in mijn hand, en mijn partner vond dat ook. daarentegen vonden we de Canon er wel mooier uitzien en overzichtelijker qua buttons. heb ze beiden geprobeerd toen op de auto modus, wat mij gelijk opviel was dat de Canon helderdere foto's maakte met de flits erbij. toen in de ochtend bij daglicht geprobeert, toen vond ik de foto's ongeveer gelijk. maar bij weinig licht wint de Canon het IMO. dit kan te maken hebben met de CMOS sensor die de canon bevat en de Nikon heeft een CCD sensor.
                    eerst wou ik voor de Nikon gaan, omdat ik altijd al een Nikon wou hebben (voorkeur ging uit naar de Nikon D5000 maar pasde niet in mijn budget) maar omdat ik de Canon foto's mooier vond ga ik toch voor de Canon. en ook omdat ik hem goedkoper heb gekocht! namelijk voor maar 300 euro bij de mediamarkt (was gisteren 19% btw vrij kopen op alles van Canon) als de Nikon goedkoper was geweest (wat over het algemeen wel het geval is) dan zou ik de Nikon D5000 (heeft ook CMOS sensor) hebben gekocht, omdat het toch wat prettiger werken is met de Nikon en het wat duidelijker is voor de beginner. vooral de guide mode is handig voor beginners.

Maar dit zeg ik ook als beginner en n00b. je kan het beste even kijken welke beter in je handen aanvoelt en test foto's op internet bekijken, de meningen over deze 2 zijn nogal verdeeld. Ik moet nog even de boekjes openmaken en alles bekijken, kan dit niet bij beiden doen want dan kan ik er eentje niet meer terug geven. hoop dat dit je helpt bij je keuze, succes.

Comment

Working...
                    X